Skrevet av Emne: Kurdî's vei til suksess!  (Lest 361071 ganger)

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5
« #75 : 02. mai 2012, 23:12 »
Her er flere bilder... De er ikke av toppkvalitet, men gir en indikasjon på den helhetlige formen.
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5
« #76 : 03. mai 2012, 21:48 »
Dagens økt: Rygg, skuldre, triceps og mage

Morgenvekt: 78,1 kg

Markløft: 4*10,10,10,8 155 kg(deilig Markløft)
Pullups: 4*8,8,7,6 KV+10 kg
Skulderpress: 4*8,8,6,6 26 kg
Franskpress: 1*8 40kg, 3*7 45 kg
En arms hantelroing: 2*8 40 kg
Triceps pushdown(bredt grep): 1*6 37,5 kg, 2*7 35 kg
Hengende beinhev: 3*12-15

Kjørte også to sett dips med 15 og 10 reps

Kommentar: Herlig økt! Veldig fornøyd med markløften. Som vanlig blir skulderpressen ødelagt av pullupsen(kjedelig ::dry:Smiley. Planen var å kjøre minst to sett på sittende roing, men mot slutten av økta var jeg helt tom for energi og måtte hoppe over de Cry.

Merknad: ser at jeg må fokusere mer på triceps, den er faktisk litt mindre enn biceps Ohmy. Skal i fremtiden kjøre litt flere øvelser på de...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #77 : 05. mai 2012, 20:08 »
Dagens økt: Bryst, biceps, bein, triceps og mage

Morgenvekt: 78,1 kg

Decline benkpress i smith: 3*8,8,7 100 kg
Smalbenk i smith: 3*6-8 70 kg
Bicepscurl m EZ-stang smal grep: 2*8,6 50 kg, 1*8 40kg(droppsett)
Kabel krysstrek: 2*7 17,5kg
Triceps pushdown omvendt grep(en arms): 2*6-7 12,5 kg
Bicepscurl i skråbenk: 3*max 18,16,14(droppsett)
Sittende roing bredt grep: 4*6-8 77,87,77,77 kg
Beinpress: 3*10 250 kg
Hengende beinhev: 3*15

Kommentar: Grei økt! Følte at jeg fikk trent lite triceps og rygg på torsdag, derfor kjørte jeg to øvelser på triceps og en på rygg.
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #78 : 05. mai 2012, 21:57 »
God form Kurdi Smiley store quads, men må jobbes litt med hamstrings Wink det må vi vell alle Tongue
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #79 : 05. mai 2012, 23:49 »
Takker  Cheesy Jeg er litt redd for å trene hamstrings spesifikk, fordi for to år siden brukte jeg å trene endel strake mark, i tillegg til markløft. Dette gjorde at jeg fikk en muskel skade i hamstrings under en markløft økt, og måtte ta pause fra marken i noen måneder. Ble for mye med både strake mark og markløft...

Men kanskje jeg bør begynne å innføre strake mark i planen igjen Tongue, men heller trene det mer "roligere"  Grin
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #80 : 06. mai 2012, 10:28 »
Takker  Cheesy Jeg er litt redd for å trene hamstrings spesifikk, fordi for to år siden brukte jeg å trene endel strake mark, i tillegg til markløft. Dette gjorde at jeg fikk en muskel skade i hamstrings under en markløft økt, og måtte ta pause fra marken i noen måneder. Ble for mye med både strake mark og markløft...

Men kanskje jeg bør begynne å innføre strake mark i planen igjen Tongue, men heller trene det mer "roligere"  Grin

Selv om strake mark er en fin øvelse finnes det jo mange fler å velge mellom Smiley Selv liker jeg kun strake mark når jeg kjører de med manualer for å få en bedre kontraksjon på bakside lår Smiley Se på Kai Greene når han trener ben, der mye super informasjon om trening av hamstrings/glutes.
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #81 : 06. mai 2012, 14:06 »
Selv om strake mark er en fin øvelse finnes det jo mange fler å velge mellom Smiley Selv liker jeg kun strake mark når jeg kjører de med manualer for å få en bedre kontraksjon på bakside lår Smiley Se på Kai Greene når han trener ben, der mye super informasjon om trening av hamstrings/glutes.

