Skrevet av Emne: Vegards selvmotivasjonslogg  (Lest 1797 ganger)

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Vegards selvmotivasjonslogg
« : 15. oktober 2012, 02:16 »
Hei!
Har i en lengre periode lest loggene her på forumet, og nå fikk jeg endelig ut fingeren selv. Skal forsøke å føre logg over treningen og kostholdet mitt framover.
Litt om meg og min treningsbakgrunn:
22 år gammel kar (89-modell), 183 cm høy og rundt 92-93kg for øyeblikket. Jeg har så lenge jeg kan huske vært veldig overvektig, og har på mitt tyngste (registrerte vekt) vært 115 kg tung. Etter å ha sett et festbilde av meg selv så overvektig at jeg faktisk lurte på om det var meg, så bestemte jeg meg for å ta grep.  Og iløpet av 2010- og fram til sommeren 2011- sto jeg på såpass at vektnålen stoppet på 84,7 kg. Jeg fortsatte treningen fram til mai 2012, og kom meg opp i 88,5 kg uten å gå opp i fett.
Jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle bikke 90 kg igjen, men det løftet har jeg ikke klart å holde. En sommer plaget med sykdom og en skade i foten gjorde sitt til at treningen uteble (spilte riktignok mye golf), og vekta begynte å gå opp. Fire måneder uten trening har satt sine spor: kjærleikshåndtakene er tilbake sammen med mye av fettet jeg trente så hardt for å bli kvitt.
Jeg har spilt fotball i 15 år, golf i 3 år og trent på treningsstudio i tilsammen 4 år, og har cirka peil på hva jeg driver med, håper og tror jeg.
Målet mitt er å bli kvitt mye fett, føle meg vel i egen kropp og rett og slett bli en sunn person! Og som følge av målene over, også å komme meg ned på rundt 83-85 kg i vekt Smiley
Hensikten med denne loggen er å motivere meg selv til å holde oversikten over hva jeg spiser spesielt, siden det er det jeg sliter aller mest med, men også å følge progresjonen i treningen. I tillegg håper jeg på konstruktive tilbakemeldinger fra dere! Smiley

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #1 : 16. oktober 2012, 00:06 »
Mandag og heeelt tomt kjøleskap og kjøkkenskap førte til en kyllingciabatta (fersk stekt cajun kylling, salat og ciabatta) til frokost/lunsj i skolerestauranten, banan og appelsinjuice før trening, etter trening 300g hjemmelagde kjøttboller med en dæsj ris og rundt 150g stekt sopp. Pluss et par bananer til kvelds.
Jeg må bare vende meg til å spise oftere enn dette, og havregryn og frukt er handlet inn, slik at frokosten i hvertfall er sikret i morgen.

Jeg trener bryst og biceps på mandager og programmet ser slik ut:
Benk med hantler 3x8
Skråbenk med hantler 2x10
Skråbenk nedover med hantler 2x10
Biceps curl i maskin: 50kgx5, 45x5,40x5,35x10,30x10,25x10,20x5,15x5,10xMaks
Pluss mageøvelser.

Fortsatt litt støl i bryst etter økta forrige uke, men kjenner at veien er kortere til gammel form enn jeg fryktet!
Nå gleder jeg meg til morgendagens økt som etter planen skal bestå av kardio! (woho, blir jævlig:D)


Utlogget coolboy92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #2 : 16. oktober 2012, 00:12 »
Hei! Vist du forsøker å rippe deg er det veldig lurt å jogge/springe/jogge/springe på 3dmølla, kansje hver trening? I tilegg gå i kaloriunderskudd hver dag..

Tren også intenst med korte pauser
Succsess is buried in the garden off failure

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #3 : 16. oktober 2012, 01:16 »
Hei!

Takk for tilbakemelding.

Planen er å kjøre 4x4 intervaller i hvertfall to ganger i uka, men kanskje jeg bør peise på enda mer for bedre effekt, ja.
Har hatt veldig god erfaring med 4x4, så holder meg nok til det.
Er ikke helt kjent med sjargongen, så noob som jeg er så må jeg spørre: hva menes med rippe?

