KORTISON injeksjon!!!

(1/3) > >>

Baahh:
En kompis har fått en skade i skulderen han har slitt med en stund.. Han spiller am.fotball på høyt nivå og må få fiksa skulderen kjappt...

Han sier han skal få kortisonsprøyte... Men er ikke detta rimelig farlig? Det er jo en steroide og har kanskje bivirkninger akuratt som anabole steroider? Leste at kroppsdelen kunne bruke opptil 84dager på å komme seg etter en injeksjon...

Vil en kortisonsprøyte løse problemet eller bare utsette det?

jens-mulla:
JA! siden det er en steroide, vil du få følgende bivirkninger!!!!!!!

forstyrret menstruasjon
forstørret hjerte
MASSE kviser
forstørret klitoris
nyresvikt
hjertefeil
hårtap
hår i henda ( dette kan komme av overstående)
liten tiss
ENORME psykologiske svingninger
IQ-svinn
++++, sjekk dopingtelefonen.no for mere !

litt mere seriøst, kortison er IKKE bra. Søk på internett litt på "cortico shots" eller noe lignende så skal du se at det er masse dritt med det. Skulle jeg personlig få fiksa skuldra kjapt, hadde AS vært mitt førstevalg.

Det beste er egentlig å bare la det lege av seg selv... mitt førstevalg om det ikke MÅTTE skje kjapt.

kortison sucks, helt enkelt

leylas:
Kortison er et hormonpreparat, men skal ikke gi systemiske effekter når det gis lokalt.
Det virker antiinflammatorisk (betennelsesdempende) og hever smerteterskelen. Systemisk bruk gir en lang rekke relativt alvorlige bivirkninger, men injeksjon i ledd virker bare lokalt. Kortison fjerner imidlertid ikke årsaken til problemet, men lindrer symptomene. Kameraten din bør vel finne ut årsaken, sånn at han kan bli kvitt det for godt.

nann-rosita:
kortison går inn i cellen og krystaliserer den. derfor dør cellen. så lages nye celler og området blir skjørere. Kortison fører ofte til benskjørhet, dårlig tannemalje og hudproblemer på sikt, det vonde kommer nok tilbake igjen , når kortisoneffekten blir borte.

anbefales IKKE!!!

Baahh:
Takk skal dere ha.. Det er lag-legen som skal sette sprøyta.. Har også hørt mye dritt om kortison, men hva er alternativet hans? Jeg vet ikke mer om skaden enn jeg har fortalt  :-\

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side