Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nye Øvelser WSM  (Lest 1875 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
HHHH
.: Eliteutøver :.

Honnør: 359
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

tjukk

« på: 13. Mars 2011, 06:32 »

Produksjonsteamet bak WSM har vært kreative...

http://www.theworldsstrongestman.com/blogstory.php?id=39

Here you will see 3 new WSM concept event ideas – these are not confirmed events, just fresh ideas from the boffins in the production team who are in the process of developing new events for the 2011 World's Strongest Man competition.

Your vote could make all the difference, so spread the word and we look forward to hearing your thoughts.

You can vote and comment via the official World’s Strongest Man facebook page which can be found by clicking here
Let us know your preference by positing VOTE (LETTER):

a) Centrifugal Grip Test       = VOTE A
b) Water and Bar Deadlift   = VOTE B
c) The Catapult                      = VOTE C

Feel free to rank your preferences in “like” order if you “like” more than one!

a) CENTRIFUGAL GRIP TEST

Athletes are strapped onto a huge, spinning column and have to hold two heavy objects on chains (washing machines used in this example). As the column rotates the washing machines spin outwards, increasing the weight at the hands. The athlete that holds onto the washing machine the longest is the winner.

b) WATER AND BAR DEADLIFT HOLD

Athletes stand holding a long bar with large, empty perspex boxes on either end. A constant stream of water flows into the boxes, increasing the weight at a constant rate. The athlete that holds on the longest is the winner.

c) THE CATAPULT

A boulder (atlas stone-type rock) rests in the basket in the arm of a catapult. Athletes turn a winch to supply the force required to move the arm of the catapult. The more the athlete can turn the winch, the more the arm will move which will increase the distance the boulder will travel in the air.   Constant pressure must be maintained on the winch. Once the winch strain is too great and the athlete reaches his maximum resistance and releases, the boulder will be released. The athlete whose boulder travels the greatest distance is the winner.
N.B. The below is a catapault illustration only and therefore not a sketch of the actual event.

Det er også mye fine forslag på marunde-muscle forumet:
http://www.marunde-muscle.com/forum/showthread.php?t=20312

Hva syns du?  Grin
Loggført

Biffmaister
Forumavhengig

Honnør: 114
Innlogget Innlogget

Real men lift stones!

« Svar #1 på: 13. Mars 2011, 22:04 »

Skaderisiko er vel stikkordet for disse øvelsene. Deadlift hold er vel den kjedeligste øvelsen som finnes, og direkte grepsøvelser syns jeg ikke hører hjemme i WSM. Bevegelsesøvelser er mine favoritter. Stein, farmers, yoke, dekk og medleys scorer høyest for min del.
Loggført

Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013
HHHH

Honnør: 359
Utlogget Utlogget

tjukk

« Svar #2 på: 14. Mars 2011, 04:46 »

Skaderisiko er vel stikkordet for disse øvelsene. Deadlift hold er vel den kjedeligste øvelsen som finnes, og direkte grepsøvelser syns jeg ikke hører hjemme i WSM. Bevegelsesøvelser er mine favoritter. Stein, farmers, yoke, dekk og medleys scorer høyest for min del.

Jeg er mest fan av de øvelsene som tester statisk styrke, altså stillestående greier. Stokk og markløft tyngst mulig er favoritter. De to først øvelsene i Arnold Strongman passer veldig godt Smiley

Forøvrig så har amerikanerne laget noen egne forslag som mer enn svarer til kreativiteten fra WSM crewet.:

Option D

Competitors will have their legs shackled to pillars and have one hand tethered to a rope. They have 90 seconds to try and tear off their opponents arm and fling it into the lava pit below

Option E

Competitors will have 60 seconds to eat a sword. Butter will be provided.

Option F

Competitors will fight a gorilla. They will be blindfolded. A t-shirt cannon will fire to signal the start of the event. Competitors who cannot find the gorilla will fight an orangutan. His name is Clyde.

Option G

Competitors will walk along a barbed wire with 5lbs/2.25kgs uncooked chickens on each foot. When they reach the middle, they will perform pullups until Randall, Official Shark of WSM, appears. They must then make it the other side of the wire. Loosing a chicken results in a point penalty.
Loggført

Biffmaister
Forumavhengig

Innlogget Innlogget

Real men lift stones!

« Svar #3 på: 14. Mars 2011, 11:17 »

Jeg er mest fan av de øvelsene som tester statisk styrke, altså stillestående greier. Stokk og markløft tyngst mulig er favoritter. De to først øvelsene i Arnold Strongman passer veldig godt Smiley

LMS stokk, apollons eller mark er fine øvelser ja. Virket som publikum likte LMS stokkpressen på WSM i fjor hvertfall.
Loggført

Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
Biffboy
Tungvekter

Honnør: 481
Utlogget Utlogget

THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER

« Svar #4 på: 14. Mars 2011, 11:42 »

De nye øvelsene som er foreslått er jo helt tullete.

Greit nok å finne nye øvelser, men å dra inn øvelser som er så spesielle samt praktisk talt umulige å trene på blir for dumt.

