Skrevet av Emne: Innvandrere hater Nordmenn?  (Lest 18329 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #15 : 26. april 2011, 19:04 »

§ 135a i den norske straffeloven kalles for rasismeparagrafen. Paragrafen ble innført i 1970 og forbyr diskriminerende og hatefulle offentlige ytringer og symboler på grunn av hudfarge, etnisitet, nasjonalitet, religion eller seksuell legning.

Du er nok rasist. Ingen skam i det.

At paragrafen blir kalt "rasismeparagrafen" viser jo den feilaktige bruken av ordet.

Sitat
Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat,forfølgelse eller ringeakt overfor noen

Man kan kanskje argumentere at jeg har "forhånet" noen ved å skrive det innlegget, men tror ikke det. Jeg er ikke en rasist ifølge ordets rette betydning, ei loven. Ikke noe mer enn at du kalte meg en rasist ihvertfall, så kanskje det er du som har forbrutt deg på loven Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #16 : 26. april 2011, 19:29 »
Det som er litt "morsomt" med rasismeparagrafen, er at i en anmeldt sak, må tiltalte faktisk bevise sin uskyld. Dette går egentlig fullstendig på tvers av ett rettssamfunn, men slik er det med multikulti....
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #17 : 26. april 2011, 19:49 »
Sant, det er også viktig å huske på at svært mange svarte mennesker er ekstremt rasistiske mot oss hvite.
På den annen side, så lever jeg egentlig greit med å være litt rasistisk. Det er egentlig en helt naturlig følelse.
Det betyr likevel ikke at jeg hater alle som ikke er hvite. Jeg misliker afrikanere, fordi jeg aldri har hatt en eneste positiv opplevelse med en afrikaner, men svært mange negative. Det samme gjelder for arabere.
Motsatt gjelder det med f.eks vietnamesere, Japanere og Thaier, der har jeg utelukkende positive opplevelser.

Støtter til dels denne!

Utlendinger har store forventninger til oss om at vi skal tilpasse oss dem, deres mentalitet og deres kultur. Selv om det er heller dem som skal tilpasse deg det landet og befolkningen i det landet de bor i (norge og nordmenn...)
Saken er at hvis nordmenn kom til deres land, afghanistan, afrika f.eks. så hadde aldri i verden de tilpasset seg så mye våres kultur som vi gjør med dem.

En annen ting, mye voldtekter i Oslo. Det rare er at det nesten bare er utlendinger. Skulle vært morsomt å se prosent andel på det! Men dette visste mange kom til å skje, lenge før det skjedde. Derfor sa mange nei til å ta imot folk som ikke hører hjemme i Norge.

Det rare, er at japansere som er over hele verden, og som er MANGE millioner mennesker på en liten øy, og som ser ut som de er fra månen. De hører man aldri noe av. Hverken innbrudd.. drap.. you name it. Heller ikke hører vi så ofte at de føler seg diskriminert? Ærlig, så er det de som har all grunn til å klage.

Jeg hører ofte at vi nordmenn gjør ting feil, vi må bli bedre, være bedre, bli greiere... helt ærlig så føler jeg ikke at det er alltid vi som er problemet.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #18 : 26. april 2011, 20:48 »
Vi får beskjed om at vi gjør feil, er rasistiske og fremmedfiendlige, fordi vi er oppdratt til å hate vår egen kultur og hudfarge. Det høres kanskje litt ekstremt ut, men tenk over det. En svart mann kan snakke om hans "brothers" and "sisters". Det er helt greit at svarte uttrykker tilhørighet til sin egen etnisitet eller kultur. Dersom en hvit mann gjør det samme, settes straks hylekoret igang. Jeg ser det i min egen familie, typisk -68 influerte akademikere. USA er slemme, hvite er rasister osv. osv. Håper og tror det vokser opp en generasjon som ikke kjøper dette pisset mer, som ikke blir flau over å høre nasjonalsangen og som ikke skammer seg over å være hvite.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #19 : 26. april 2011, 21:15 »
Synes det blir gjenspeila i det meste i dag.
Vi skal være så forstående og "siviliserte" at det blir overdrevet og går for langt.

