Skrevet av Emne: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132  (Lest 618381 ganger)

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1
« #1965 : 27. april 2012, 21:24 »
Hele denne greia står på Fitnessbloggen med bilder. Tror det er hakket artigere å lese det der --> http://forum.fitnessbloggen.no/threads/sigg1.3098/page-20#post-280991

Ok, da har jeg endelig fått nok ro i rævva til å få ned et referat fra GP. Hold dere fast  Tongue

Det var på GP det skulle skje. Det var da alt skulle klaffe. Jeg skulle ikke være bloated as heck (Sandefjord) eller et levende stearinlys i halvveis form (Fredrikstad). Etter å ha gått inn på deltagerlista 100 ganger siste måneden, hadde jeg regna meg ut til at finaleplass var bare å GLEMME. Og da mener jeg GLEMME. Jeg hadde ca. 0,00000 tro på at jeg skulle komme til finalen. I hodet mitt var det selvfølgelig ikke plass til en middels deltager fra Fredrikstad/Sandefjord i finalen sammen med x antall mestre fra øst og vest. Men jeg skulle hvertfall prøve å gi ALT på styrken og krysset samtidig alle fingre og lemmer på kroppen for at formen i alle fall skulle være bedre enn i de to forrige konkurransene.

1 og 1/2 dag på PSMF kombinert med nesten 15km kardio gjorde susen mtp. å få all karben fra Sandefjord ut av kroppen igjen. Var greit tørr på onsdagskvelden.

Hva jeg tenkte om konkurrentene i forveien:

Ako Rahim:
Jeg er jo tidenes fanboy av denne fyren, så tenkte jo at det ble artig å hilse på han in real life. Første jeg tenkte på var at jeg måtte jo seff få tatt et bilde Cheesy! Ift. plassering var det greit, fyren er verdensmester!

Karsten Krygermeier:
Mest rippa fyren jeg har sett i AF-sammenheng. 2. plass bak Ako fra Loaded Cup som var en uke i forveien - ikke så mye mer å si om det, han kom seff også til å knuse meg.

Martin Münz:
Estlender som havna på 4. plass i VM. Vært med i mange år og er en liten ruttis. Bra fysikk og har rykte på seg for å være god på styrkemomentene. 4. plass fra VM, nuff said - han kom også til å kjøre over meg!

Joachim Fresvik:
Sickeste sixpacken jeg har sett på et levende menneske. Lå ved siden av han i Sandefjord, og selv om han lå der dønn stille på gulvet, psyket han meg loddrett ut med den sinnsvake formen sin. Rippa til beinet, blodårer over alt og en skikkelig trivelig type. Han kom på 1. plass i Sandefjord, 3 plasser foran meg - regna selvfølgelig med at han lett skulle ta innersvingen på meg på GP også!

Ara Sarkisian
Kom på 2. plass i Sandefjord, 2 plasser foran meg. Tenkte det samme som med Joachim. Et par dager før meldte han seg av konkurransen, diiiiggg, tenkte jeg Cheesy

Narbeh Sarkisian
Måtte vel være broren til Ara. Lurka rundt som en galning på nettet, og så noen pretty psycho bilder av han. Tenkte han var hakket bedre enn brosjan, så han her skulle det vel bli enda vaskeligere å ta enn Ara.

Perodd Tessem
Hadde også sett denne karen på face, så jo ut som en gresk gud. Så han for første gang på innveiinga.. Høy som et fjell, attitude, tættiser over alt og megabra form. Konkluderte rimelig kjapt med at jeg ikke hadde sjangs da Ole Morten Dragseth fra Kaliber sa at han var en reser på roinga i tillegg.

Ken Aasen
Vi hadde begge logg på treningsforum, og begynte å trene litt sammen da vi fant ut at begge skulle stille. Han rodde 392m på fitnessmessa, 29m lenger enn meg, og 18m lenger enn persen min fra Fredrikstad  Shocked. Fyren er en sick bastard på romaskina, skulle dog ta han på dipsen. Han veide 8kg mer enn meg på konkurransen, så var ganske redd for at han skulle pisse på meg i symmetrien. Han tar meg på roing og symmetri = han kommer mest sannsynlig også til å plassere foran meg.

