Lipoderm ser ut til å funke ok på meg, eneste jeg ser som et problem akkurat nå er at huden "henger igjen" slik at den blir noe slappere enn dersom jeg ikke hadde brukt lipoderm, det vill nok stramme seg opp igjen, helt klart, men reduksjonen skjer veldig raskt.
Du prater mye om at muskeltap ikke betyr så veldig mye, og at du vill raskt ned i vekt. Jeg har en ubeskrivelig festlig og lang erfaring med vektproblemer både i den ene og andre enden, jeg vill oppfordre deg på det aller sterkeste til å måke på med proteiner, det er det enste som sørger for at musklene dine utvikkler seg og vokser og ikke reduseres...
Et enkelt eksempel er at dersom du stikker å pumper som fan og ikke får i deg nok proteiner vill kroppen bruke alle karbohydratene du spiser til å bryte ned muskelmasse andre plasser på kroppen for så å forsøke å reparere "skadene" du har pådratt deg gjennom treningsøkten. Dette betyr at nedbrytningen er større enn oppbygningen og oppbygningen vill ikke i virkeligheten være en oppbygning, men en vedlikeholding som alt i alt gjør at du får mindre muskelmasse totalt.
Dette fører til en trist situasjon som ser ut som følger...
Tenk deg at da du startet var forholdet mellom muskler og fett 8 til 2, når du så går ned 5 kilo, så vill forholdet fortsatt være 8 til 2, men selvsagt er du blit lettere. Dette fører til at du fortsetter kuren og slanker deg på feil måte over tid, det ENESTE du oppnår er at forholdet mellom muskler og fett forblir konstant slik at selv om det blir mindre av BÅDE muskler og fett så vill du føle deg "kvapsete".
Dette er hovedproblemet med 99% av alle "slankemetoder" der ut, inkludert grete roede og andre kurer. Terminologien for deffing er rett og slett at man skal gå ned i vekt, men KUN miste fett. Dette går selvsagt tregere på vekten, men kan gå like fort om du bruker målbånd som sjekkmetode.... fett veier mindre enn muskler, det vill si at uansett hvordan du snur på det, så vill det å gå ned 2,5 til 4 kilo i uken bety at du i beste fall mister 1.2kg fett og 2.8 kilo muskler. Det ideelle er derfor å redusere nedgangen til ca 0.5 til 1kg i uken, da kan du være VELDIG sikker på at andelen muskler som forsvinner er tilnærmet lik null.
Håper dette gir deg noe å tenke på, er ikke ment som en måte å slå ned på deg på, men et godt råd fra en som virkelig har testet ut det som er å teste av forskjellige "kurer" over mange år

Uansett, lykke til =)