Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.
Velg Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hodepine under trening  (Lest 772 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
HerrPeders
Nykomling
*

Honnør: 0
Utlogget Utlogget

« på: 22. Mai 2012, 17:39 »

Morn!
De 3 siste gangene jeg har trent styrke, har jeg måttet avsluttet økten ganske tidlig ettersom jeg plutselig har mottatt en veldig ubehagelig hodepine... Det føles som hodet sprenger, det eneste jeg orker da er å sitte stille med øynene lukket i 5, 10 minutter.

Kan jo nevne at kostholdet mitt er ganske ryddig, får i meg vitaminer, grønnsaker og vanlig kjøtt.
Jeg har trent jevnt og godt i 1 års tid hvertfall...

Noen som har opplevd noe lignende og eller har en anelse hva dette kan være?
Loggført
HerrPeders
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 22. Mai 2012, 17:45 »

Lukter vel en legetime snart, tenker jeg;)
Loggført
ada
Litt godt kjent
**

Honnør: 2
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: 22. Mai 2012, 18:07 »

Høres ganske ille ut. nei har ikke hatt det sånn selv men kanskje det kan ha noe med stram nakkemuskelatur å gjøre? Vannmangel tror jeg ikke kan skape så sterke hodesmerter. Kanskje du er i ferd med å få influensa? Eller poellenallergi? Sorry, jeg vet ikke.
Loggført

Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.
mirin
Aktivt medlem

Honnør: 4
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 24. Mai 2012, 00:31 »

Kan godt være det ada sier om nakkemuskelaturen. Tar du også et pre-workout for øyeblikket, hvis du gjør det, ta deg en pause fra det?

Men iallefall, dra til legen. En kompis av meg hadde også kraftig hodepine under trening, og dro til legen. Det viste seg å være ganske alvorlig, husker ikke helt hva han hadde, men godt var det at han kom seg til en lege. Skal spørre han i morgen, kanskje det kan være det samme! Smiley

Lykke til.
Loggført
Rita Immerstein
Treningsforum Crew
Global Moderator

Honnør: 36
Innlogget Innlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #4 på: 24. Mai 2012, 11:21 »

Greit å kontakte fastlegen for en liten sjekk. Både væskemangel, stram muskulatur, manglende
oksygentilførsel og blodtrykksendringer(høyere blodtrykk) er vel ikke uvanlige fenomener ved hard og kraftkrevende trening. Sjekk link med svar fra lommelegenhttp://www.lommelegen.no/legesvar/trening-og-hodepine-0
Loggført

- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år

elmundox
Gjest
« Svar #5 på: 24. Mai 2012, 11:27 »

Jeg slet med det samme selv i 1-2 ukers tid, fant for ut at det var anstrengelseshodepine. Bare ta pause fra trening et par dager, start igjen rolig og konsentrer om pustingen
Loggført
Tuba
Nykomling
*

Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

Pain is temporary, glory is forever ;)

« Svar #6 på: 18. Juni 2012, 22:16 »

Jeg fikk veldig intens hodepine og måtte avbryte to økter på rad. Fikk beskjed av legen at det var bihulebetennelse, så verdt å sjekke opp i!
Loggført
Juma Iraki
Treningsveileder

Honnør: 155
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #7 på: 19. Juni 2012, 20:01 »

Ta en titt på denne: http://health.msn.com/health-topics/pain-management/headaches/headaches-from-workouts
Loggført

Ernæringsfysiolog og Personlig trener

Besøk min hjemmeside     Lik meg på facebook     Følg meg på twitter

“Be strong mentally and recognize and admit when you make mistakes. Block out the negatives and look for the positives in your life and even when you have achieved something great, realize that you can still be better and always improve”
Velg Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden