Skrevet av Emne: Steking av biff i ovn!  (Lest 6828 ganger)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Steking av biff i ovn!
« : 06. februar 2011, 12:31 »
Fant en 0.8kgs elgbiff i fryseren i går.. Har ligget marinert nå ei stund og skal om ikke lenge brune den litt og så slenge den i ovnen, problemet er at jeg ikke har steketermometer... og den må være godt stekt. Noen erfaringer hvor lenge jeg burde ha den der?

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Steking av biff i ovn!
« #1 : 06. februar 2011, 12:47 »
jeg har problemer med å ta den ut i tide,haha.Smiley biffen er ca 4cm tykk,har den i ovnen i ca 7-8 min,er nesten blodig når jeg tar den ut,men etter noen minutter på benken har den stekt seg selv ferdig,godt stekt.nesten bedre å legge den inn igjen hvis du ikke er fornøyd,enn at den blir sprøstekt. prøver selv å finne ut hvor mange minutter jeg trenger for å få den litt rosa inni,lykke til.Smiley

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Steking av biff i ovn!
« #2 : 06. februar 2011, 16:00 »
Godt stekt elgbiff? BLASFEMI. Orker ikke å komme med hjelp siden du er fast bestemt på å ødelegge den allerede. Smiley
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Steking av biff i ovn!
« #3 : 06. februar 2011, 16:37 »
hah :p jeg liker ikke at det er rødt inni, så langt stått halvtime men satser å ha den i halvtime til så blir den go!:) homemade marianade!

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Steking av biff i ovn!
« #4 : 06. februar 2011, 18:51 »
hah :p jeg liker ikke at det er rødt inni, så langt stått halvtime men satser å ha den i halvtime til så blir den go!:) homemade marianade!
Kjøtt skal spises som en mann. For du er da ingen kvinne som ivaretar primadonna nyktene sine?! Men hei, jeg dømmer deg ikke.

Har selv 2 indrefileter av svin (fordi jeg ikke er like heldig som deg at jeg har deler skogens konge i frysen) som ligger å godter seg.
Den ene i marinade (lime, limeskall, honning, hvitløk og salt) og den andre i lake (vann, brunt sukker, sennepspulver, hvitløk og salt).

Og du kan helt sikkert allerede tenke deg at jeg er en stolt eier av et steketermometer, nettopp av den grunn at jeg ikke liker å tygge på en skosålå til middag.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Steking av biff i ovn!
« #5 : 06. februar 2011, 18:56 »
Bare ikke spis kjøtt på "mannemåten" som min vennine gjør. Hun putter rå seigfile ol i micron noen minutter, å så Bon appetit  Wink
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Steking av biff i ovn!
« #6 : 06. februar 2011, 19:24 »
Kjøtt skal spises som en mann. For du er da ingen kvinne som ivaretar primadonna nyktene sine?! Men hei, jeg dømmer deg ikke.

Har selv 2 indrefileter av svin (fordi jeg ikke er like heldig som deg at jeg har deler skogens konge i frysen) som ligger å godter seg.
Den ene i marinade (lime, limeskall, honning, hvitløk og salt) og den andre i lake (vann, brunt sukker, sennepspulver, hvitløk og salt).

Og du kan helt sikkert allerede tenke deg at jeg er en stolt eier av et steketermometer, nettopp av den grunn at jeg ikke liker å tygge på en skosålå til middag.

tok den ut etter 1t på ca 180 grader, rosa i midten, perfekt!:) steketermometer er saken, må skaffe meg slikt.
Den marinaden hørtes go ut! må prøve!:)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Steking av biff i ovn!
« #7 : 06. februar 2011, 19:24 »
Bare ikke spis kjøtt på "mannemåten" som min vennine gjør. Hun putter rå seigfile ol i micron noen minutter, å så Bon appetit  Wink

=o oooh... Tongue den hadde jeg vært skeptisk til git Tongue hah

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Steking av biff i ovn!
« #8 : 06. februar 2011, 19:46 »
Bare ikke spis kjøtt på "mannemåten" som min vennine gjør. Hun putter rå seigfile ol i micron noen minutter, å så Bon appetit  Wink
Micro med grillelement så er det jo knall...
tok den ut etter 1t på ca 180 grader, rosa i midten, perfekt!:) steketermometer er saken, må skaffe meg slikt.
Den marinaden hørtes go ut! må prøve!:)
Hørtes vellykket ut.

Gjenstår å se om den blir tatt like godt imot av min gane som på papiret. Blir å teste om, tja, 45min. Kjenner appetitten bygger seg opp.

Edit:
Storkoste meg med begge filetene. Snax.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!