Dag 6Treningen i dag gikk kjempe bra på tross av at jeg har hatt 2-timers eksamen i dag. Ble forøvrig noen forandringer i mellommåltid, lunch og protein-shake med tanke på at eksamenstiden kom i veien for den vanlige treningstiden.
Følte meg rimelig sliten rett etter eksamen, men 1 neve mandler og 2 scoops med Jack3d ordnet kjapt på det.
Markløften er jeg fortsatt ikke helt trygg på, men jeg føler at det går utrolig mye bedre for hver gang jeg utforer øvelsen. Etter oppvarmings settene gikk jeg rett på 50kg hvor jeg kjørte 3 set a-la 5 rep. Følte det gikk veldig greit de første 3 setene så jeg kjørte på med 60kg rett som det er. Ble ikke helt 5 rep på det nest siste settet, men 4, fulgt av kanskje 20 sekunders pause også den siste repitesjonen. Det aller siste settet gikk på 3 repitisjoner, fulgt av 1 minutts pause, så de to siste løftene. Jeg kommer til å øke noe særlig vekt på markløften før jeg føler meg 100% trygg på rygg og bevegelse. Når jeg tar 60x5/5 (forhåpentligvis veldig snart) så kommer jeg til å øke 5kg eller 10kg.
Skuldrene mine føltes veldig sunne og friske i dag, og 20x5/5 med skulderpress manualer gikk overraskende lettere enn jeg hadde trodd (med tanke på at jeg slet litt med det forrgie gang jeg gikk til det). Kanskje jeg drister meg opp til 22kg neste gang, men det får jeg ta litt på gefeelen. Har jeg en god dag kjører jeg på, hvis ikke holder jeg meg på 20 en økt til.
Når det kommer til skulderpress i smith maskinen er jeg veldig fornøyd med dagens økt. Økte fra 40kg til 47.5kg gjennom 5 set. (Jeg mistenker at jeg ikke løfter helt riktig, når jeg tenker meg om tar jeg ikke stanga helt ned bak hodet og så opp igjen, men til jeg har armene i en ca posisjon som jeg har når jeg utfører skulderpress med manualer, 90º)
Chin-ups gikk forferdelig dårlig i dag. Klarte bare 3x5 (Målet mitt er å klare 3x10, for så å eventuelt henge på en 5kg vekt). Jeg var rett og slett helt død i armene da jeg skulle heise meg selv opp desverre. Men det ble hvertfall gjort så godt jeg kunne.
Voldtok magen min dag på crunch maskinen med 25 i motstand (25kg?) 5x10, noe som gjorde at jeg ikke klarte en eneste ab-wheel rollout (på knærene) så jeg måtte stryke den fra dagens treningsøkt og heller gå rett over på planken 1 min på hver arm, så over til midten. Jeg må nok øke tiden på denne når jeg ikke trener bryst, ettersom jeg har mye høyere smerteterskel på dager hvor jeg ikke har brukt disse musklene så mye!
Jeg valgte også å øke fra 7kg til 8kg på Latheral raises (sidehev), og det var rett og slett smertehelvete på det siste settet. Men følelsen var utrolig deilig når jeg fikk opp armene på den siste repen på det siste settet. Til dere som trener sidehev med sånn 15kg pr manual, dere skal ha creds for denm for sidehev er en jævlig øvelse!
Uansett, her er treningsprogrammet for dagen:

Dagens kostholdsporgram:

Det ble som sagt noen milde forandinger pga eksamen, men merket ikke noe særlig på det!
-halftheman