Frankeh Colley
Tok han i Sandefjord, skulle ta han igjen.

Shahin Zanbili
Tok han i Fredrikstad, skulle ta han igjen

...Så det kokte ned til at jeg skulle prøve å forbedre meg på styrken og bli fornøyd med formen - da skulle jeg si meg nøgd med egen innsats! Det var også et lite mål i seg selv å slå Ako i noe, måtte jo blir roing, men han drev å snakka om noe med 380m backstage, så tok det ganske kul med forhåpningene her  Tongue

Denne gangen handlet det om å ikke stresse. Istedenfor å switche om til å spise potet og torsk annen hver time dagen før (Fredrikstad), eller karbe opp med mer karbs enn en bygger i +100 klassen (Sandefjord), spiste jeg kylling, grønnsaker, ris og uncle ben’s tikka masala hver 4. til 6. time. Prøvde meg også bittelitt dagene før med små “loads” bestående av riskaker, banan og peanutsmør. Fant ut at formen kom som best 4 timer etter et average måltid (300g kylling, 70g ris og 150g tikka masala) og en refill ca. 1 time før med 5-6 riskaker, 30g peanutsmør og litt banan.

Så da gjorde vi liksågodt det før innveiinga Wink

15:00 - Kylling, ris, grønnsaker og tikka masala
18:00 - Riskaker, peanutsmør og banan
Innveiing: 19:00 - you mirin’ guys? Braaa form Grin Grin

Fikk lagt første laget med farge på innveiinga. Ble intervjua imens:
4:07 og ut
http://www.youtube.com/watch?v=6wSFrcDBiUE&feature=player_embedded

Haha, ser jeg holder på å pisse på meg @5:35 da jeg snakker om motstanderne :p


Etter innveiinga var det bare å fortsette med kylling og ris med jevne mellomrom. Tror forresten jeg kutta vannet rundt 16:00, men drakk litt til maten/pillene. Spiste tørket mango istedenfor banan og riskaker. La meg rundt 23:00, fikk ikke sove før hvertfall 01:30. Skulle opp 03:00 for å spise kylling og ris. Fikk altså 1,5 timer søvn før jeg måtte opp og spise igjen. Etter nattmåltidet og litt flexing foran pc-en sovna jeg forholdsvis fort tror jeg. Opp igjen kl. 06:45 - tilsammen ca. 5 timer søvn = ikke bra. 2-3 koffeinpiller og seff kylling og ris, igjen.

Christian henta meg rundt 07:15, så var det bare å suse av gårde og legge seg backstage. Lå ved siden av en kar jeg gikk i klasse med på NIH, god stemning Wink Etter hvert kom Ako også, damn mirin’ aesthetics :p *MÅ SLÅ HAN I ROING*, tenkte jeg, haha.

I Fredrikstad rant fargen som bare juling, noe som var vanvittig kjipt. Tror nok det var pga. koffein og jack3d, men skulle jeg ha sjangs på GP var det det minste jeg måtte ha i meg. Etter forbedømminga skulle dessuten Classic og BF på scenen før det var vår tur igjen, så satsa på å få roet ned svettinga før det.

