Skrevet av Emne: Min kamp mot tyngdekraften.  (Lest 45000 ganger)

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Min kamp mot tyngdekraften.
« : 23. oktober 2010, 02:52 »
I noen år har tyngdekraften hatt et skikkelig strupetak på meg.
Som aleinemor med langvarige bekkenproblemer etter fødsel, ble eg rundere enn rund, og etter noen år med jojovekt, så stoppa vekta opp på 122 kilo. Dette var i Juli 2009 
Konklusjon: Eg var en fange i min egen kropp. Ingen god følelse, altså! Ohmy

Med diagnoser som PCO og diabetes, så har det vært tungt å komme i gang med trening. Energien går inn, men etter matinntak, så føler man seg ikkje ernergisk, men trøtt. Sånt får fett til å balle på seg.
Men etter å ha søkt hjelp hos en institusjon som spesialiserer seg på diabetes og overvekt, så er situasjonen mye bedre. Eg har fått opp stoffskiftet gjennom riktig diett og trening, og er for tiden en dundre på under hundre. Wink

Eg sluker artikler om trening for å holde motivasjonen oppe. Siden eg er fan av treningsforum på facebook, så popper det stadig opp interessanne artikler i newsfeeden.  Og forleden dag, så kom meldingen: "Har du spørsmål om trening og kosthold og ikke tør å spørre han store byggern på gymmet? Bruk vårt diskusjonsforum." Min første tanke var: -Nix, men eg venter på at noen av de skal spørre MEG. Det er nemlig flere som ser ut som et levende spørsmålstegn når de ser meg på trening. Eg ser kanskje litt malplassert ut med alle kiloene eg har til overs... Tongue Men etter å ha tenkt på dette i noen dager, Så har eg faktisk noe eg lurer på:

Kordan får eg heist opp puppene?  woot

Etter vektnedgang får man som kjent, rikelig med hud. Kan jo være praktisk med noen håndtak her og der, men det får nå være måte på kor praktisk det skal være å ta tak i meg... :/ Håper dette bedrer seg med tiden. Eg har faktisk klart å fylle ut noe av huden med muskler, men ikkje nok, synes eg.

Hvis eg for eksempel strammer brystmusklene, så henger puppene faktisk litt finere, men eg kan liksom ikkje gå rundt å spenne ut puppene hele tiden heller... Vil det bli bedre om eg får enda større muskler? Vet egentlig ikkje kordan eg skal klare det, for eg har lessa treningsapparatet med 40 kilo, og eg klarer ikkje øke i repetisjonene.  Eg har prøvd å øke protein-inntaket for å styrke musklene, men då går eg opp i vekt uten å tape fett.

Nå vet eg ikkje om det finnes noen her med samme overhengende problem, men fint om noen kan dele sine kunnskaper hvis de eksisterer.  Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #1 : 24. oktober 2010, 00:38 »
Eg registrerer at mange har lest denne, og forstår at mitt problem er enten svært sjeldent eller for kontroversiellt til av noen har svar... Hehe  Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

satell

  • Gjest
Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #2 : 24. oktober 2010, 00:47 »
For det første; kjempebra jobbet foreløbig! Cheesy og over til spørsmålet ditt, så tror jeg ikke du vil få nok muskler i brystet til å "fylle ut puppen"..
Pupper er jo hovedsakelig laget av fett, og brystkjertler, og når man går ned i vekt forsvinner jo noe av dette fettet.. musklene vil vokse når du trener, men mest sannsynlig ikke der du vil det skal fylles ut..
En ting du kan er jo å ta en brystreduksjon/løft for å få ønsket resultat - ellers så må du vel bare fortsette å trene som du hittil har gjort og tenke at en pupp er en pupp  Wink

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #3 : 24. oktober 2010, 00:58 »
Takk BBcatrine. Noe har eg jo klart å fylle, faktisk. Måtte opp i Bh-cup og ned i omkrets, så treningen har funka til en viss grad, men det har ikkje funka nok, dessverre. Hehe...
Hadde eg klart å få like digre brystmuskler som manfolka har, så kunne det blitt bra, vettu... Wink
Sist eg slanka meg, så slanka eg meg på feil måte, altså uten trening. Da så puppene ut som tomme bæreposer. haha. Og det sier litt, når eg i dag bruker 85 HH. Men henger gjør de fortsatt. Hadde nok ikkje gidda brydd meg hvis eg ikkje hadde vært singel. Men nå er det nesten pinlig bare tanken på å kle av seg bittelitt...  :Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #4 : 24. oktober 2010, 22:06 »
I dag har eg hoppa galant over trening og søndagstur, og gått med bøsse for TV-aksjonen istedet.
Fikk ikkje tid til å planlegge middag i dag, så eg gjorde noe litt dumt. Kjøpte 2 små cheesburgere og et beger med vann på McDonalds. Ble jo mett der og da, men nå er eg sulten igjen... Sad Mykje raske karber i brødet og lite proteiner og masse fett, gjør at dette ikkje kan nytes særlig ofte...
Eg får finne meg noe sunnere å spise, og så sette meg på ergometeren og brenne av litt energi der. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #5 : 30. oktober 2010, 02:31 »
Nå har eg prøvd tabata! Hjelpemeg eg e gangsperr hele meg. Til og med puppene e ømme, så dette må vel kanskje være svaret for meg. Hvis eg klarer å komme meg igjen etter gangsperren då...
Ikkje bare, bare, når en har minst 20 kilo dødvekt på kroppen...  biggrin
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #6 : 01. november 2010, 10:16 »
Har du startet treningslogg?

