Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.
Velg Sider: 12 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Redusere muskler overkropp  (Lest 2979 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Mercenary
Superavhengig

Honnør: 224
Innlogget Innlogget

Kjønn: Mann

Fet, mektig og utrent. Men dopingfri da :D

« på: 06. Juli 2011, 18:59 »

Hei

Jeg er en 23år gammel gutt som har drevet mye med trening hele livet. Veier 90kg på 191cm. Trenger å få av ca 5kg muskler på overkroppen, uten å miste nevneverdig styrke. Noen tips til treningsopplegg? Kjører benk, flies, skråbenk, chins, low row, t-bar, skulderpress, sidehev, dips og bicepscurl tre ganger i uka som trening av overkropp, i tillegg til en del core. Er interessert i å vite antall repetisjoner og set jeg bør ligge på for å gå ned i størrelse, men bevare styrke. Håper på god tilbakemelding
Loggført

Im sorry, I cant hear you over the sound of how awesome I am

Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111264.0
bjørn`
.: Aktivutøver :.

Honnør: 562
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 06. Juli 2011, 19:01 »

Det viktigste er kostholdet, men du kan også gå ned på repsantallet...kjør 5 reps+- Smiley
Loggført

Smiley
Mercenary
Superavhengig

Innlogget Innlogget

« Svar #2 på: 06. Juli 2011, 19:55 »

Hva mener du med kostholdet Smiley? Skal opp i muskelmasse i beina, så å kutte proteiner er ikke et alternativ Smiley
Loggført

helgekriger
Superavhengig

Honnør: 544
Innlogget Innlogget

« Svar #3 på: 06. Juli 2011, 19:58 »

Du får ta en telefon til oberst Espen Lie og høre om han ikke har noen gode råd.
Loggført

bjørn`
.: Aktivutøver :.

Honnør: 562
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 06. Juli 2011, 20:03 »

Hva mener du med kostholdet Smiley? Skal opp i muskelmasse i beina, så å kutte proteiner er ikke et alternativ Smiley

Aha, jeg trodde du skulle gå ned i vekt generelt Smiley
Da bør du trene sjeldnere og med færre reps Smiley Bein kan du trene ofte og med ett litt høyere repsantall Smiley
Loggført

Smiley
henrikhardcoar
Tungvekter

Honnør: 401
Utlogget Utlogget

Er for tiden chubby for siste gang

« Svar #5 på: 06. Juli 2011, 20:21 »

Hvorfor skal du redusere muskelmassen? Eneste grunnen til at jeg spør, er at det dukket opp en tråd her for en stund siden fra en fyr som fikk en fiks idé om at han måtte trene X reps for å ikke øke i masse.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108567.msg1620691;topicseen
Loggført

Mercenary
Superavhengig

Innlogget Innlogget

« Svar #6 på: 06. Juli 2011, 20:30 »

Jeg er bandyspiller og skal veie så lite som mulig. Målet er å komme ned på 83kg, men har ikke nok fett til at det lar seg gjøre uten å fjerne muskler. Vil altså ta av litt muskler på overkroppen, uten at det går utover styrken. Har 120 i benk, og det vil jeg fortsette med
Loggført

henrikhardcoar
Tungvekter

Honnør: 401
Utlogget Utlogget

Er for tiden chubby for siste gang

« Svar #7 på: 06. Juli 2011, 20:38 »

Vel, du kommer ikke utenom kaloriunderskudd, skal du ned i vekt, må du spise mindre enn du forbrenner. Så du kan jo begynne der. Bare å følge deffe-guidene her på forumet. 2-3g protein per kg kroppsvekt, ~500kcal i minus per dag, 1x spisedag i uken etc.
Loggført

HardCoreBakken
Superavhengig

Honnør: 169
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: 06. Juli 2011, 22:30 »

Skal du miste 5 kg muskler i overkroppen må du godta å miste 120 i benken.
Loggført

18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå
Bro
Leieboer

Honnør: 14
Utlogget Utlogget

No Gain -> No Brain

« Svar #9 på: 07. Juli 2011, 08:07 »

Hvis du vil bevare styrke, så trene med reps på ca 3-5 og i tillegg ligg på kaloriunderskudd. Det er faktisk ikke så lett å miste muskler dersom du i tillegg trener. Ikke tren til failure heller. Få reps og kaloriunderskudd vil føre til tap av muskler i en liten grad. Men mest fett vil gå bort i den perioden. Vil du miste maks muskler. GÅ bare på kaloriunderskudd, men da vil du også miste muskler.

Loggført

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10
underattack
Erfaren bruker

Honnør: 12
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: 07. Juli 2011, 09:14 »

Aha, jeg trodde du skulle gå ned i vekt generelt Smiley
Da bør du trene sjeldnere og med færre reps Smiley Bein kan du trene ofte og med ett litt høyere repsantall Smiley

ikke trene så ofte er det beste tipset du har fått! du trnger ikke ligge i kcal underskudd for å miste muskelmasse. styrken avtar tregere en massen, så så lenge du stimulerer styrken ved tunge reps hver 10 dag. mister du lite styrke, men det vil ta lang tid for deg å miste 5 kilo muskler på denne måten.
Loggført
SilverFox
Elite medlem

Honnør: 1580
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: 07. Juli 2011, 09:15 »

Jeg er bandyspiller og skal veie så lite som mulig. Målet er å komme ned på 83kg, men har ikke nok fett til at det lar seg gjøre uten å fjerne muskler. Vil altså ta av litt muskler på overkroppen, uten at det går utover styrken. Har 120 i benk, og det vil jeg fortsette med

Nå er jeg tilfeldigvis solbergelving med litt over middels interesse for bandy, men hva er egentlig tanken bak at du skal veie så lite som mulig som bandyspiller?

90kg på 191cm er jo ikke akkurat übertungt - i hvertfall ikke dersom du har så mye muskler at du ser for deg at du skal kunne miste så mye som 5 kilo på overkroppen aleine. Smiley

Ser jo fordelen av å ikke veie for mye mht å holde 2x45 minutter, men det er jo også en idrett som krever en del andre kvaliteter enn det, så med mindre du ser ut som Johnny Bravo, så har jeg vondt for å se for meg realismen i å miste 5kg muskler på overkroppen uten å også miste betydelig all-over. Du ønsker jo ikke å knekke i første reale takling heller?  woot
Loggført

Sponset av: FITNESSPLANET - www.fitnessplanet.no

Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer
bmw123
Pratsom bruker

Honnør: 66
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: 07. Juli 2011, 14:50 »

Skal du miste 5 kg muskler i overkroppen må du godta å miste 120 i benken.

Ikke nødvendigvis.
Loggført
HardCoreBakken
Superavhengig

Honnør: 169
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: 07. Juli 2011, 14:51 »

Ikke nødvendigvis.
Antageligvis. 5kg muskler er mye.
Loggført

18 somre gammel