Lyern
Nykomling
Honnør: 1
Utlogget
|
 |
« på: 26. April 2011, 03:04 » |
|
Jeg er en gutt på 17 år og veier 78 kg. Jeg føler jeg har for mye magefett. Målet mitt er å få vekk fettet rundt magen før jeg blir 18 som er 7 mnd til. Jeg har ingen anelse om hvor mye kcal jeg får i meg per dag, men jeg kan tippe at jeg spiser normalt. Spiser vell litt usunt og sunt som alle ungdommer gjør, kjøper litt junkfood minst to ganger i uka(kebab, burger), men ellers spiser jeg det mamma lager. Jeg kan også si at jeg liker godteri og potetgull og spiser potetgull så og si hver eneste dag. Jeg håper at dere kan hjelpe meg med å få vekk magefettet(eller ihvertfall noe av det) før jeg blir 18. Jeg har aldri fulgt noen diett, har heller aldri tenkt å slanke meg, men jeg føler den tiden har kommet. Jeg trener styrke 4 ganger i uka hvor jeg følger et bestemt program. Jeg kan referere til ( http://www.iform.no/pub/art.php?id=3). Jeg er fullt innstillt på at det er hardt å forandre livsstilen, men jeg har en god følelse på at jeg skal klare det. Jeg skal presse meg helt til jeg er i mål, og jeg håper at dere kan hjelpe meg. Takk!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Power loppa
Erfaren bruker

Honnør: 184
Utlogget
Time for Power!
|
 |
« Svar #1 på: 26. April 2011, 04:28 » |
|
Potetgull hver dag og fastfood 2 ganger i uka?
Hva med potetgull på Lørdag og fastfood EN gang i uka? Da er du allerede langt på vei. Jeg ser du trener 5x5 power rep programmet, det er ett bra program for muskel vekst, men skal du senke fett prosenten din nevneverdig så må du begynne med cardio. Legg om kostholdet og ta f.eks 3 cardio økter pr uke. Varier mellom langkjøring og interval. Kommer du litt i form kan du vurdere og kjøre gerilja cardio.
Tro heller ikke at resultatene kommer med en gang, gi altså ikke opp etter ett par uke, tar tid før kroppen omstiller seg og blir en fettbrennings maskin.
Lag en bilde logg som du legger ut på forum med jevne mellomrom, f.eks hver tredje uke, dette vil motivere deg til og fortsette.
Lykke til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
There can be only one!
Perser: Knebøy: 80 kg Benkpress: 72.5 Markløft:112.5 Militærpress: 45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping
|
|
|
kimxxz
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #2 på: 26. April 2011, 11:03 » |
|
slutt å spis søppel! Så enkelt er det!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bjørn`
|
 |
« Svar #3 på: 26. April 2011, 11:06 » |
|
Jeg ser du trener 5x5 power rep programmet, det er ett bra program for muskel vekst, men skal du senke fett prosenten din nevneverdig så må du begynne med cardio. Han trenger ikke å begynne med cardio, men etter som han ikke har så mye peiling på kosthold, så er det nok lurt at han gjør det istedet for å gjøre store forandringer på kostholdet 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Citius-altus-fortius
|
 |
« Svar #4 på: 26. April 2011, 11:22 » |
|
fettforbrenning uten å ligge i kcal-underskudd er desverre ikke gjennomførbart og derfor bør du skaffe deg en oversikt over hvor næringsbehovet ditt ligger (f.eks 2500kcal dagen) og deretter legge deg en 3-500 kcal underskudd (2200-2000 kcal). Få kontroll på kostholdet ditt, vit hva du skal spise og hvordan. Loggfør det anser som viktig for å få oversikt, og utbedre det ettersom du lærer. Sett deg gjerne å les rundt på forumet, er utallige tråder om dette her. Kunnskap, forståelse, gjennomførelse, oppnåelse.. Mvh C.M http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=15.0
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lyern
Nykomling
Utlogget
|
 |
« Svar #5 på: 26. April 2011, 14:15 » |
|
Takk for svar! Dette hjalp meg på godt. Jeg har tenk, som dere sa, og slutte med all den søppelspisinga mi. Hvis jeg jogger 30 min 3 dager uka, vil jeg sakte men sikkert få flatere mage? Går det ann å jogge etter styrketreninga eller må jeg jogge på en dag der jeg ikke trener noe styrke(altså hviledagen min)? Jeg lurer også på om styrketreninga i seg selv gjør magen min flatere uten noen cardio, uten noen kebab/shit mat?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bjørn`
|
 |
« Svar #6 på: 26. April 2011, 14:17 » |
|
Det hjelper lite å jogge 3 ganger i uka om du har ett stort kalorioverskudd, men byttet du ut søppelmaten med kylling, egg, kjøtt osv, så vil du nok etterhvert gå ned i fettprosent 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lyern
Nykomling
Utlogget
|
 |
« Svar #7 på: 26. April 2011, 14:31 » |
|
Jeg blir motivert av det du sier! Det jeg nå har tenkt er å ikke spise noe junkfood. Jeg skal fokusere på kostholdet mitt. Jeg er en vietnameser så jeg spiser ris så og si nesten hver dag. De gangene jeg ikke spiser ris, er de gangene jeg spiser poteter. Holder jeg meg til dette, altså, ikke spise noe potetgull/godteri/kebab, tror jeg at jeg vil klare å gå ned, for ingen i familien min er fete, jeg er fetest, og jeg syntes nesten ikke at jeg er helt fet selv. Men det jeg har gått rundt å lurt på er om jeg kan komme meg til målet mitt bare ved å gjøre dette? (utelate junkfood og dritt, uten å jogge(hater å jogge, men må jeg så må jeg, jeg har viljestyrken til det), men fortsette med dette styrkeprogrammet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
binkabi
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
|
 |
« Svar #8 på: 26. April 2011, 20:58 » |
|
hater å jogge, men må jeg så må jeg, jeg har viljestyrken til det)
Cardio trenger ikke nødvendigvis å være jogging. Du kan jo sykle eller svømme, om dette er bedre for deg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lyern
Nykomling
Utlogget
|
 |
« Svar #9 på: 26. April 2011, 21:02 » |
|
Tenkte at cardio var jogging, men nå vet jeg det! Sykkling er ikke så ille, jeg liker spinning ;o
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|