Kjempeinnsats på deg så langt Wink


Ble nysgjerrig på hva tabata er jeg, kan du forklare?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #7 : 01. november 2010, 10:42 »
Hei,

kan bare snakke av egen erfaring her og jeg tror dette er veldig individuelt, selv har jeg aldri vært noe spesielt barmfager Cheesy Er andre steder på kroppen at fettet har lagt seg, men jeg har en stor brystkasse (omkrets) og etter å ha gått ned 40 kg passer fortsatt en gammel BH jeg har tatt vare på. Faktisk fyller jeg den ut bedre nå enn hva jeg gjorde tidligere. Dette tror jeg er takket være mye brysttrening.

Hva slags brysttrening tar du? Varierer du noe og hvor lenge har du trent bryst? Jeg har de siste to årene variert med en del øvelser, benkpress, flys, push-ups og diverse apparater jeg ikke husker navnet på.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #8 : 02. november 2010, 10:30 »
Takker for svar. Smiley
Eg tar pushups og bruker et apparat som gir en pushup-lignende bevegelse. Har trent i over et år. Har og tatt litt fly's, men eg kunne evt. gjort mer av dette.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #9 : 02. november 2010, 11:47 »
Det er mange her som vet så mye mer enn meg når det kommer til styrketrening så jeg føler meg egentlig ikke kvalifisert til å gi noen råd, kun snakke av personlig erfaring. Når du tar pushups så er vekten du "løfter" konstant, eller faktisk blir den mindre siden du går ned i vekt. Men for at musklene skal vokse så må belastningen økes etterhvert. Jeg vet ikke hvor stor belastning du bruker i flyes men personlig er jeg ikke fornøyd med treningen om jeg ikke merker litt stølhet dagen derpå i muskelen jeg har trent Wink

Denne linken er forøvrig veldig god, viser en oversikt over øvelser for de forskjellige brystmusklene: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #10 : 02. november 2010, 17:10 »
Ja, når eg bruker apparater/vekter så øker eg motstanden, sånn at eg kompanserer med at eg sjøl blir lettere.  Smiley
Sto litt fast en periode, dder eg ikkje klarte å bygge mer. Eg trodde kanskje eg hadde nådd min grense for kor tungt eg kan ta, for nå er eg oppe i samme motstand som en del menn av normal-trent kroppsbygning har. Men så  merket eg at eg fikk muskelkrampe om natta, og då tenkte eg at eg kanskje er litt fattig på magnesium. Etter en magnesiumkur, så klarer eg faktisk å øke vektene/motstanden noe.

Leste forresten en artikkel om at magnesiummangel og diabetes ofte går hånd i hånd, og at det i tillegg til å være viktig for muskulaturen, så har den en viktig rolle i karbohydratstoffskiftet... Ser ut til at dette kanskje har litt å si for meg. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #11 : 03. november 2010, 08:35 »
Har du startet treningslogg?

Kjempeinnsats på deg så langt Wink


Ble nysgjerrig på hva tabata er jeg, kan du forklare?
Hei, beklager at eg ikkje har svart deg. Så ikkje posten din før nå.
Takker for ros. Smiley
Nei eg har ikkje noen treningsblogg ennå. Får se om det blir noe seinere. Wink

Tabata (som eg har forstått det) er en kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening i intervaller på 20 sekunder med 10 sekunders pause.  Det er mange forskjellige øvelser, så eg antar det er intervallene som er hovedpoenget. Legger til en video med 4 minutters tabata. På  Sats varer klassene i ca en time, så da blir det ganske mye hardere.
http://www.youtube.com/watch?v=jkCnNrxHwFE#noexternalembed&feature=fvsr
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #12 : 03. november 2010, 10:11 »
I dag blir det forresten Zumba for meg. Smiley Det er reine kosetimen, sjøl om eg er en stor kløne enda.
Siden eg fortsatt har en del kilo til overs, så er ikkje koordinasjonen på topp. Men det gjelder rett og slett å drite i kordan det ser ut, og ka andre synes, og fokusere på at det er GØY.  biggrin

I morgen blir det tabata igjen. Blir spennende å se om kroppen reagerer på samme måte som sist, eller om eg får mindre gangsperr denne gangen. Sist hadde eg tross alt sykla 4 mil kvelden før, og det skal eg ikkje gjøre i dag.  Smile
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #13 : 03. november 2010, 10:49 »
Ville bare skrive att jeg synes du er kjempeflink!
Jeg har selv 10 kg som skal av, trener styrke og spinning jeg da. Min koordinasjon er nok superelendig.
Ellers har jeg hatt puppeproblem jeg og, etter jeg fikk barn nr 2, så forsvant puppene fullstendig, gikk fra og være litt store til bare tomme. For meg ble løsningen opperasjon, trening hadde ikke klart å løse mitt problem. Men jeg gikk fra en liten D til en liten A, så jeg mista jo temmelig mye pupp.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #14 : 03. november 2010, 11:03 »
Enig der, du har vært og er veldig flink!! Godt at du velger ting du liker, da blir det så mye lettere å gjennomføre.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!