Det er jo utallige varianter av øvelser man kan ha i strongman, må være bedre å ta en titt på wsm de siste 30 årene og finne varianter av de øvelsene som allerede eksisterer.
Loggført

No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam
VegarGjerdrum
.: Aktivutøver :.

Honnør: 1320
Utlogget Utlogget

www.kalibergym.no

« Svar #5 på: 14. Mars 2011, 11:49 »

Første jeg tenkte da jeg så forslagene var practical joke?
Loggført

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no
VegarGjerdrum
.: Aktivutøver :.

Honnør: 1320
Utlogget Utlogget

www.kalibergym.no

« Svar #6 på: 14. Mars 2011, 11:51 »

Forøvrig så har amerikanerne laget noen egne forslag som mer enn svarer til kreativiteten fra WSM crewet.:

Option D

Competitors will have their legs shackled to pillars and have one hand tethered to a rope. They have 90 seconds to try and tear off their opponents arm and fling it into the lava pit below

Option E

Competitors will have 60 seconds to eat a sword. Butter will be provided.

Option F

Competitors will fight a gorilla. They will be blindfolded. A t-shirt cannon will fire to signal the start of the event. Competitors who cannot find the gorilla will fight an orangutan. His name is Clyde.

Option G

Competitors will walk along a barbed wire with 5lbs/2.25kgs uncooked chickens on each foot. When they reach the middle, they will perform pullups until Randall, Official Shark of WSM, appears. They must then make it the other side of the wire. Loosing a chicken results in a point penalty.

Disse var langt bedre Grin
Loggført

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no
Håndbak
Aktivt medlem

Honnør: 11
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: 05. April 2011, 18:30 »

Men grepsøvelser er jo spennende å se på! "klarer han noen sekunder til?? njaaaaaaa NEI! akkurat ikke". Hercules hold var noen av favorittøvelsene å se på for meg Smiley
Håndbak skulle vært med, men der tror jeg skaderisikoen er for stor desverre. Store menn med dårlig teknikk betyr fort et brukket bein eller to Sad
Loggført

alder: 27
høyde: 1,82
vekt: 102

He's a maaan! Such a maaan, he's a real, real mans man!
Biffmaister
Forumavhengig

Innlogget Innlogget

Real men lift stones!

« Svar #8 på: 05. April 2011, 20:35 »

Men grepsøvelser er jo spennende å se på! "klarer han noen sekunder til?? njaaaaaaa NEI! akkurat ikke". Hercules hold var noen av favorittøvelsene å se på for meg Smiley
Håndbak skulle vært med, men der tror jeg skaderisikoen er for stor desverre. Store menn med dårlig teknikk betyr fort et brukket bein eller to Sad

Jeg er svært grepsinteressert selv, men mener fortsatt at bevegelsesøvelser er mer artig å se på.
I fjorårets WSM brukte de reimer på deadlift hold, og det mener jeg er booring. 
Loggført

Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
widarrr

Honnør: 129
Utlogget Utlogget

WSM-2012

« Svar #9 på: 05. April 2011, 20:59 »

Jeg er svært grepsinteressert selv, men mener fortsatt at bevegelsesøvelser er mer artig å se på.
ASSSSSSSSTTT !!!!
Loggført

Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012
Biffmaister
Forumavhengig

Innlogget Innlogget

Real men lift stones!

« Svar #10 på: 05. April 2011, 21:02 »

ASSSSSSSSTTT !!!!

Hahaha!
Loggført

Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
Håndbak
Aktivt medlem

Honnør: 11
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: 11. April 2011, 17:35 »

hm, reimer på deadlift hold? forsvinner ikke litt av vitsen da?
Loggført

alder: 27
høyde: 1,82
vekt: 102

He's a maaan! Such a maaan, he's a real, real mans man!
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden

Mest lest i dag

Men`s Athletic Physique
av Rita Immerstein - 4 dager siden
Camilla Hoem
av Joachim Pedersen - 4 dager siden
Drømmen om sommerkroppen
av Yngvild Andrea Grip - 307 dager siden

Bildeprofiler

evlinn
Espenc
Maevar
Baliba
AndréM
Sigg1
Kurdi
lilo
Du må være medlem for å kunne se bildene. Logg inn eller registrer deg.

Siste filmer

Siste innlegg

Iceberg taking no prisoners!
839 svar - Iceberg - 11 minutter siden
Trenger hjelp til Deff :)
8 svar - Juma Iraki - 22 minutter siden
Armer
21 svar - Juma Iraki - 33 minutter siden
Markerte muskler fort
9 svar - Juma Iraki - 43 minutter siden
Viktors treningslogg
390 svar - nm2012 - 51 minutter siden
Best treningseffekt av hurtige og tunge reps?
6 svar - Juma Iraki - 52 minutter siden
treningsplan
555 svar - Vikike - 3 timer siden
Jørgen Aukland mot NSM!
3172 svar - Auk89 - 3 timer siden
smart supps kosttilskudd!
0 svar - theROCKsl - 11 timer siden
Leif Ove's Strongmantrening, Norgesrekord Yoke
607 svar - leif ove - 12 timer siden
HJELP ANG WHEY ISOLATE!!
7 svar - hallvard lønmo - 14 timer siden
Keiko' 88 - 290 kg raw mark side 174