Skrevet av Emne: Jeg har høyt fettforbrenning i kroppen bør jeg unngå cardio trening da?  (Lest 18000 ganger)

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Hvorfor i hel**** skriver du dette her?
Hva så om han har skrevet det der på mld. ingen her bryr seg.
Å skrive på forumet hva andre har sagt på pm er jentete. Ta diskusjonen på pm med vedkommende, enn å skriv det her hvor ingen bryr seg.
Jentete? Beklager for at testosteron verdien min ikke veier opp til din. Lag meg en liste så skal jeg følge hva som er "jentete" Gå og jakt honnør et annet sted, aight?

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Jeg har akuratt snakket med faren min det er jeg som har misforstått jeg har ikke høy fettforbrenning. Og nå har jeg trodd i flere år at jeg har hatt det, litt rart å finne ut etter så mange år at jeg ikke har det.

Men uansett som sagt er fortsatt tynn selv om jeg har gått opp i vekt, så jeg skal ikke ta cardio trening ennå. For da kan det forbrenne fett raskt og da kan jeg gå mindre i vekt og det trenger jeg ikke NÅ.

By the way : Jeg har fuglebryst (bryst som i midten strekker seg jeg har hatt det helt siden jeg har vært født.). Faren min har fortalt meg at han har hørt i en dokumentar at de som har den type bryst kan få store bryst muskler hvis de trener brysten. Er det sant?

By the way for de som lurer hva jeg spiser (noen spurte) :
Her er det jeg spiste før

Frokost :
En brødskive

Lunsj :
To brødskiver

Middag :
Ganske små mengder av ris og kylling

Kveldsmat :
En skål med naturlig yoghurt som jeg spiser med brød isteden for skje.


Det jeg spiser nå :
Frokost : Tre egg + to bananer

Lunsj : En stor baguett med ost + iste. (på lørdag og søndager spiser jeg enten seks brødskiver eller fire rundstikker.)

Middag : En stor tallerken med masse ris + kylling, + salatt + suppe

Kveldsmat : To skåler med naturlig yoghurt som jeg spiser med brød isteden for skje + en tallerken med tomater og agurker.

+ at jeg tar en gainer.

Kostholdet mitt er ihvertfall bedre enn det var før (håper jeg).
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
PlayWithNature: Skjerp deg, dette er første og siste advarsel før ban.

Høyjævel: Det går fint ann å kommentere på en ordentlig måte selvom man mener at det andre skriver er dumt. Tenkt deg litt mer om før du svarer på ting som irriterer deg neste gang.

Og alle kan nok ha godt av å lese litt ekstra på forumreglene:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8733.0
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

ja jeg beklager igjen..

trådstarter:
mye som kan forbedres.. dopp ting som yogurth, baguett og iste

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Jeg har akuratt snakket med faren min det er jeg som har misforstått jeg har ikke høy fettforbrenning. Og nå har jeg trodd i flere år at jeg har hatt det, litt rart å finne ut etter så mange år at jeg ikke har det.

Men uansett som sagt er fortsatt tynn selv om jeg har gått opp i vekt, så jeg skal ikke ta cardio trening ennå. For da kan det forbrenne fett raskt og da kan jeg gå mindre i vekt og det trenger jeg ikke NÅ.

By the way : Jeg har fuglebryst (bryst som i midten strekker seg jeg har hatt det helt siden jeg har vært født.). Faren min har fortalt meg at han har hørt i en dokumentar at de som har den type bryst kan få store bryst muskler hvis de trener brysten. Er det sant?

By the way for de som lurer hva jeg spiser (noen spurte) :
Her er det jeg spiste før

Frokost :
En brødskive

Lunsj :
To brødskiver

Middag :
Ganske små mengder av ris og kylling

Kveldsmat :
En skål med naturlig yoghurt som jeg spiser med brød isteden for skje.