Da ble det altså 4 scoops med jack3d sammen med 40g vitargo og 3 koffeinpiller ca. 40min før vi skulle ro. Rett før vi skulle ro gikk denne om og om og om og om igjen http://www.youtube.com/watch?v=hO2wA0Te0wM


0:45 og ut - roinga og dipsen
http://www.youtube.com/watch?v=vEVsfrbSKNY&feature=player_embedded
1:56 går inn i historien som et epic moment :p <3 Christian


367m = 1. plass (WHADDUP  Shocked )
27 dips = delt 7. plass med Karsten Krygermeier


Jeg vant altså roinga, bingo! Nå var det kaanskje sjangs for finale! Dipsen var dårligere enn Sandefjord og Fredrikstad (31), så det sugde litt. Hadde jeg tatt like mange på GP, hadde jeg faktisk havna på 3. plass. Skal oppsøke han dommer’n som underkjente de dipsa en mørk høstkveld midt i bulken ass Tongue


Nå var det ca. 2 timer til vi skulle på scena igjen. Jeg fikk spist litt, slappet av og lagt et lag med farge. I Sandefjord lå jeg ved siden av vinneren av classic bodybuilding. Han drakk en halvliter med jægermeister før han skulle på scena, og han var helt rå! Så jeg tenkte at jeg skulle gjøre det samme Cheesy Dette førte da til at jeg var halvveis bedugget etter å ikke ha drukket alkohol siden 14. desember. Men det fikk bra fart på årene + roet nervene, så det var ganske good shit Wink

Forbedømminga gikk greit. Svetta litt, men det var ikke like krise som i Fredrikstad. Sinnsykt moro å stå på scenen Cheesy !!

Så kom Kenneth (coachen). “Du er i finalen”. WHAAAAAAT!? Første jeg sa var “kødder du nå??” Nei, han kødda ikke, og jeg kunne ikke tro mine egne ører. Etter et par “kødder du?” til, og sjekking av lista som hang på veggen, la jeg meg ned med TIDENES smil rundt kjeften. Happiest man in the world for at least an hour. Og dette skulle selvfølgelig gå utover alle de stakkars folka som måtte befinne seg på telefonlista mi :p Det begynte med mamma. Hun hadde faktisk sett filmene fra Fredrikstad og Sandefjord (selv om mosjan på 62 ikke akkurat er into fitness), så jeg ringte sporenstreks! Det gikk kanskje 5 sek, så begynte jeg å grine som en liten baby. Da kan du tro man føler seg kul blant 130 byggere + delegater og coacher. Lå jo også ved siden av over all-vinneren Thomas Askeland, haha, magisk. Passa på å gjemme øya i albuen, og ble liggende sånn i nesten en time mens jeg prata med gud og hver mann.

JEG VAR SÅÅÅ GLAD Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy!

Jeg hadde allerede forklart alle jeg prata med på telefon at jeg bare skulle opp og vise trynet mitt og få 6. plassen.

Grininga var tydeligvis et sjakktriks for å bli enda tørrere :p Spiste jevnt og trutt riskaker, tørket frukt, peanutsmør og magnesium (psycho med kramper) mens jeg sippa av flaska med jæger. Ca. 30min før vi skulle ut i finalen fant jeg ut at jeg skulle da søren meg ikke gi blanke heller. Konge med 6. plass, men når jeg hadde jobba for dette såpass lenge, kunne jeg jo sørge for at jeg så bra ut i finalen også.

Og det synes jeg at jeg gjorde Smiley


Så var det premieutdeling (starter 4:07):
http://www.youtube.com/watch?v=eHh5FGM-RNA&feature=player_embedded

Rett før vi skulle på scena husker jeg at jeg sa til Joachim at han fikk gi alt der oppe, jeg var ganske sikker på at han skulle havne på pallen. Det gikk noe sånt som: “Jeg har ikke sjangs, men du får gi alt der oppe, kompis. Kick some ass!”

Jeg var altså klar for å hente 6. plassen. Speakeren roper opp Perodd Tessem. Jeg trodde ikke mine egne ører. Så begynner alt messet...

4:07 - Speakeren roper opp Narbeh Sarkisian på 5. plass. Duden sitter nede i salen, MEN Martin Münz fant plutselig ut at han skulle gå fram?!?? Dette skjønte vel ingen døyten av.

4:35 - Martin Münz blir ropt opp som nummer 4.