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #4 : 16. oktober 2012, 23:41 »
Jess..Det ble ikke intervaller i dag likevel, er fortsatt støl i beina! Tok i stedet rygg og triceps, og ble positivt overraska over nivået i noen av øvelsene! Smiley

Markløft: oppvarming 70kgx8, 90kgx8, 90kgx8
Nedtrekk: 3x8 50kg
En arms roing: 3x8 22kg manual
Framoverbøyd roing med z-stang: 3x8 30kg
Fransk press: 3x10 30kg
push downs: 3x10 65kg

Maten i dag: En skal havregrøt, en banan og en kaffekopp til frokost/lunsj (sto opp kl 11.30 Tongue)
To bananer til mellommåltid.
Middag: rundt 300g kyllingfilet, sopp og et par "boller" tagliatelle
en gulrot som en bitteliten snack. Til kvelds ble det en banan og litt jordbærmelk!

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #5 : 17. oktober 2012, 23:55 »
Beina var endelig fine igjen i dag, så da passet det fint med beinøkt!

Starter rolig nå de første tre-fire øktene, for så å øke jevnt og trutt etterhvert.
Dagens økt besto av:
Knebøy 3x8 70kg
Benpress i maskin, ettersom de irske muskelbuntene sto i kø på den andre, 120kg
Strake mark 3x8, først 50kg deretter to sett med 60kg
Leg extension 3x8 45kg
Tåhev i smith-maskin: 3x10, først 80kg, deretter to sett på 105kg.
Alt i alt en god økt! Er skikkelig motivert nå kjenner jeg, deilig følelse : )

Dagens mat:
Til frokost ble det en skål havregrøt med kanel og et par skjeer syltetøy, to bananer og en kaffekopp.
Til et mellomåltid ble det en boks cottage cheese (225g) med kanel og en skje syltetøy.
Middagen i dag ble kylling og pasta med hjemmelaget tomat- og oreganosaus! Var ganske digg, og kunne godt spist mer!
Etter middagen har det kun blitt en gulrot og noen bananer. Burde spist ordentlig kveldsmat kjenner jeg, men orker ikke mer cottage cheese eller havregrøt på kvelden.

Over og ut.

Utlogget coolboy92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #6 : 18. oktober 2012, 21:54 »
Hei! Beklager sent svar..Smiley
Kosten din ser grei ut og det gjør treninga di også!

Rippe betyr å ta av fett, "rippe" seg for fett vist du skjønner: )
Succsess is buried in the garden off failure

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #7 : 18. oktober 2012, 22:40 »
Hei! Beklager sent svar..Smiley
Kosten din ser grei ut og det gjør treninga di også!

Rippe betyr å ta av fett, "rippe" seg for fett vist du skjønner: )

No worries!
Fint, godt å høre Smiley
Fant ut det etter et kjapt google-søk! Og ja, det er vel det jeg er ute etter =)

Utlogget vegarde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Vegards selvmotivasjonslogg
« #8 : 18. oktober 2012, 23:43 »
Hola!

Løpte faktisk intervaller i dag og ble grundig sliten, men det sto ikke så ille til som jeg frykta der heller (gøy).
4x4 med oppvarming og cooldown. I tillegg klinte jeg til med en mageøvelse før jeg tusla heimatt.

Maten har i dag også vært sunn og god:
Til frokost var det igjen havregrøt med kanel og litt syltetøy, og en kaffekopp.
To bananer og en kyllingsalat til lunsj, namnam.
400g kyllingfilet, 1 rød paprika og ca 150g pasta til middag, snadder!
Til kvelds ble det ei gulrot, to bananer og et glass tropicana appelsinjuice.

Selv om det bare er fire dager ut i "min sunne hverdag", så føler jeg meg mye bedre! Lettere i kroppen og søtsuget er ikke helt vilt (har riktignok megalyst på skittles i blant). Det er godt. Snart kommer helga, og lørdagen blir nok verst hva gjelder mat, men skal prøve så godt jeg kan å spise riktig frokost, lunsj og middag.

Leses!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!