Det jeg spiser nå :
Frokost : Tre egg + to bananer

Lunsj : En stor baguett med ost + iste. (på lørdag og søndager spiser jeg enten seks brødskiver eller fire rundstikker.)

Middag : En stor tallerken med masse ris + kylling, + salatt + suppe

Kveldsmat : To skåler med naturlig yoghurt som jeg spiser med brød isteden for skje + en tallerken med tomater og agurker.

+ at jeg tar en gainer.

Kostholdet mitt er ihvertfall bedre enn det var før (håper jeg).

Ett tips som er er raskt å gjennomføre bare for å være sikker, er å plotte inn alt man eter på diett.no. Veldig enkelt, bare å skrive feks "youghurt" og velge den du spiser+mengden. Og når du har plotta inn alt får du opp total kcal eller prot etc, det kan du velge. Hvis du registrerer deg (gratis) så lagres også det og man kan bruke det som en slags matdagbok.

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

ja jeg beklager igjen..

trådstarter:
mye som kan forbedres.. dopp ting som yogurth, baguett og iste
Vell det er naturell yoghurt jeg spiser (jeg skrev feil når jeg skrev naturlig). Og fra hva jeg har hørt skal det være sunt så det skader vell ikke å spise det?

Vell iste kan jeg lett isteden for drikke appelsin juice.  Men hva skal jeg spise isteden for baguett?

loft : Takk, skal bruke den fremmover! Cheesy
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

"Hei. Ser nå at det var du som sa jeg bare hadde det i kjeften. Vil du møtes? Hvor bor du? utifra avataren din ser du ut som en 12 åring..."

12 åringer, hvor?
- Kom til onkel Stian!

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Til trådstarter: Er fullt mulig du har høy fettforbrenning. Minner meg veldig om meg selv når jeg starta å trene, sa til folk jeg kjente som trener at jeg spiste kjempe mye, men det var ikke nok. Det er ganske tøft å omstille seg til å ete så mye mer, men man blir vandt til det etterhvert. Startet selv å ete 2 ganger om kvelden, 5 brødskiver x 2 på ca 3 timers mellomrom. Holdt på å kaste opp ofte på siste måltid og hente jeg gjorde det. Var helt ny til trening og kosthold og sånn da, og sånn som jeg gjorde det er jo garantert ikke det mest riktige, men jeg vendte hvertfall kroppen til å ete mer mat. Hadde med sånn 8-10 skiver på skolen og. Gikk fort opp i vekt, god del muskler, men litt fett og såklart, men det gjorde meg ikke noe. Poenget er hvertfall at du må ete mer, selvom du tror du eter nok.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Til trådstarter: Er fullt mulig du har høy fettforbrenning. Minner meg veldig om meg selv når jeg starta å trene, sa til folk jeg kjente som trener at jeg spiste kjempe mye, men det var ikke nok. Det er ganske tøft å omstille seg til å ete så mye mer, men man blir vandt til det etterhvert. Startet selv å ete 2 ganger om kvelden, 5 brødskiver x 2 på ca 3 timers mellomrom. Holdt på å kaste opp ofte på siste måltid og hente jeg gjorde det. Var helt ny til trening og kosthold og sånn da, og sånn som jeg gjorde det er jo garantert ikke det mest riktige, men jeg vendte hvertfall kroppen til å ete mer mat. Hadde med sånn 8-10 skiver på skolen og. Gikk fort opp i vekt, god del muskler, men litt fett og såklart, men det gjorde meg ikke noe. Poenget er hvertfall at du må ete mer, selvom du tror du eter nok.
Problemet med med slike historier er at de bryter med fysikkens lover. Ingen har spesielt høy eller lav hvileforbrenning uten å merke det på allmenntilstanden sin, og selv ikke mennesker med medisns høyt stofdskifte kan spise så mye som det visse vandrerhistorier påstår uten å gå opp i kroppsvekt.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Hva er det jeg sa som bryter med fysikkens lover? Skjønte ikke helt hva du skulle frem til med det andre, forklar gjerne nærmere!