4:43 - Martin Münz dunker seg i hodet - han skjønte vel plutselig at han ikke heter Narbeh Sarkisian :p

4:50 - Jeg prøver å forklare speakeren at Narbeh Sarkisian sitter i salen og at Martin Münz er karen som allerede står på 5.

5:02 - No sweat, "we change it". Lol.

5:14 - "Nå er det noe galt her". Damn, da får jeg visst 6. plass allikevel. Pyttpytt.

6:06 - Feilen var at Joachim skulle på 5. plass. WHAT DA HEECK!?!?!? Dvs. at jeg er på 3. Shhiiiiiiittttt!

6:21 - Ako spør meg om jeg tror jeg kommer på 1., haha.

6:26 - Jeg får totalt noia :p

6:29 - Speakeren sier at det var en skrivefeil et sted, men at det var bra vi rettet opp i det med en gang. Dvs. at nå aner jeg fred og ingen fare - lista er jo tross alt riktig nå.

6:43 - Jeg blir ropt opp på 3. plass. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat  Shocked Shocked woot

6:56 - EPIC ballgrab. Note to self: tenk deg om  dry

7:16 - Karsten blir ropt opp på 1. Han kom rett bak Ako på Loaded, så han var supergira på å vinne denne gang.

7:29 - VI BARE KØDDA! Trololololol!

8:20 - Beklager feilen. Daaafuuuqq!?

8:38 - Tar et par runder og lar det synke inn at det blir 6. plass allikevel. Litt nedtur  Tongue

8:55 - Speakeren sier at lista som ble ropt opp var fra roinga  Angry  Den vant jo JEG! En av mitt livs mest epic moments....og han bare tar det fra meg med et par ord.

9:20 - What is happening?! Is this a bad dream?

9:29 - Perodd Tessem blir ropt opp til 6. plass igjen. Jeg er faktisk nesten akkurat like sjokka nå  woot

9:42 - Jeg setter fram foten, men Joachim Fresvik blir ropt opp til 5. plass enda en gang. Nå skjønner jeg ikke bæret, like whaaaat??? Slo jeg faktisk duden som plasserte 3 plasser foran meg i Sandefjord - bare 6 dager etterpå?

9:52 - Jeg blir ropt opp på 4. plass. Det gjorde meg faktisk nesten ingenting (nesten vil si at pallen er jo FETT, sånn er det bare). Brølte da jeg fikk 3. plassen, det fikk holde :p

Etterpå må Karsten også ned fra 1. til 2. plass, og Ako er og blir nummer én. Insaaane kjipt for Karsten!

Jeg starta altså å smile rundt 16:00 lørdag 21. april, og jeg smiler enda Cheesy

Gadd du å lese dette, fortjener du forresten en medalje Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Gauss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: Sigg1
« #1966 : 27. april 2012, 21:45 »
Artig å lese:)

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Sv: Sigg1
« #1967 : 27. april 2012, 21:47 »
Helt enig! Leste alt du skrev Cheesy
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Einang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 238
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 238

Sv: Sigg1
« #1968 : 27. april 2012, 21:53 »
Medalje plz
Hehe !:D
Kjempe bra sammendrag og kjempe bra jobba sigg1!! Smiley
Syns du er kjempeflink, stå på videre ! =)

EmyR

  • Gjest
Sv: Sigg1
« #1969 : 28. april 2012, 00:04 »
Tenkte å skrive et innlegg for å høre hva du synes om Perodd, men det hadde du med i det glimrende referatet. Spesiell skrue han gitt Smiley http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1476203.ece

Men har vært morsomt å følge deg Sigvar. Jeg liker at det er en reflektert og menneskelig figur under skallet. Jeg liker slike utøvere. Rock on!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Sigg1
« #1970 : 28. april 2012, 00:37 »
Bra sammendrag! Interessant å lese Smiley


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Sigg1
« #1972 : 28. april 2012, 10:26 »
Takk for gode ord, du er en ekte champion! Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Sigg1
« #1973 : 28. april 2012, 16:51 »
Kanskje et dumt spørsmål, men hvilket nivå bruker dere på Concept 2 maskinene når dere ror? Er det valgfritt? Og isåfall, hva er mest normalt?

