Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.

Skrevet av Emne: "knekke lyd" fra skulder.  (Lest 1977 ganger)

Utlogget tjukksadu

• Aktivt medlem
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

"knekke lyd" fra skulder.
« : 09. august 2011, 20:33 »
Når jeg beveger skulderen ut til siden (sidehev f. eks) så blir den ganske fort slitn (gjelder bare venstre) og jeg kjenner meg slitn i øverste del av biceps. Den lager også en knekke lyd som når du knekker fingre nesten. Har vært til lege å han sendte meg på MR eller Ct (vet ikke forskjellen Tongue) Men de fant heller ikke noe galt. Noen som har vært borti lignende før?
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget GMP

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

Sv: "knekke lyd" fra skulder.
« #1 : 11. august 2011, 22:18 »
Jeg kan få knekkelyder i skulder ved hard å tung nedtrekk, men det gjør ikke vondt. Men vis du har smerter bør du vurdere å bruke en form for selolje/fiskeolje for å smøre ledda bedre. Verdt ett forsøk å se om du "glemmer" ut å trene støttemuskler som flere glemmer å resultere i skader over tid...

Utlogget James95

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 12. august 2011, 04:50 »
Jeg har det HELT samme problemet, har hatt det i ca ett halvt år nå. Og det vil absloutt ikke gå bort... Håper noen kommer med ett bra svar her ! Smiley

Utlogget tjukksadu

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 12. august 2011, 15:57 »
Jeg kan få knekkelyder i skulder ved hard å tung nedtrekk, men det gjør ikke vondt. Men vis du har smerter bør du vurdere å bruke en form for selolje/fiskeolje for å smøre ledda bedre. Verdt ett forsøk å se om du "glemmer" ut å trene støttemuskler som flere glemmer å resultere i skader over tid...

Har brukt støtteøvelser som militærpress (den gjør ikke vondt uansett) og noen andre øvelser. har også prøvd olje, men funka ikke. Men det som er rart er at det ser ut som at muskeln på framsia av skuldra er delt i 2 kontra høyre skuldra. Mao så ser man forskjell på h og v skulder.. :S

EmyR

• Gjest
« #4 : 12. august 2011, 16:07 »
Når jeg beveger skulderen ut til siden (sidehev f. eks) så blir den ganske fort slitn (gjelder bare venstre) og jeg kjenner meg slitn i øverste del av biceps. Den lager også en knekke lyd som når du knekker fingre nesten. Har vært til lege å han sendte meg på MR eller Ct (vet ikke forskjellen Tongue) Men de fant heller ikke noe galt. Noen som har vært borti lignende før?

Er ikke den knekkelyden oppe ved kragebeinet? Jeg har det selv. Forsåvidt irriterende, men helt ufarlig med mindre du får vondt av det.

Utlogget Fleksnes

• Skravlekopp
  • Honnør: 1536
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #5 : 12. august 2011, 16:23 »
Hos meg knaker det i kuken når jeg onanerer, såpass høyt at jeg må bruke hørselsvern. ( bruker vernebriller også, men det er pga satsen )

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

Utlogget tjukksadu

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #6 : 12. august 2011, 17:17 »
Er ikke den knekkelyden oppe ved kragebeinet? Jeg har det selv. Forsåvidt irriterende, men helt ufarlig med mindre du får vondt av det.
Tja ca der ja. Får ikke akkurat vondt i beinet, men muskelen kjennes så slitn ut at det er vondt.
Knekkelyden kommer fra framsiden på muskelen som sitte rpå skuldra.

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden