Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.
Velg Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tanker om en spesiel diett  (Lest 403 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
ole m
Nykomling
*

Honnør: 1
Utlogget Utlogget

« på: 08. April 2011, 23:01 »

hei! Smiley

jeg tenker på å prøve å kutte ned på karbs og kalorier.

nettop begynt å trene igjen etter ca 8 måneder på ræva.

lurer på om jeg skal kutte ned VELDIG på karbohydratene. og heller mate på med proteiner og fett.

kommer jo selvfølgelig til å spise karbohydrater enda skal ikke kutte det ut men tenker å kutte det ned til 200-300g per dag. (jobber på et bryggeri og har drukket store mengder brus og spist masse kjeks og annet fyfy snacks så har nok vært nærmere 500g+ til dagen hvis ikke enda høyere)

og for å få øket på med energi så jeg ikke går helt tom tenkte jeg å mate på med proteiner.

eksempelvis at jeg får i meg 100g protein fra shake. spiser 200g rent kyllingkjøtt til middag og annet fin fine matvarer som inneholder store mengder proteiner og er lave på karbs.

så spørsmålet mitt er;
er det noe som gjør at dette kan være skadelig over en periode på 60-90 dager?
kan være at jeg etterhvert kommer til å kutte ned enda mer på karbs for å få vekk det overflødige fettet på kroppen men kommer nok til å øke på med proteiner/fett Smiley for å få i meg nok kalorier.

tenker å jogge 2-3km hver dag + styrke trening 3-5 dager i uken Smiley

btw jeg er mann, 22år 178 høy og veier ca 73-74kg

skulle dere trenge noe mer info eller lignende så feel free to ask Smiley

Loggført
ole m
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 10. April 2011, 22:36 »

ingen som har en idè om det er skadeligt eller ikke ? Smiley
Loggført
froggy
Skravlekopp

Honnør: 99
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: 10. April 2011, 22:49 »

Om du har planer om å trene hver dag så trenger du energi men sørg for at energiinntaket ditt kommer fra litt bedre kilder enn brus og kjeks. Komplekse karbohydrater er et bedre alternativ, http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/karbohydrater/karbohydrater-21998.html

Sitat
og for å få øket på med energi så jeg ikke går helt tom tenkte jeg å mate på med proteiner.
Det er karbohydratene som gir deg størsteparten av energien, ikke proteinene.

Hvor mye du skal kutte burde du nesten prøve deg litt frem med, mange anbefaler en fordeling på 40% prots, 40% karbs og 20% fett. Jeg ligger litt høyere på karbs da jeg kjører mye kardio.

200-300 gram er ikke lavinntak av karbo, og heller ikke farlig Smiley
Loggført

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."
ole m
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 11. April 2011, 17:29 »

oki. skal prøve Smiley

Planen er å ha 3 dager kardio og 3 dager styrke. oppvarming blir 10-30 minutter kardio for å få opp varmen i kroppen Smiley

ang mengden prot/fett/karbo så var det bare en tanke Smiley ikke sikker Smiley

jeg har lest litt på forumet å virker som at jeg kommer til å ligge henholdsvis høyt på protein og karbo i forhold til fett.

nettop begynnt å trene igjen etter pause siden juni ifjor. så kommer nok til å ta litt tid før jeg for kommet ordentlig igang pga jeg er så ute av form :p
Loggført
Velg Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden