Skrevet av Emne: Trenger hjelp på spørsmål rundt helkroppsprogram  (Lest 4106 ganger)

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
jeg burde vært mere nøye på kostholdet.. men jeg spiser helt greit.. Og suplerer med 3 shaker om dagen med 40g protein i hver.. Høres det mye ut?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Hvis du vil så kan du det, men er ikke nødvendig med så mye. Du vil bare ha en effekt på proteinsyntesen, så da er det bare nødvendig med 20 gram proteiner. Og kroppen kan bare ta inn 30gram proteiner i timen, så det andre vil bli lagt som fett kanskje hvis du spiser mer enn du forbrenner... Jeg drikker proteiner, jeg vil ikke drikke 40gram for jeg vil helst ha proteinpulver så lenge det holder. Da er det fornuftig med minimum 20 gram proteiner...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Leste at det var bare en myte at kroppen ikke kunne opp mere enn 30/40 g i timen.. hva er det som stemmer?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Leste at det var bare en myte at kroppen ikke kunne opp mere enn 30/40 g i timen.. hva er det som stemmer?

Ja rart lommelegen sier det at kroppen ikke greier å ta opp mer enn 30 gram proteiner til hvert måltid. Da tenker jeg at du spiser et måltid 1time etter sist protein shake...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
https://www.tn.no/support/forum/kundeservice/1655

Børge farli sier noe helt annet...

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Ja hvem velger du å tro da. Leger eller Børge Fagerli?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Det Børge Fagerli sier er fra 2004, mens det lommelegen sier er fra 2004 det også...

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Ja hvem velger du å tro da. Leger eller Børge Fagerli?
Børge.

Hvorfor henge seg opp i detaljer? Tren, ha det gøy og spis riktig! Kast proteinpulveret å kjøp deg noen pakker med kylling istede. Hvem vet, kanskje du vil få resultater og?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Jeg tenker at det likevel ikke har noe å si, for jeg bruker ikke så mye proteinpulver etter trening. Jeg er bare interessert i å gi en effekt på proteinsyntesen.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Børge.

Hvorfor henge seg opp i detaljer? Tren, ha det gøy og spis riktig! Kast proteinpulveret å kjøp deg noen pakker meet kylling istede. Hvem vet, kanskje du vil få resultater og?

Hva vet du om jeg ikke får resultater? Jeg bryr meg ikke om det, det er det samme faen for meg at det er en myte....


Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Den var bra

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
 Jeg kom akkurat hjem fra trening, og lurer på følgende: Fra benkpressøkta sist gang og benkpress økta i dag klarte ikke jeg å økte repetisjonene.. Vil det si at denne økta var bortkastet da? Med tanke på at jeg ikke fikk progresjon, eller trenes musklen til å bli sterkere og større, selv om jeg ikke klarte flere reps i dag? Smiley

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Jeg kom akkurat hjem fra trening, og lurer på følgende: Fra benkpressøkta sist gang og benkpress økta i dag klarte ikke jeg å økte repetisjonene.. Vil det si at denne økta var bortkastet da? Med tanke på at jeg ikke fikk progresjon, eller trenes musklen til å bli sterkere og større, selv om jeg ikke klarte flere reps i dag? Smiley

For å unngå platå må du øke intensiteten regelmessig.  Dette kan gjøres ved å øke mengden med vekter du løfter, endre antall repetisjoner og serier, endre øvelser og endre motstand.  Disse endringene kan du gjøre på uke eller måned basis. Så at du greide det samme som sist er bra for styrken din og videre fremgang. Ikke negativt at du greide det samme, men progresjon er viktig for videre fremgang. Da tyngre vekter eller flere repitisjoner. Dette må du ikke gjøre hver gang, men iløpet av uka, måneden eller året...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!