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Sigg1
« #1974 : 28. april 2012, 16:57 »
Kanskje et dumt spørsmål, men hvilket nivå bruker dere på Concept 2 maskinene når dere ror? Er det valgfritt? Og isåfall, hva er mest normalt?

Alle skal kjøre på 10.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Sigg1
« #1975 : 28. april 2012, 17:26 »
Alle skal kjøre på 10.
Takk! Smiley

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1
« #1976 : 28. april 2012, 19:44 »
Artig å lese:)
Helt enig! Leste alt du skrev Cheesy
Medalje plz
Hehe !:D
Kjempe bra sammendrag og kjempe bra jobba sigg1!! Smiley
Syns du er kjempeflink, stå på videre ! =)

Thanks guys Cheesy!

Tenkte å skrive et innlegg for å høre hva du synes om Perodd, men det hadde du med i det glimrende referatet. Spesiell skrue han gitt Smiley http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1476203.ece

Men har vært morsomt å følge deg Sigvar. Jeg liker at det er en reflektert og menneskelig figur under skallet. Jeg liker slike utøvere. Rock on!

Hahaha, for en turd Tongue! Oppmerksomhetssyk.com eller? Haha, fikk meg en god latter nå Grin
Hjertelig takk for det, beste rosen man kan få Smiley!

Bra sammendrag! Interessant å lese Smiley

Thanks! Glad you liked it Wink!

Takk for gode ord, du er en ekte champion! Smiley

Det var da så lite, kompis Wink! Hehe, én dag ^^!!
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Sigg1
« #1977 : 28. april 2012, 19:58 »
Slenger meg på den, artig lesing!! Grin

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sigg1
« #1978 : 30. april 2012, 21:23 »
Da var vi igang igjen etter tidenes oppkarbingshelg, har vel gått med 25-30 000 kcal siden torsdag kveld Tongue
Tar det forholdsvis rolig nå i starten, ALT for å holde seg unna skader!


Dagens økt:
Bryst og triceps

Maaasse oppvarming. Rot. cuff øvelser og scapular push-ups ++

Benk:
20kg x 20
20kg x 20
40kg x 20
50kg x 15
60kg x 12
70kg x 10
 - Alt med stopp hittil
80kg x 8
90kg x 6
100kg x 5 (m. stopp)
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5

Skråbenk i smith:
52kg x 12
72kg x 8
82kg x 5
82kg x 6
82kg x 15
 - Ble spotta siste settet, kjørte bare på, haha

Decline benk i smith:
72kg x 12
102kg x 10
102kg x 10
102kg x 9

Cable flyes:
30kg x 14
30kg x 11
30kg x 9
 - 1.min pause mellom settene

Dips med fokus på triceps (beina fram):
Kv x 10
Kv x 10
Kv x 10

1h triceps overhead press:
9kg x 12
9kg x 10
9kg x 9

Triceps pushdown:
20kg x 15

Kjente at skuldrene var ganske trøblete før jeg skulle starte, men etter bra oppvarming, var det null stress. Deilig Smiley!
Stort sett alt ble kjørt så nazi som det går an i dag Tongue God kontakt , bra økt Smiley!

Vekta holder seg ganske bra. Ligger vel rundt 88kg hvis jeg ikke har spist 500g+ karb dagen før Tongue Hadde trodd jeg skulle gå mye fortere opp i vekt, hvertfall med dette matinntaket, men det går altså ganske bra Smiley Legger meg nok rundt 3500 kcal framover. Lar skuldrene få litt hvile mtp. dips, og ryggen skal også få seg en break når det kommer til roing. Har god tid nå, så første pri er å holde seg unna skader og være frisk og rask Smiley
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Sigg1
« #1979 : 30. april 2012, 21:28 »
Dette ser oppløftende ut!!! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!