Skrevet av Emne: Spør naprapaten!  (Lest 103430 ganger)

Utlogget messtacked

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Spør naprapaten!
« #180 : 16. august 2013, 15:52 »
Jeg har alltid slitt med bicepsøvelser. Føler at bicepsen blir fylt opp med blod altfor fort og styrkeøkninger er langt imellom, samme med muskelmasse økning.

Har også kjent at bicepsen min er veldig hard, nesten som en liten kul i det området akkurat der den "går sammen" med skulderen. Lurer på om dette kan være en muskelknute? Og at det kan være en grunn til at det ikke er nok blodtilførsel?

Vet du hva dette kan være, og hvordan jeg kan bli kvitt det? Smiley

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #181 : 03. september 2013, 14:41 »
Jeg har alltid slitt med bicepsøvelser. Føler at bicepsen blir fylt opp med blod altfor fort og styrkeøkninger er langt imellom, samme med muskelmasse økning.

Har også kjent at bicepsen min er veldig hard, nesten som en liten kul i det området akkurat der den "går sammen" med skulderen. Lurer på om dette kan være en muskelknute? Og at det kan være en grunn til at det ikke er nok blodtilførsel?

Vet du hva dette kan være, og hvordan jeg kan bli kvitt det? Smiley

Hei!

Tviler på at den kulen stopper for blodsirkulasjonen. Blodårer og Nerver går ifra nakken, under kragebeinet og videre under M. Pectoralis minor, før den sprer seg ut i armene. Så Biceps i seg selv har ikke noe med dette å gjør. 

Det man kan tenke seg i ditt tilfelle er at bindevevet, eller da muskelfascian ligger stramt om overarmen. Men du mener den blir fylt opp med blod, noe som gjør at du ikke får fullført treningen?


Utlogget Aleksnadder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Spør naprapaten!
« #182 : 10. januar 2014, 19:57 »
Hei! Juni 2007 perset jeg på "8000 meter'n" og da snudde alt seg. Etter noen måneder måtte jeg slutte som tømrer, da jeg til slutt besvimte av smertene på jobb. Smerten er i hodet (en pekende finger oppover der halsen møter 'underganen', den andre mot tinningen).
Jeg har vært hos kiropraktor, naprapat, manuel terapeutet, fysioterapeut, akupunktur, healer, nevrologisk avd, mr, ct, men dessverre var det bare healeren som fikk en frem en reaksjon. Hos seg selv.

Takk for eventuelle tilbakemeldinger.

Ha en fin dag, hilsen Aleksander

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #183 : 13. mars 2014, 11:46 »
Hei! Juni 2007 perset jeg på "8000 meter'n" og da snudde alt seg. Etter noen måneder måtte jeg slutte som tømrer, da jeg til slutt besvimte av smertene på jobb. Smerten er i hodet (en pekende finger oppover der halsen møter 'underganen', den andre mot tinningen).
Jeg har vært hos kiropraktor, naprapat, manuel terapeutet, fysioterapeut, akupunktur, healer, nevrologisk avd, mr, ct, men dessverre var det bare healeren som fikk en frem en reaksjon. Hos seg selv.

Takk for eventuelle tilbakemeldinger.

Ha en fin dag, hilsen Aleksander

Sliter du fortsatt med disse problemene?

Utlogget acaimarie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Spør naprapaten!
« #184 : 17. mars 2014, 11:59 »
Hei,

jeg har lest endel ang. ledd plager og overbelastning, tonus osv. for det er mest sannsynlig det jeg har. Knekker i alle ledd i kroppen og jeg kan også kjenne at noen sener eller muskler, vet ikke helt hva det er,  "setter seg fast" Kan ikke komme på noe bedre forklaring av hvordan følelsen er, men hver gang jeg beveger på skulder, spe. høyre skulder, så kommer denne fornemmelsen. Tøying, strekking osv hjelper ikke.

jeg har trenet aktivt siden jeg var 3 år og jobbet som profesjonell danser siden jeg var 13. Trener som regel 10 timer hver dag, og siden jeg var 16 har jeg drevet med stryketrening ved siden av, yoga, klatring og capoeira. Så er en aktiv jente.

