Skrevet av Emne: Trenger forslag til dødvekt i sekk  (Lest 3892 ganger)

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Trenger forslag til dødvekt i sekk
« : 24. mars 2011, 19:35 »
Jeg har kommet inn til fallskjermjeger opptaket nå  sommer, og har kommet godt igang med treninga. Jeg har funnet ut at jeg må ha 26 kg i sekken (22kg+hk416) som jeg skal løpe 7 km med med  iløpet av 52 min. Jeg skulle gjerne lånt vektskiver på treningsstudioet men jeg forestiller meg at disse blir å hoppe rundt i sekken og det er vel ikke så bra for sekken og ha en sånn liten og tung gjenstand. Har vurdert sukker og hundefor men tror ikke jeg få plass Tongue

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #1 : 24. mars 2011, 19:43 »
26 liter vann. Sørg for at det ikke finnes store luftlommer inni flaskene/vanntanken du putter i sekken. Luftlommer gjør at vannet plasker rundt. Jo mer vann, jo mindre humping. Sammenleggbar vanntank får du på Europris. Koster ikke så mye.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #2 : 29. mars 2011, 14:07 »
Jeg har kommet inn til fallskjermjeger opptaket nå  sommer, og har kommet godt igang med treninga. Jeg har funnet ut at jeg må ha 26 kg i sekken (22kg+hk416) som jeg skal løpe 7 km med med  iløpet av 52 min. Jeg skulle gjerne lånt vektskiver på treningsstudioet men jeg forestiller meg at disse blir å hoppe rundt i sekken og det er vel ikke så bra for sekken og ha en sånn liten og tung gjenstand. Har vurdert sukker og hundefor men tror ikke jeg få plass Tongue

Sand må jo være det åpenbare svaret på det; finnes ikke dødere materiale, og volumet blir atskillig mindre enn vann, slik at det er lettere å få tyngdepunktet nærmere inn til ryggen. Bare å gå ned på stranda og spa full en sportssekk.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #3 : 29. mars 2011, 14:23 »
En sammenpresset og godt teipet sandsekk funker bra. Det er ikke noe problem å bruke vektskiver heller. En 15 kg skive som du surrer godt inntil ryggen sitter som en kule. Prøv å få vekten litt opp mot skuldrene og inntil ryggen slik at det blir mest mulig behagelig å løpe med.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #4 : 29. mars 2011, 16:22 »
Takker for svar folkens, blir nok en strandtur på meg til uka:)

Utlogget plaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #5 : 30. mars 2011, 02:38 »
Sand, vann, grevlinger eller ris er ting du kan ha i sekken. Prøv å ha vekta samlet og lær deg å juster denne slik at det blir mest mulig behagelig. Ellers er løping med sekk stortsett en uting som man bør unngå, sjansen for at du pådrar deg kjipe skader er stor. Du kommer lengre på opptak skadefri enn som topp 5 på pakkningsløp.

Er man i god form og har gått med sekk før så er/bør pakkningsløp være greit gjennomførbart. Jeg ville derfor ha satsa på vanlig jogging (intervall og langkjøring) + et par speedmarsjer med sekk i uka frem mot opptaket. Speedmarsjene kan være 1-2 timer med kjapp kjapp marsj i kuppert terreng/sti med god puls. Mindre sjanse for skader og flott trening for det meste, også pakkningsløp.

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #6 : 30. mars 2011, 10:11 »
Hva slags skader tenker du på? Jeg står hardt på ski så meniskene mine greier seg ihvertfall:)

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #7 : 30. mars 2011, 15:56 »
Sand, vann, grevlinger eller ris er ting du kan ha i sekken. Prøv å ha vekta samlet og lær deg å juster denne slik at det blir mest mulig behagelig. Ellers er løping med sekk stortsett en uting som man bør unngå, sjansen for at du pådrar deg kjipe skader er stor. Du kommer lengre på opptak skadefri enn som topp 5 på pakkningsløp.

Er man i god form og har gått med sekk før så er/bør pakkningsløp være greit gjennomførbart. Jeg ville derfor ha satsa på vanlig jogging (intervall og langkjøring) + et par speedmarsjer med sekk i uka frem mot opptaket. Speedmarsjene kan være 1-2 timer med kjapp kjapp marsj i kuppert terreng/sti med god puls. Mindre sjanse for skader og flott trening for det meste, også pakkningsløp.


Er enig i at grevlinger og ris vil funke utmerket, bortsett fra at Grevlinger kan være vanskelig å skaffe (og de lukter ille etter kort tid) og at 26kg ris koster noen kroner.

Men hvis du foretrekker å bruke grevlinger kan en kjøretur i 150km/t gjennom østerdalen natterstid løse problemet. Men husk at de tåler jæ*lig mye, så ikke gå bort til en grevling dersom du ikke er 100% sikker på at den er død!

Utlogget plaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Trenger forslag til dødvekt i sekk
« #8 : 30. mars 2011, 20:23 »
Hva slags skader tenker du på? Jeg står hardt på ski så meniskene mine greier seg ihvertfall:)

Det kan være alt fra beinhinnebetennelse og tretthetsbrudd til kjipe knær og rygg. Det kommer selvsagt veldig ann på flaks/uflaks, mengde og underlaget man løper på. Hvis man bygger seg opp og gjør det "riktig" med tanke på progresjon, underlag og mendge så kan det gå helt fint. Typisk riktig er f.eks å ta med camelbaken på noen løpeturer i terrenget (f.eks med kart) og gradvis økte vekt og lengde på turen, typisk feil er å begynne med 26kg på ryggen og løpe 20km på gangvei. Uansett så medfører løping med sekk en betydelig større sjanse for skader enn hva kjapp tassing gjør, uten at resultatet av treninga nødvendigvis er så forskjellig.

Johnny Puma: Hehe, kjører man i 150km/t oppover østerdalen natterstid så får man fort mer enn bare grevling å putte i sekken!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!