Skrevet av Emne: Når er det sunt for en ungdom å begynne å slanke/rippe seg?  (Lest 5174 ganger)

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Er det lurt å slanke seg for en ungdom som ikke har fylt 20 år enda, med tanke på at alt i kroppen ikke er utviklet enda? Eller kan det hende det overflødige forsvinner av seg selv med utviklingen av kroppen, vis man trener og spiser noenlunde sunt?

 

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

En som ikke har fylt 20 enda.. vil det si en som er 19 år Tongue ?

Ville vært veldig mye lettere hvis du sa spesifikt hvilken alder du lurer på om det er greit å slanke seg i.

Det går fint an å deffe hvis du er under 20, hvis du er 19, 18, 17, rundt der. Men hvis du er 13-14 eller noe blir det en annen sak, vil jeg si Tongue

Det er også mulig å ha "valpefett" som forsvinner av seg selv, men da snakker vi vel mer 10-12 års alderen, wouldn't you agree Tongue ? Altså hvis du har overflødig fett som en 16 åring vil nok ikke det forsvinne av seg selv Wink
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

er 17 Wink har fett nederst på ryggen og litt på rumpa som ikke vil forsvinne, har greit synlige mageruter, må bare trene dem litt større. Når jeg var liten så var jeg rett og slett feit, og da var det i følge mamma rumpa som var det feteste og da sikkert også hoftene og nedre rygg. Så om det er noen sjanse for at dette vil forsvinne med åra?, ettersom dette er fett som henger igjen fra jeg var liten, for fettet på resten av kroppen har forsvunnet.

Jeg spiser mye kjøtt av alle slag med pasta/potetsalat og sjeldent brødmat, har drukket brus 2 gang det siste året og spiste godteri for første gang i påska no (måtte ha påskeegg:P) sia høsten i fjor. Spiser en del frukt + at jeg drikker juice og melk og vann. 

Trener 1-2 økter om dagen med varighet +-1,5-2timer.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

legg frem bilde, så vi er sikre på at vi ikke gir råd til en anorektiker  Wink
Du spise jo bra som faen, men brød blir du faktisk ikke tjukk av, grovt brod med magert kjøtt- eller meieri-produkt er finfin karbo-og proteinkilde.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget ChrisMW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Getting Ripped!
Fortsett med å trene og spise sunt så vil dette endre seg over tid. Siden du bare er 17 år også så vokser du nok enda så blir nok ikke noe problem for deg Smiley stå på!
19år
1,84
71kg

BP: 105 kg x2
KB: 125 kg x2
ML:  125 kg x2

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Jeg har ikke noe voldsomt til dokumentasjon på denne påstanden, men jeg tror ikke det er ideelt for langsiktig vekst å drive og deffe og bulke av og på i ungdomsårene. Ungdom bør gradvis øke i styrke og vekt i hvert fall til de er 20, gjerne enda lenger, spør du meg.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Jeg har ikke noe voldsomt til dokumentasjon på denne påstanden, men jeg tror ikke det er ideelt for langsiktig vekst å drive og deffe og bulke av og på i ungdomsårene. Ungdom bør gradvis øke i styrke og vekt i hvert fall til de er 20, gjerne enda lenger, spør du meg.

Nåja, jeg veide 124kg da jeg var 16, og det skadet ikke å få det av  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

legg frem bilde, så vi er sikre på at vi ikke gir råd til en anorektiker  Wink
Kan komme med bilde i morgen Wink
Fortsett med å trene og spise sunt så vil dette endre seg over tid. Siden du bare er 17 år også så vokser du nok enda så blir nok ikke noe problem for deg Smiley stå på!

Tror ikke at jeg vokser så mye mer i høyden, siden jeg er litt over 190cm, men kan hende jeg vokser på andre måter Smiley er 89kg.

 Men jeg har også tenkt på at, ut ifra treningsmengden og kropsstørrelsen min så står det på bmr'en at jeg skal ha 3500kcal+, og når jeg har begynt å regne ut det jeg har spist de siste året så her jeg funnet ut at jeg har ligget på +-2500kcal(men har økt nå) og det er jo alt for lite + at jeg de to siste åra har trent 4-7 timer om dagen med styrke, kondis og fotball, helt til jeg i vinter roet ned maks 4 timer trening om dagen. Så kan det hende kroppen min er i et slags spare/forsvarsmodus? så kroppen tviholder på fettet?
Har også gynocomastia vis det har noe å si Smiley

Utlogget ChrisMW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Getting Ripped!
Hvordan har du fordelt styrketreningen din utover uken?

19år
1,84
71kg

BP: 105 kg x2
KB: 125 kg x2
ML:  125 kg x2

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Hvordan har du fordelt styrketreningen din utover uken?

har som regel kjørt fullkropp, mandag, onsdag, fredag/lørdag. Nå driver jeg bare å opprettholder, så kjører styrke mandag og torsdag Smiley

Utlogget ChrisMW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Getting Ripped!
Okei men det høres jo bra ut det, stå på!


19år
1,84
71kg

BP: 105 kg x2
KB: 125 kg x2
ML:  125 kg x2

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Har du tid og lyst til å trene så mye så er det bra. Men vis det er en slags tvang, så er det ikke nødvendig. Men som sagt, liker du det så stå på.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Orker ikke skrive mye om det men du vet at du legger ikke på deg / mister fett basert på hva slags mat du spiser? Om du spiser grovt brød, magert kjøtt, ikke brus osv, vil ikke spille noen rolle om du ikke har noen oversikt over kaloriene dine. Om du skal deffe må du spise mindre kalorier en du forbrenner, spiller ingen rolle om du får i deg brus, godteri, "raske carbs" eller flesk osv, du vil fortsatt gå ned i vekt
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Orker ikke skrive mye om det men du vet at du legger ikke på deg / mister fett basert på hva slags mat du spiser? Om du spiser grovt brød, magert kjøtt, ikke brus osv, vil ikke spille noen rolle om du ikke har noen oversikt over kaloriene dine. Om du skal deffe må du spise mindre kalorier en du forbrenner, spiller ingen rolle om du får i deg brus, godteri, "raske carbs" eller flesk osv, du vil fortsatt gå ned i vekt

 Men jeg har også tenkt på at, ut ifra treningsmengden og kropsstørrelsen min så står det på bmr'en at jeg skal ha 3500kcal+, og når jeg har begynt å regne ut det jeg har spist de siste året så her jeg funnet ut at jeg har ligget på +-2500kcal(men har økt nå) og det er jo alt for lite + at jeg de to siste åra har trent 4-7 timer om dagen med styrke, kondis og fotball, helt til jeg i vinter roet ned maks 4 timer trening om dagen. Så kan det hende kroppen min er i et slags spare/forsvarsmodus? så kroppen tviholder på fettet?
Har også gynocomastia vis det har noe å si Smiley

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Tvr på at gyno har noen betydning, din bolegjøk  Wink
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!