Kai Green er jo bare helt rå Tongue Kanskje jeg burde trene bein mer som han Cheesy :

http://www.youtube.com/watch?v=74kC3ndmDS8#noexternalembed]http://www.youtube.com/watch?v=74kC3ndmDS8#noexternalembed
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #82 : 06. mai 2012, 14:14 »

Ja han kan mye Cheesy fikk selv veldig bra utvikling på baksiden når jeg innførte "jefferson squats, ett bein kjørt motsatt i leg curl" og generelt hvordan han trykker bekkenet framover for å få en bedre kontraksjon i hamstrings Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cDsKn4cGm2w#noexternalembed
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #83 : 06. mai 2012, 14:37 »
Ja han kan mye Cheesy fikk selv veldig bra utvikling på baksiden når jeg innførte "jefferson squats, ett bein kjørt motsatt i leg curl" og generelt hvordan han trykker bekkenet framover for å få en bedre kontraksjon i hamstrings Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cDsKn4cGm2w#noexternalembed

Gleder meg til å teste de to øvelsene i neste beinøkt  Knebøy, men jeg har en tendens til å fokusere for mye på vekt, nesten som en styrkeløfter... riktig nok av merkelige grunner...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #84 : 06. mai 2012, 18:59 »
Ja han kan mye Cheesy fikk selv veldig bra utvikling på baksiden når jeg innførte "jefferson squats, ett bein kjørt motsatt i leg curl" og generelt hvordan han trykker bekkenet framover for å få en bedre kontraksjon i hamstrings Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=cDsKn4cGm2w#noexternalembed

Jo mer jeg ser på videoene hans og de tipsene han gir, desto mer blir jeg overbevist om at fokuset hos meg er helt forskjellig fra det han mener en kroppsbygger skal fokusere på; med tanke på 5*5 jeg kjører på benk, knebøy og mark. Han fokuserer heller på å få kontakt med muskulaturen heller enn tunge vekter.
Hva mener du om hans "overkill" konsept og fokuset på mange reps+mange set?
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #85 : 06. mai 2012, 23:32 »
Jo mer jeg ser på videoene hans og de tipsene han gir, desto mer blir jeg overbevist om at fokuset hos meg er helt forskjellig fra det han mener en kroppsbygger skal fokusere på; med tanke på 5*5 jeg kjører på benk, knebøy og mark. Han fokuserer heller på å få kontakt med muskulaturen heller enn tunge vekter.
Hva mener du om hans "overkill" konsept og fokuset på mange reps+mange set?

Ta ideer og tips fra mennesker som Kai greene, Dorian yates, Phil heath, Jay cutler osv. de som har nådd langt innenfor kunsten å bygge kropp, men ikke prøv å etterligne det de gjør, de er vandrende apoteker og det meste vil ikke ha hensikt for en vanlig mann i gata. Det kan virke som Kai ikke bruker tunge vekter, men som han selv har fortalt. For å bygge muskler må du kunne få kontakt med muskulaturen og utsette den for større og større motstand.

Selv hadde jeg veldig god framgang på 5x5 med styrke og muskelmasse, men du finner fort ut at det er ett trenings konsept laget med innsikt at mest mulig mennesker skal kunne bruke det. Du må selv finne det som funker for deg, jeg har selv akkurat nå etter 3 år funnet ut at knebøy er en "ubrukelig" øvelse for meg, jeg tar 12 x 180kg.. men fortsatt vil jeg bygge mye bedre med frontbøy på 100kg.

mange sier hold deg til ett program og er enig i det, men for at du skal klare å kjenne din kropp best mulig må du prøve deg fram. Om du tar den lange veien å prøver forskjellige 12ukers programmer, eller skifter litt på øvelsene hver uke (her kommer også inn hvor mange reps passer deg og dine mål, intensitet osv. )

Finn din trenings-filosofi Smiley
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #86 : 07. mai 2012, 00:40 »
Ta ideer og tips fra mennesker som Kai greene, Dorian yates, Phil heath, Jay cutler osv. de som har nådd langt innenfor kunsten å bygge kropp, men ikke prøv å etterligne det de gjør, de er vandrende apoteker og det meste vil ikke ha hensikt for en vanlig mann i gata. Det kan virke som Kai ikke bruker tunge vekter, men som han selv har fortalt. For å bygge muskler må du kunne få kontakt med muskulaturen og utsette den for større og større motstand.

Selv hadde jeg veldig god framgang på 5x5 med styrke og muskelmasse, men du finner fort ut at det er ett trenings konsept laget med innsikt at mest mulig mennesker skal kunne bruke det. Du må selv finne det som funker for deg, jeg har selv akkurat nå etter 3 år funnet ut at knebøy er en "ubrukelig" øvelse for meg, jeg tar 12 x 180kg.. men fortsatt vil jeg bygge mye bedre med frontbøy på 100kg.

mange sier hold deg til ett program og er enig i det, men for at du skal klare å kjenne din kropp best mulig må du prøve deg fram. Om du tar den lange veien å prøver forskjellige 12ukers programmer, eller skifter litt på øvelsene hver uke (her kommer også inn hvor mange reps passer deg og dine mål, intensitet osv. )

