Dette ville jeg gjort om jeg visste det jeg vet i dag.
«Simplicity is the key to brilliance» - Bruce Lee

Slik kommer du i form i 2014

Trening02.01.20142417

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Dette er Hemmeligheten

Trening10.09.2013113

Er du ute etter å vite hva som ligger bak det å nå et mål? Her gir vi deg Hemmeligheten.

Treningsprogram for nybegynnere

Trening05.01.2011502

Du som har lyst å begynne med styrketrening blir sikkert overveldet av alle de forskjellige programmene du finner på nettet. Her presenterer vi et enkelt program som vi anbefaler alle å starte på for å danne et solid fundament for videre utvikling.

Det som virkelig betyr noe!

Trening12.12.20073

Ok, forbered deg på å bli provosert og kanskje litt forbannet, eller i det minste forundret. Av erfaring er det oftest det siste som skjer.

Styrkeløft for nybegynnere

Styrkeløft25.09.200742

Som nybegynner er det ikke nødvendig å kaste seg ut i all verdens finurlige måter å trene på. Ved å trene målrettet og enkelt vil du raskt oppleve en styrkeøkning.

Styrkeprogram for nybegynnere

Styrkeløft04.07.2007231

Du som har lyst å begynne med styrketrening blir sikkert overveldet av alle de forskjellige programmene du finner på nettet. Her presenterer vi et enkelt program som vi anbefaler alle å starte på for å danne et solid fundament for videre utvikling.
I del 1 av denne serien skal det handle om nybegynnere, som vil si de som ikke har trent regelmessig før, og de første 9-12 månedene av trening fram til mer viderekomne og avanserte nivåer.

Trening for nybegynnere

Trening09.12.20050

Gjennom denne artikkelen vil jeg lære deg som nybegynner de mest grunnleggende tingene med styrketrening, og jeg håper dette vil bidra til at du vokser fortere. Hvis du sliter med å øke i muskelmasse og skjønner ikke hvorfor, så gjør du noe galt. I

Vekttrening for tenåringer

Trening28.03.20058

Hva gjør man når lille Ole på 13 år sier han vil likne på Arnold Schwartzenegger? De fleste vil nok fortelle stakkars Ole at vekttrening ikke er for ”barn”. Dette fordi vekttrening i såpass ung alder vil hemme veksten. Eller vil det det?
Det første jeg vil si er at du ikke må bli for ivrig, det kan bli katastrofalt. Jeg begynte selv å trene i 14-15 års alderen og nå er jeg 26. Jeg har hatt problemer med både skuldrer, rygg og håndledd. Tro meg, dette er problemer som du i høyeste

Skadeproblematikk

Trening29.05.20040

Noen garanti for å unngå skader finnes selvsagt ikke, men det er en del ting du kan gjøre for og minske sjansen for at de oppstår. Tren i forhold til det nivået du er på. Dvs at du som nybegynner ikke kjører tunge vekter med få rep.

Sett riktig fokus på treningen

Trening28.05.20040

De fleste som starter å trene, setter gjerne feil fokus på treningen. Med dette mener jeg folk flest spør som regel: "Mye tar du i benken?", "Hvor stor er bicepsen din?". Dette setter feil fokus på trening. Altså, de fleste som starter sin treningska