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Hva er det jeg sa som bryter med fysikkens lover? Skjønte ikke helt hva du skulle frem til med det andre, forklar gjerne nærmere!

x 2

Om man for eksempel befinner seg midt i puberteten trenger kroppen myye mer mat enn ellers, og da er det ikke alltid nok med et ''vanlig'' kosthold.
En tenåringsgutt som vokser og med hormoner oppi hundre, trenger mer mat enn en mann på 70. Selvom begge sitter på røva hele dagen.

Da kan vi faktisk si at tenåringen har ''høyere forbrenning'' enn mannen på 70. Fordi 70åringen ville kanskje lagt på seg av samme mengde mat som tenåringen går ned i vekt på.
Da kan man også si at tenåringen spiser ''for lite'', og ja det er sant. Men hadde han ikke hatt 'høy forbrenning' hadde det kanskje ikke vært for lite.

(For husk at når kroppen skal utvikle seg på alle mulige måter, fornye og bygge opp muskler, skjelett, vev osv. Bruker kroppen mye energi på det, og det trengs myyye mat for å gjøre den prosessen komplett)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Problemet med med slike historier er at de bryter med fysikkens lover. Ingen har spesielt høy eller lav hvileforbrenning uten å merke det på allmenntilstanden sin, og selv ikke mennesker med medisns høyt stofdskifte kan spise så mye som det visse vandrerhistorier påstår uten å gå opp i kroppsvekt.

Huff da...
Riktignok er bevaring av energi et av fenomenene som studeres i fysikken, og det er mange lover knyttet til dette (loven om energioverføring, om kinetisk energi, om gravitasjonsenergi, etc).
Men forbrenning (metabolisme) er biologi. Det er hauger av interne og eksterne faktorer som påvirker forbrenningen til et individ, uten at dette bryter fysikkens lover (ellers måtte vi ha laget nye lover, ikke sant).
Annet en det er jeg enig i at tynninger aldri har vett til å spise nok  Grin
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

(For husk at når kroppen skal utvikle seg på alle mulige måter, fornye og bygge opp muskler, skjelett, vev osv. Bruker kroppen mye energi på det, og det trengs myyye mat for å gjøre den prosessen komplett)


Men så vokser disse tenåringene også, for det meste også i kroppsvekt, så man kan ikke si at de har så høy forbrenning at de ikke går opp i vekt.

Energi kan ikke bli til eller forsvinne, bare skifte form. For at energi i maten skal forlate kroppen, så må den enten forlate kroppen uprosessert, den må brukes til å gjøre et arbeid, eller kroppen må produsere varme. Hvis det hadde vært påkrevd enorme mengder energi for å vokse det man gjør i tenårene, så skulle disse tenåringene også brukt mye energi på varmeproduksjon hvis det hadde vært slik at de hadde spist enorme mengder mat. Det er en fysisk umulighet at en moderat aktiv tenåring på 60-70 kg kan spise 4000-5000 kcal om dagen over lang tid uten å gå opp i vekt. Skulle de ha kvittet seg med all den energien, så måtte de ha holdt kroppstemperaturerer på mye mer enn 37 grader.

Huff da...
Riktignok er bevaring av energi et av fenomenene som studeres i fysikken, og det er mange lover knyttet til dette (loven om energioverføring, om kinetisk energi, om gravitasjonsenergi, etc).
Men forbrenning (metabolisme) er biologi. Det er hauger av interne og eksterne faktorer som påvirker forbrenningen til et individ, uten at dette bryter fysikkens lover (ellers måtte vi ha laget nye lover, ikke sant).

Fysikk forklarer kjemi, og kjemi forklarer biologi.