Finn din trenings-filosofi Smiley

Takker for svar Smiley

Nei det blir for dumt å begynne med de samme planene som Kai Greene eller andre profesjonelle byggere benytter. Jeg kjører den planen på side 1, og den funker greit, men den trenger litt mer endring, og nå ser jeg at tre dager i uken kanskje ikke er helt ideelt og litt lite.
Det jeg sliter mest med er armene, derfor tenkte jeg å ha en egen dag for de. I tillegg tenkte jeg å innføre ekstra øvelser for alle muskel gruppene. Planen vil se noen lunde slik ut:

Uke 1:
Dag 1: Rygg/skuldre (tung)
Dag 2: Bein/bryst   (lett)
Dag 3: Armer
Dag 4: Rygg/skuldre (lett)

Uke 2:
Dag 1: Bein/bryst (tung)
Dag 2: Rygg/skuldre(lett)
Dag 3: Armer
Dag 4: Bein/bryst(lett)

Altså en periode på to uker. Jeg må jobbe litt mer med øvelsesvalg, antall sett og reps osv. men dette er iallefall en grov skisse av de endringene jeg vil innføre.

 
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #87 : 08. mai 2012, 22:02 »
Dagens økt: Rygg, skuldre og mage

Morgenvekt: 78,0 kg

Disse to ukene blir såkalte "test" uker der jeg innfører en del øvelser, og samtidig endrer jeg antall sett og reps fra "styrke" til "hypertrofi". Det betyr at jeg setter en standard sett på 3-6, og antall reps mellom 8-16, avhengig av type øvelse og målgruppe.
Underveis rapporter vil selvfølgelig komme og endelig modifisering av planen på side 1(etter oppdelingen som vist lenger oppe) vil være ferdig om to uker.

Dagens økt ble som følger:

8 min oppvarming på trappemaskin

RYGG
Pullups(bredt grep): 4*10,8,7,6 KV
"Stiff arm pulldown": 3*12 20 kg, 1*12 17,5 kg
Foroverbølyd roing: 4*10 60 kg
Markløft: 1*6 90 kg, 1*10 130 kg, 1*8 150 kg, 1*6 170 kg (TUNG --> DEILIG)

Skuldre
"Rear delt rows": 4*15 5 kg
Upright row m kabel: 4*12 17,5 kg
Shrugs: 5*12-15 50 kg

Hengende beinhev: 2*12

Kommentar: Dette er nytt, og derfor var det en litt uvanlig økt, men det merkelige er at jeg fikk mer kontakt med målmuskelen enn jeg brukte å gjøre før. Jeg prøvde å begynne med de små musklene først, for så å gå gradvis over til de store.
Mest fornøyd med skuldrene, følte at jeg fikk mer kontakt og den pump følelsen  bodybuilder

Gikk også bra med ryggen, fikk faktisk(overaskende nok) veldig god kontakt med blandt annet lats under pullupsen med kun kroppsvekt, enn før der jeg brukte å ha 10 eller 20 kg ekstra.
Markløften kjørte jeg helt tilslutt- og det resulterer i den nokså lave vekta, men på den andre siden så kan jeg berolige meg med den deilige sviet som gikk gjennom ryggen akuratt som nålstikk(me gusta).

Tilslutt bør det nevnes at det var høy intensitet i økta med relativt lav hviletid.
 bodybuilder bodybuilder bodybuilder bodybuilder bodybuilder bodybuilder
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #88 : 09. mai 2012, 21:17 »
Dagens økt: Bein og bryst

Dagens øvelser var som følger:

8 min oppvarming trappemaskin

Bein
"Jefferson squats": 4*12 40 kg
"Et bein kjørt motsatt i leg extension": 4*12 20 kg
Leg extension: 1*20 40kg, 1*15 55 kg, 3*12 60 kg
Beinpress: 1*20 130kg, 1*15 170kg, 2*8 210kg

Bryst
Benkpress: 1*15 60 kg, 1*12 70kg, 2*8 80kg, 1*8 70kg, 1*7 60kg(ELENDIG!)
Skråbenk m manualer: 4*8 24,24,22,22  kg
Dips: 2*15,10 KV

Kommentar: Generelt en elendig økt! Beinøkta gikk greiere, men ser at det kanskje ikke var så lurt å trene dagen etter skulderøkten  Grin. Leg extension og leg curls kommer til å bli implementert i planen, for de er fantastiske øvelser, særlig leg curls som i motsetning til "Et bein kjørt motsatt i leg extension" belaster skuldrene mindre.
Brystøkta gikk elendig! Det skyldes "hardkjørte" skuldre fra i går. Fikk på ingen måte kontakt med muskulaturen, og ble selv overasket over at 80 kg gikk såpass tung... Skråbenken vil jeg ikke kommentere engang...

Et bilde av skuldre/øvre rygg Smiley
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Redstrek

  • Gjest
Sv: Kurdi's vei til suksess! NYE bilder s5,6
« #89 : 10. mai 2012, 17:40 »
Bra form! Stå på Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!