Skrevet av Emne: PSMF - Helt ufarlig?  (Lest 10793 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #15 : 08. juni 2012, 23:52 »
Ja, da har jeg "feil lest" litt av innlegget ditt og beklager. Og ville egentlig aldri anbefalt PSMF over lengre tid, vanligvis, spesielt ikke når et moderat underskudd har vist gunstigere effekt enn et stort underskudd sett over tid. Dog har vi en del personer på forumet som har fulgt det over lengre tid med suksess, blant annet "cartman" som har kjørt både en ren diett og en diett hvor han la inn karbohydrater etter trening på de aktuelle dagene og har fult begge diettene i ca 7-8 uker hver.

Det er mye som er omstridt rundt McDonald, men at han har en del gode teorier og skriver mange ting som må vurderes fra et seriøst standpunkt er det egentlig liten tvil om selv om en sunn skepsis alltid er berettighet.. det gjelder forøvrig også når man sitter på skolebenken og skal lære "kvasiernæringen" man ofte hører om på skolen. ;-)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #16 : 09. juni 2012, 00:03 »
Ja, da har jeg "feil lest" litt av innlegget ditt og beklager. Og ville egentlig aldri anbefalt PSMF over lengre tid, vanligvis, spesielt ikke når et moderat underskudd har vist gunstigere effekt enn et stort underskudd sett over tid. Dog har vi en del personer på forumet som har fulgt det over lengre tid med suksess, blant annet "cartman" som har kjørt både en ren diett og en diett hvor han la inn karbohydrater etter trening på de aktuelle dagene og har fult begge diettene i ca 7-8 uker hver.

Det er mye som er omstridt rundt McDonald, men at han har en del gode teorier og skriver mange ting som må vurderes fra et seriøst standpunkt er det egentlig liten tvil om selv om en sunn skepsis alltid er berettighet.. det gjelder forøvrig også når man sitter på skolebenken og skal lære "kvasiernæringen" man ofte hører om på skolen. ;-)

Joda, det funker jo. Alt som går på kalloriunderskudd vil jo funke. Hvor hensiktsmessig og hvilke konsekvenser det kan ha på sikt er derimot et annet spørsmål. Personlig tror jeg det går veldig bra. Jeg skal ganske lavt på kcal selv om en ukes tid. Fuck cardio liksom. 

Jeg tror Lyle har mye å fare med, ja, men han burde spart seg for "ingen gidder lese kilder uansett-avsnittet".

Jeg tror det er veldig viktig at folk lærer seg å stille spørsmål ved ulike påstander og lærer å finne ut hva som er riktig selv. Bare se på den ukritiske bruken av kosttilskudd her på forumet feks (bare sånn for å spore helt av).

Men ja.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #17 : 09. juni 2012, 00:06 »
Trolig har Lyle ganske enkelt lagt ut ut de referansene som skulle vært med i dette tilfellet andre steder allerede.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #18 : 09. juni 2012, 00:39 »
Basert på "If you desperately must have a reference for something I wrote email me and I can probably dig it up. Or at least give you some pointers on how to find it on Medline", virker det tilsynelatende som at han ikke har noen. Uansett skal kilden stå etter påstanden. Spesielt ettersom han har "..A SCIENTIFIC Approach to Crash Dieting", i tittelen på boken.

"A note on references (or the lack thereof)

You might note that despite the title, I haven’t included scientific references in this booklet. There
are several reasons for this. The first is that I’m just astoundingly lazy. At this point in my life, I’ve read
so much research that trying to pin down references for even a smattering of what I’ve said gives me
anxiety attacks. The second is a simple realization of fact: the average book reader doesn’t care about a
list of scientific references at the back; they are unlikely to go look any of them up. At the same time, the
scientifically minded out there should be able to find the studies I’ve mentioned based on description
alone.
Finally, I’ve found that the people who don’t like what I have to say aren’t going to be swayed by
any references I provide anyhow. I could provide 600+ references (as I did for my first book) and
these morons will dismiss them out of hand because they either don’t like me or have some irrational
bias against whatever I’m writing about. Bottom line, I’m not bothering. If you desperately must have a
reference for something I wrote email me and I can probably dig it up. Or at least give you some
pointers on how to find it on Medline."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #19 : 09. juni 2012, 01:01 »
Han har kilder på det aller meste. Man kan fylle bøker med referansene som fins bare på hjemmesiden hans. Den boken er ikke det eneste han har produsert - da hadde kildemangelen virkelig vært mistenkelig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget U-markert

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #20 : 09. juni 2012, 11:36 »
Herlige svar! Tusen takk. Lest meg opp og lært en del.

Bør jeg innta vitaminer/mineraler via kapsler?
https://www.tn.no/butikk/produkt/zma#spesifikasjon - kan dette være noe som er lurt å bruke under PSMF-ukene?

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #21 : 09. juni 2012, 13:11 »
Herlige svar! Tusen takk. Lest meg opp og lært en del.

Bør jeg innta vitaminer/mineraler via kapsler?
https://www.tn.no/butikk/produkt/zma#spesifikasjon - kan dette være noe som er lurt å bruke under PSMF-ukene?

Kom deg heller på apoteket å kjøp et multivitamin/mineral tilskudd.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #22 : 31. august 2012, 13:29 »
Hvordan er det med muskeltap under denne dietten?
Vil en 3-ukers gå fatalt utover muskler iforhold til fett?
Vurderer denne selv i fremtiden, trener styrke ca 5 ganger i uken der jeg kjører 12x3 for forbrenningens skyld.

Utlogget Tiwas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: PSMF - Helt ufarlig?
« #23 : 16. oktober 2012, 11:13 »
Heisann!

Vurderer å sette i gang med PSMF-diett i 2-3 ukers tid fra 20. Juni.

Har prøvd å sette opp et kosthold man kan følge, og det totale næringsinnholde kommer til å se noe sånn her ut:

Energi:   1670
Fett:   32.07
Du ligger ALT for høyt i fett til å kunne kalle det en PSMF. Selv lå jeg på ca 1000kcal om dagen i flere måneder, hadde LBM på ca 75kg...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!