Skrevet av Emne: Trenger hjelp på spørsmål rundt helkroppsprogram  (Lest 4103 ganger)

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Jeg kjører helst mitt program for hele kroppen 3 dager i uka. Men noen uker da det er veldig hektisk får jeg ofte ikke trent mer enn 1 gang. Det jeg lurer på er ; Vil jeg falle tilbake på styrken etter en uke? Sånn at jeg ikke kan opprettholde progresjonen fra forrige trening? Skikkelig takknemlig for svar!  Smiley

Utlogget Aslak

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

  • Upersonlig Gymlærer
Vil ikke tro at det er noe problem, alternativet til å ikke følge progressjonen er at første økt neste uke blir identisk med den ene økta du rakk forrige uke.

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Takk for svar  Smiley
Jeg har også tenkt å begynne med litt kondisjon ved siden av styrketreninga. Leser at jogging / langkjøring senker nivåer av testosteron. Noen som har noe svar på dette? For dette er noe jeg virkelig må finne ut av.

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

I den grad det påvirker testosteronnivået, er det så lite at det vil du ikke merke noe til uansett. Men, du må huske at hvis du er av typen som har vanskligheter med å gå opp i vekt, så må du passe på at du får spist mer da kardioen krever sitt av energi.

For å svare på det andre spørsmålet ditt, så vil jeg si du gjør lurt i å gjenta den uken du ikke fikk fullført. Er jo personlig preferanse, men jeg føler at det er bedre å gjennomføre den  en uke to ganger, og heller være ekstra forberedt på neste uke i programmet, enn å slite hardt med å øke siden man ikke har fulgt det ordentlig
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Takk for svar!  Smiley

Hadde satt pris på om noen har litt peiling på det, og kan forklare meg prosessen.. Har skikkelig lyst til å begynne å trene litt kondisjon ved siden av fra og med i morgen, for å prøve å få inn sommerkroppen.. Men er redd for dette med tetonivået mitt. Hadde satt kjempe stor pris på om noen ville hjelpe meg, asså, hvordan påvirker feks jogging testosteron nivået?  Huh

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Takk for svar!  Smiley

Hadde satt pris på om noen har litt peiling på det, og kan forklare meg prosessen.. Har skikkelig lyst til å begynne å trene litt kondisjon ved siden av fra og med i morgen, for å prøve å få inn sommerkroppen.. Men er redd for dette med tetonivået mitt. Hadde satt kjempe stor pris på om noen ville hjelpe meg, asså, hvordan påvirker feks jogging testosteron nivået?  Huh

Det er ikke noe å bekymre seg over hvis du trener 4*4min eller noen form for løping/jogging. Jeg trener mye løping/jogging og jeg har ikke merket noe lavt testo nivå. Du forbedrer insulinsensiviteten ved å løpe korte høy intensive kardioøkter. Spør hvis det er noe? Hvis det er noen form for lave testo nivåer, så er det minimale...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Hvis jeg har 3 løpeturer på 1 time hver tur da, i uka.. Det går fint?  Smiley

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Hvorfor vil du løpe en hel time? Hold deg til en halv time, hvis du vil så kan du sikkert løpe en hel time. Men jeg hadde holdt meg til en halv time maks. Hvis du trener mer enn 1 time så kan nok testo nivået senkes kanskje...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Da kan jeg ta til meg det og løpe f.eks 4x4 istedet.. Men hvorfor synker / kan testonivået synke ved 1 time eller 1 time + men løping??  Shocked

Redstrek

  • Gjest
Et lite tips til de dagene du kun kan trene 1 gang i uken: Tren hjemme. Du kan trene så og si hele kroppen hjemme. Pullups, aquat, dips mellom stoler, push-ups, sit-ups osv-osv...

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Da kan jeg ta til meg det og løpe f.eks 4x4 istedet.. Men hvorfor synker / kan testonivået synke ved 1 time eller 1 time + men løping??  Shocked

Det er visst bevist at kortisol i kroppen begynner å øke etter 1 time, så da er det greit å få i seg noe karbohydrater. Du kan godt trene 1 time, men da er det godt å få i seg kanskje proteiner og karbohydrater etter 1 time...

Kortisol er nedbrytende, mens testo er oppbyggende...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Men om man får i seg da karbo / prots, er det positivt igjen da, med tanke på kortisolen?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Ja da øker ikke kortisolen og du kan trene mer...

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Så en regel blir da, at man bør holde seg under en time på kardio trening.. Og om man går over, så bør man få i seg næring? Og hva da? Hva er viktigst av karbs/protein i første omgang?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Så en regel blir da, at man bør holde seg under en time på kardio trening.. Og om man går over, så bør man få i seg næring? Og hva da? Hva er viktigst av karbs/protein i første omgang?

Ja det kan du si... Noe karbs er mest fornuftig, men det er også bra å drikke protein etter trening for å få en effekt på proteinsyntesen. Proteinsyntesen vil du gjerne ha en effekt på, da bygger du muskler... Så å drikke proteiner etter trening er bra, da helst mer enn 20 gram proteiner. Så det er bra å veie sitt proteinpulver så du er sikker på at du får nok... ;-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!