Sjefer er redd for å bli anklaga for kvinnediskriminering eller rasisme hvis de ikke ansetter en jente eller utlending til jobben, til tross for at de er dårligere kvalifisert enn en hvit mannelig søker.

Litt offtopic men en ting jeg aldri har skjønt er at folk mener kvinner tjener mindre enn menn, og henviser til at flere kvinner enn menn jobber i helsesektoren og i skolevesenet, og derfor er det kvinnediskriminering at det jobbene generelt sett er dårligere betalt enn andre jobber med like lang utdannelse.

Nå er det sånn at alle har mulighet til å utdanne seg i utallige mange retninger, og hvis det skal være likestilling, må jo jentene være i stand til å ta de samme jobbene som guttene...nei fy faen det er til å bli kvalm av alt sammen.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #20 : 26. april 2011, 23:39 »
Det er jo ganske banalt å mislike nokken basert på hudfarge, men gjett faen om eg misliker folk basert på deira kulturelle og religiøse bakgrunn.

Kem faen er det som ikkje synest at sin eigen kultur er overlegen ein kultur  som sørger for at det er jævlig med internt bråk, kvinner er lavare i verdi enn dyr, økonomisk går det i dass, etc etc.

Når rasismeparagrafen er så brei som den er så er eg rasist.
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #21 : 27. april 2011, 07:05 »
Litt offtopic men en ting jeg aldri har skjønt er at folk mener kvinner tjener mindre enn menn, og henviser til at flere kvinner enn menn jobber i helsesektoren og i skolevesenet, og derfor er det kvinnediskriminering at det jobbene generelt sett er dårligere betalt enn andre jobber med like lang utdannelse.

Nå er det sånn at alle har mulighet til å utdanne seg i utallige mange retninger, og hvis det skal være likestilling, må jo jentene være i stand til å ta de samme jobbene som guttene...nei fy faen det er til å bli kvalm av alt sammen.


I Norge er det lik lønn for likt arbeid. Dvs. at en kvinne og en mann i SAMME stilling tjener det SAMME.

En kvinne i rusmiddelomsorgen tjener derimot ikke det samme som en mannlig(eller kvinnelig) analytiker på Oslo børs.

Om vi skal ha lik lønn for lik (tidsmessig)utdannelse, vil dette fjerne de mekanismer som gjør at arbeidsgivere kan tiltrekke seg flere søkere til jobber som har stor etterspørsel ved hjelp av høyere lønn, og vice versa. Dette vil i sin tur gjøre at vi får en slags Sovjetlignende tilstand, hvor staten kommer til å kvotere hva folk skal utdanne seg til. Dette vil som kjent ikke fungere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #22 : 27. april 2011, 11:41 »
I Norge er det lik lønn for likt arbeid. Dvs. at en kvinne og en mann i SAMME stilling tjener det SAMME.

En kvinne i rusmiddelomsorgen tjener derimot ikke det samme som en mannlig(eller kvinnelig) analytiker på Oslo børs.

Om vi skal ha lik lønn for lik (tidsmessig)utdannelse, vil dette fjerne de mekanismer som gjør at arbeidsgivere kan tiltrekke seg flere søkere til jobber som har stor etterspørsel ved hjelp av høyere lønn, og vice versa. Dette vil i sin tur gjøre at vi får en slags Sovjetlignende tilstand, hvor staten kommer til å kvotere hva folk skal utdanne seg til. Dette vil som kjent ikke fungere.

Det med at alle skal ha lik lønn blablabla, er typisk norsk sosialisme. Var en stor artikkel i VG om at helsedirekøterene tjente så og så mye... 1-2 mill ca. Og dette var ALT for mye.

Men jeg synes egentlig det er riktig at ledere kan ha slik lønn, se på andre land. Der tjener ledere LANGT mere. LEdere har opparbeidet seg kompetanse, er dyktige og intellektuelle(som oftest) mennesker, og som er mere utsatt på flere områder (media osv) så jeg synes det er rettferdig lønn.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #23 : 27. april 2011, 11:56 »
Hvis folk vil bli godt likt, må man oppføre seg ordentlig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #24 : 27. april 2011, 11:59 »
Hvis folk vil bli godt likt, må man oppføre seg ordentlig.

