Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skeia ut bigtime.  (Lest 881 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
pheltj
Nykomling
*

Honnør: 0
Utlogget Utlogget

« på: 29. April 2012, 13:56 »

Halla!

Jeg har siden august slanket meg fra 121,7kg til nå rundt 81kg med hard trening og bra kosthold, men faen heller nå har jeg fått en liten "psykisk knekk" og jeg fråtsa i meg all mulig drit jeg klarte å oppdrive. At jeg ender denne dagen på et kaloriinntak på rundt 7000 er sannsynlig.

Selvsagt er det drit når jeg ellers i uka spiser for å gå ned i vekt, mangler "bare" de to-tre siste kiloene før magen er fin og de siste kiloene er sure å få av.

Men dette er ikke veldig forskjellig fra hvordan jeg kunne spise uttallige ganger før og jeg satt her for meg selv og tenkte: Hvis jeg spiser 7500 kalorier mer enn jeg forbrenner en dag(jeg gjorde ikke det nå), går jeg virkelig opp en hel kilo med fett på ett døgn? Er det virkelig mulig?
Hva hvis jeg spiser 7500 kalorier for mye hver dag i 1 mnd, kan jo ikke gå opp 30kg fett på 30 dager?

Dette er ikke på noen som helst måte en greie for meg for å finne en unnskyldning for hva jeg har gjort i dag, for jeg hater meg selv allerede nå. Wink
Loggført
hurts.when.ip
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 29. April 2012, 14:13 »

Jeg vil si at 1 fråtsedag gjør ingenting Wink Tvert imot så tror jeg en fråtsedag gjør at kroppen ikke tviholder på fett. Så de neste dagene med trening vil gi maks resultat.

Nå svarte jeg kansje ikke på spørsmålet ditt oO
Loggført
095378
Skravlekopp

Honnør: 345
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #2 på: 29. April 2012, 14:15 »

Skjønner ikke hvorfor du skal hate deg selv fordi du fråtser av og til..? Selvsagt er det dumt å fråtse i seg 7500kcal om dagen fordi man blir veldig tjukk av det i lengden, noe som du er klar over selv, men å hate seg selv for det trenger du ikke.

Det du bør gjøre siden du av og til skeier ut med maten er å trene styrke. La oss si det sånn: Hvis du klarer å trene tung styrketrening 3-4 ganger i uka så vil en del av de kaloriene du spiser brukes til å bygge opp muskulaturen. Dessuten vil du bli sterk etterhvert. "Aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe" som ordtaket heter Smiley Bare et lite råd...
Loggført
pheltj
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 29. April 2012, 14:22 »

Hehe Smiley

Nei, i begynnelsen trente jeg kondis 4-5 ganger i uka for å slanke mest mulig, men ble "litt" slapp da gitt.
Har kjørt gjennom ryp grunnprogram og max forbrenning, og driver med noe som heter tsc heart of a champion nå(er ikke spesielt imponert over kostholdet, tar det som en utfordring sammen et par kompiser bare).

Så jeg trener egentlig hver dag utenom søndager, er veldig sjelden jeg skeier ut. Har kanskje skeia ut 2-3 ganger siden august, men når jeg først gjør det...å fy faen så mye drit jeg spiser i løpet av den dagen.

Jeg bare lurte rett og slett, for det høres helt usaklig ut å kunne lagre 1 kg fett i løpet av en dag. Smiley
Loggført
froggy
Skravlekopp

Honnør: 99
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #4 på: 29. April 2012, 17:00 »

Nei, det er ikke mulig å legge på seg en kg fett i løpet av en dag men du veier nok mye mer i morgen pga av at du sikkert har dratt på deg en del vann.

Om du kun har skeiet ut et par-tre ganger siden august så kanskje du heller burde legge inn noen kontrollerte utskeielser? F. eks. den berømte spisedagen, unn deg det du har lyst på i fornuftige mengder den dagen med god samvittighet. Kan hjelpe deg på motivasjonen videre og å unngå store utskeielser, er jo et fåtall som klarer å holde seg helt borte fra alt over lang tid.
Loggført

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Mest lest i dag

Forsidejakten 2013
av Joachim Pedersen - i dag
Men`s Athletic Physique
av Rita Immerstein - 6 dager siden
Drømmen om sommerkroppen
av Yngvild Andrea Grip - 308 dager siden
Fiskepille gir økt muskelvekst
av Rita Immerstein - 336 dager siden

Bildeprofiler

Baliba
AndréM
Sigg1
Kurdi
lilo
AndréM
ECTOMORPH
Espenc
Du må være medlem for å kunne se bildene. Logg inn eller registrer deg.

Siste filmer

Siste innlegg

Nytt treningsprogram - ser det bra ut?
3 svar - Sigg1 - 5 timer siden
Syk av trening
8 svar - Glucifer - 5 timer siden
Fasiten
16335 svar - Einar B. Gilberg - 6 timer siden
Heaton85's vei mot 1000 kg i tåhev
5 svar - storkman - 6 timer siden
Bowlerens mot sommeren 13!
153 svar - Bowleren - 7 timer siden