Det jeg er redd for nå er at jeg merker det har blitt verre de siste årene, og jeg  har prøvd alle mulige ting, som mer kalsum, jern, alle mulige vitaminer, akupuntur osv. Men det blir ikek bedre. Nå er det blitt så ille a jeg ikke vil jogge av fare for å belaste meg selv og heller ikke trene styrke osv. Av fare for at ting bare skal bli verre. Kan jeg fortsette og trene tror du?

Setter pris på svar, da jeg så fort som mulig har lyst til å komme meg ut og få gjort noen øvelser og jogge Smiley

TAKK!!

Utlogget maikeen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

  • Treningsglad jente som turner, søker treningstips
Sv: Spør naprapaten!
« #185 : 17. april 2014, 23:09 »
Hei! Har et spørsmål jeg:-) jeg turner, og trener en del turn. Jeg har hatt en del strekkskader før, men rett etter jul igjen nå så greide jeg å strekke muskelen bak låret. og jeg sliter litt med det, for det vil ikke gå bort. Jeg tøyde spagat og gle rett ut, men jeg var ikke ordentlig varm. så jeg lurer på om du har noen gode tips så det skal bli bra så jeg får trent å tøyet skikkelig!

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #186 : 09. februar 2015, 14:31 »

 Smiley

Utlogget libe87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Spør naprapaten!
« #187 : 04. oktober 2015, 23:21 »
 Hei Smiley Ser det er en stund siden noen har skrevet i denne tråden, men prøver allikevel jeg Smiley Har slitt med smerter som kommer og går i korsryggen siden juni 2015. Kjørte knebøy og skulle bare ta en rep. til, men mistet spennet i ryggen og fikk vondt i korsryggen. Strålte litt ned i rumpa og høyre bein. Smerten var ikke verre enn at jeg trente meg ferdig med benkpress, men kjørte ikke mer knebøy eller andre øvelser som involverte ryggen. Dagen etter var det fortsatt vondt og tok meg derfor treningsfri i en uke for å se om det kunne gå over av seg selv.
Smertene er ikke store, mer ubehagelige.

Nå, etter 4 måneder, sliter jeg fortsatt med ubehag i korsryggen. Jeg blir bedre av å trene vanlig styrketrening og da kan jeg være så å si kvitt smerten en dag eller to. Men hvis jeg går turer, så får jeg vondt i ryggen igjen og det kan sitte i da i flere dager(da sliter jeg også med å få sove fordi ryggen murrer). Går jeg oppoverbakker eller i ulendt terreng, så kjenner jeg ikke så mye til ryggen. Men på flata, nedoverbakker osv så blir ryggen vond etter kort tid. Jeg sliter også med å ligge på magen, stå oppreist stille over lenger tid og gjøre statiske bevegelser som å sitte og mate mennesker(jobber i helsevesenet). Sliter også med at ryggen blir vond etter å ha stått i stellsituajoner.

Har drøyd i det lengste med å sjekke opp hva det kan være, da jeg kan ha flere dager hvor jeg ikke kjenner noe før det kommer tilbake. Noen formening om hva det kan være? Sliter også med at jeg kan få vondt/verking/bli sliten i ryggen, ca i "skuldervinge"-høyde. Men dette føler jeg at også kommer av smertene i korsryggen, da dette har kommet en stund i ettertid etter korsryggsmertene. Har innsett at det ikke kommer til å gå over av seg selv, så burde vel oppsøke lege/kiropraktor/naprapat/osteopat.

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #188 : 21. februar 2017, 14:00 »
Hei,

Nå er det 1,5 år siden du hadde dette. Hvordan går det, og har du hatt det flere ganger?

Hvordan er corestyrken din?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!