Enkelt og greit, kort og godt sagt Wink
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget wretch86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #25 : 27. april 2011, 15:02 »
Så fort en hvit person slenger noe mot et farget en, er den hvite rasist.. Sånn er det bare!

Live your own life, for you will die your own death

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #26 : 29. april 2011, 12:05 »
Der jeg kommer fra, Dronning Mauds land, så hadde vi en innvandrer en gang. ( det var en av de innfødte som fant ut at han var 1/16 dels svensk )

Han ble voldtatt i kjeften til han døde av penetrering som gikk tvers gjennom skallen pån.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #27 : 29. april 2011, 13:58 »
Der jeg kommer fra, Dronning Mauds land, så hadde vi en innvandrer en gang. ( det var en av de innfødte som fant ut at han var 1/16 dels svensk )

Han ble voldtatt i kjeften til han døde av penetrering som gikk tvers gjennom skallen pån.

Drap med andre ord altså. Dårlig story, hva var poenget. At han var 1/16 dels svensk er jo ubetydelig. Om han atpåtil ville ha det bra selv og ville alle andre mennesker rundt en godt.. så var jo budskapet i den storyien forkastelig.

Er det noen med kompetanse, eller kan noen svare meg på hvorfor er det ingen muslimer/afroamerikanere i baltiske land, Estland, Litauen...?

Nevnte noen Norge = Pengenes land? De fleste som kommer hit har jo totalt ingen interesse av å påføre det norske samfunnet noe positivt. Selvfølgelig, når de har mulighet til å komme til et land, å få penger + frihet uten å bidra noe mer så velger de det stedet. hvem vil vel ikke få penger uten å gjøre en dritt;)

Norge som land, strammer inn på alle mulige områder. Skatter, avgifter, moms hele tiden... For å øke formuen til norge. Det har norge tjent mye på, skatter osv. Ja det er bra ordning. Men, om du regner sammen alle pengegaver til utlendinger som sitter i godstolen i stua så hadde vi ikke trent å ha så mye avgifter.
For der ligger det MYE penger.

En annen ting er at Norge sender MASSE penger til utlandet. Jeg vil egentlig tørre å påstå at bare 25% blir brukt fornuftig. Eksempel: Yasir Arafat døde mange MILLIARDÆR, tror du han hadde en så god jobb at han tjente flere millioner i året fra sitt eget land? Nei, så hvor tror du de pengene kommer fra, gjett en gang...
Diktaturledere dør som mange millionær, hvis ikke mange milliardær...
Det kan virke som naivitet av og til ligger i nordmenns natur.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #28 : 29. april 2011, 14:10 »
Er det noen med kompetanse, eller kan noen svare meg på hvorfor er det ingen muslimer/afroamerikanere i baltiske land, Estland, Litauen...?

Det er vel en kombinasjon av at innbyggerne i disse landene er ganske fremmedfiendtlige, med en viss grunn. De er også relativt fattige land sett med Europeiske øyne, så innvandrere vil heller vandre til Norge, Sverige, Danmark, osv. Hvor mulighetene er større for å leve godt.

Når det gjelder innvandring fra land utenfor Europa er det hovedsaklig de rikeste landene som tar inn flest. Moldova, Makedonia, Serbia, Ukraina, osv. Har nok med sin egen befolkning. Frankrike og Storbritannia har for eksempel mange innvandrere fra tidligere kolonier, hvor innbyggerne i koloniene allerede kan språket. Og som derfor gjør det lettere å ta overgangen til ett nytt land.

Så er det også dette med mangel på arbeidskraft.

http://www.workpermit.com/news/2007-05-28/japan/immigration-policy-change-necessary.htm
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrere hater Nordmenn?
« #29 : 29. april 2011, 14:40 »
Drap med andre ord altså. Dårlig story, hva var poenget. At han var 1/16 dels svensk er jo ubetydelig. Om han atpåtil ville ha det bra selv og ville alle andre mennesker rundt en godt.. så var jo budskapet i den storyien forkastelig.

Med innblandet svensk blod risikerer man utvanning av befolkningen på dronning mauds land, derfor var det av ytterste viktighet å få ryddet vedkommende av veien.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!