Hvis "høy forbrenning" betyr høyt kaloriforbruk gjennom livsstilen, så er ikke noe problem å si at noen har høy forbrenning. Da er de jo de idrettsutøverne som forbruker mest kalorier gjennom treningen sin som har "høyest forbrenning". Men det er ikke DET som menes om folk som påstås å ha høy forbrenning. Det påstås at "de kan spise enorme mengder mat uten å legge på seg selv om de ikke har et spesielt høyt aktivitetsnivå". Det er en fysisk umulighet.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Men så vokser disse tenåringene også, for det meste også i kroppsvekt, så man kan ikke si at de har så høy forbrenning at de ikke går opp i vekt.

Energi kan ikke bli til eller forsvinne, bare skifte form. For at energi i maten skal forlate kroppen, så må den enten forlate kroppen uprosessert, den må brukes til å gjøre et arbeid, eller kroppen må produsere varme. Hvis det hadde vært påkrevd enorme mengder energi for å vokse det man gjør i tenårene, så skulle disse tenåringene også brukt mye energi på varmeproduksjon hvis det hadde vært slik at de hadde spist enorme mengder mat. Det er en fysisk umulighet at en moderat aktiv tenåring på 60-70 kg kan spise 4000-5000 kcal om dagen over lang tid uten å gå opp i vekt. Skulle de ha kvittet seg med all den energien, så måtte de ha holdt kroppstemperaturerer på mye mer enn 37 grader.

Fysikk forklarer kjemi, og kjemi forklarer biologi.

Hvis "høy forbrenning" betyr høyt kaloriforbruk gjennom livsstilen, så er ikke noe problem å si at noen har høy forbrenning. Da er de jo de idrettsutøverne som forbruker mest kalorier gjennom treningen sin som har "høyest forbrenning". Men det er ikke DET som menes om folk som påstås å ha høy forbrenning. Det påstås at "de kan spise enorme mengder mat uten å legge på seg selv om de ikke har et spesielt høyt aktivitetsnivå". Det er en fysisk umulighet.

Ok, NÅ prater vi. Jeg holder med deg i at biologi er avhengig av fysikkens lover. Jeg kan heller ikke se for meg at en frisk guttunge som spiser og assimilerer 4-5000 kalorier klarer å holde vekten. Men det er mye som påvirker det som "menes"med forbrenning. Blant annet synes jeg ikke vi burde utelukke aktivitet, fordi de som påstår at de har høy forbrenning er ofte rastløse tynninger. Så er det jo den berømte thyroid-kjertelen, akkurat hva den gjør gidder jeg ikke å google, men den styrer visst mye av emnomsetningen. Dessuten så skulle jeg tro at folk assimilerer ulik andel av det de spiser. Og jeg hvet at det er forskjellig energiflux fra næringsemne til næringsemne. Antagelig er forskjellige kropper ulikt effektive til å utnytte energi, som også skaper forskjeller. Jeg påstår ikke at energi kan forsvinne, men det kan omdannes til andre former en økt kroppsmasse. Du er jo inne på noe med varmeenergi, du har sikkert selv lagt merke til at når du er i god form blir du varm og giret av små mengder mat, mens hvis du er i dårlig form så blir du bare slapp og trøtt. Men jeg snakker ikke om store variasjoner, jeg tror bare at det er en forskjell. Og EPOC, der oksiderer jo en hel masse energi (hva nå det betyr). Legg merke til at jeg synser en del her, men jeg tror jeg har rett, og tvinger du meg så kommer jeg til å bruke Wikipedia og skyte skarpt  Wink
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Vell jeg har trent i nesten 5 måneder nå.

Jeg veier nå 64,4 kilo. Og de i familien min sier nå at jeg ikke lenger er spinkel.

Jeg har lagt på meg noe fett. (når jeg strammer magemusklene så er det ikke like hardt som før litt mykere) Og jeg bare lurer på om jeg bør begynne å ta cardio trening for å forbrenne fettet eller skal jeg vente til at jeg veier litt mer?
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!