Bort med magefett til 1.august?

(1/1)

Vader26:
Er det mulig å stramme inn magen til 1.august?
Hvordan burde jeg trene? hva burde jeg spise? finnes det kostillskudd som kan hjelpe med forbrenningen? drikke masse kaffe? masse grønn te? jogge før styrketrening eller etter?

Legger ut et bilde ikke akkurat mye å skryte av men planen er å bulke etter sommer men akkurat nå vil jeg bare ha bort fette rundt magen altså bli litt stramme/slankere visse områder.

http://i50.tinypic.com/1zr1a8h.jpg

Har også en veldig irriterende rød strek over navlen som aldri går bort.. noen som har noen tips til å fjerne dette? har det så lenge jeg er våken..

Jeg mener jeg har god viljestyrke og kan faste om det trengs.

ChristianR:

Alt er jo mulig med rett innstilling :-)

Først å fremt må du ligge i et kalori-underskudd, dette må du nesten regne ut på egenhånd.

Kardio-trening er å foretrekke etter en styrke-treningsøkt da du gjerne trenger mye energi om du skal løfte tunge vekter. Mitt råd er å kjøre kardio på helt egne dager, isåfall kan du ta en rolig jogg etter styrketrening på rundt 20minutter, men ikke noe hardt.

En måte å trene for fettforbrenning er jo den kjente Gerilja-kardioen som regnes av mange som den ultimate måten å forbrenne fett på raskt og effektivt. Har selv prøvd dette, men ikke lenge nok til å ha en formening om det :-) Eneste at jeg svetter og føler meg varm veldig lenge etter treningen sammenlignet med en vanlig joggetur, det kan jo gi en pekepinne på at du vil ha en høyere forbrenning i en lengre periode etter en slik gerilja-kardio økt enn ved andre kardio-økter.

Ellers så handler det rett og slett om å spise sunt, ha full kontroll på kalori-inntaket, og kardio-trening. Jo mindre kalorier pr.dag (til et forsvarlig nivå selvfølgelig) og jo mer kardio-økter, jo fortere skal du bli kvitt fettet.

Du har mange kosttilskudd som skal hjelpe på forbrenningen, har kun prøvd CLA, og kan ikke si at jeg merker noe som helst :-) Men grønn te er jo kjent for å ha en veldig positiv innvirkning på forbrenningen.

Ønsker deg lykke til og håper du får det til!

Ang det røde merket, det kan ikke komme av at du f.eks sitter mye om dagene? Har hatt det samme problemet selv når jeg gikk på skole, og mest trolig skyltes det at jeg satt mye i ro så magen kom i klem med seg selv om det kan forklare litt. Har ivertfall ikke dette problemet nå lenger nå som det blir begrenset tid til å sitte i ro :)

Boostergold:
Om man har ligget stabilt på en vekt i over 2 år med 0 aktivitet.  Vil jogging og annen trening føre til kaloriunderskudd?

ChristianR:
Svaret er nok ja:-) Om vekten din er stabil regner jeg med du har et ok kosthold med et moderat kalori-inntak?

Om du f.eks spiser 2500 kal om dagen og dette er det du trenger for å holde vekten stabil, og du begynner å jogge som forbrenner f.eks 300 kalorier, så vil du da ha et kalori-underskudd på 300 kalorier om dagen. Dette vil utgjøre en bra forskjell i lengen :-)

Men pass på, begynner man med fysisk aktivitet øker matlysta også ;-)

blixt:
Sitat fra: Vader26 på 25. juni 2012, 22:08

Har også en veldig irriterende rød strek over navlen som aldri går bort.. noen som har noen tips til å fjerne dette? har det så lenge jeg er våken..

Den røde streken på magen oppstår når du sitter i samme posisjon veldig lenge da fettvalkene presses sammen. Tipset er å enten trene den vekk eller sitte mindre på ræva.

Navigering

[0] Oversikt