Skrevet av Emne: Hvor mye er det vanlig å gå opp ved diett slutt??  (Lest 1474 ganger)

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Jeg har vært på diett siden starten av april og har jamt og trutt gått ned i vekt og cm mål rundt hele kroppen. I denne perioden har jeg ligger på lav->medium på karbo, altså opptil 150 gr daglig. I tillegg har jeg hatt noen karbe dager innimellom ca hver 8-10 dag. Målene mine er nådd og nå har jeg gått tilbake til noe høyere karbo inntak (150-250 gr) og vedlikehold på Kcal- inntak.

Det jeg lurer på er hvor mye vekt det er vanlig å legge på seg i form av væske i musklatur, celler osv. ?

Jeg har beholdt midjemålet, men har skutt opp 5-6 kilo i løpet av de siste 4-5 dagene etter at jeg gikk tilbake til normaliteten. I tillegg til å bli rimelig oppblåst i magen. Noen med erfaringer på dette?

Utlogget Måsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Er det så uvanlig å gå opp da? Kroppen vil nok etterhvert venne seg til at du har lagt om kosthold og trening og da tror jeg det kommer til å være stabilt. MED MINDRE du fråtser i mat Wink

Hvilken diett gikk du på? Kcal pr dag og treninger hver uke? Skal selv hive meg på en diett ser du!

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Er det så uvanlig å gå opp da? Kroppen vil nok etterhvert venne seg til at du har lagt om kosthold og trening og da tror jeg det kommer til å være stabilt. MED MINDRE du fråtser i mat Wink

Hvilken diett gikk du på? Kcal pr dag og treninger hver uke? Skal selv hive meg på en diett ser du!

Tror nok de fleste går opp ja, og vet jo egentlig at jeg ikke skal titte for mye på vekta og heller stole på målebåndet... Men ble bare nysgjerrig på hva som egentlig er vanlig. Ser det er flere som beholder samme fett prosent også selv om de går opp i vekt. Hatt ferie så noe fråtsing har det vel også blitt Grin

Hvilken diett gikk du på? Kcal pr dag og treninger hver uke? Skal selv hive meg på en diett ser du!

Jeg spiser PALEO og har brukt myfitnesspal.com som verktøy gjennom diettprosessen. For meg er det ikke noen store endringer i hva jeg spiser egentlig. Kosten ser ganske lik ut hele året, bare forandrer litt på fordelingen og mengden.

Dro karboinntaket litt ned (Under 100 gr) og la meg på mellom 2000-2500 kcal per dag fra 16.04 - 01.07. Justerte kcal inntaket etterhvert som jeg så om jeg gikk ned mye eller lite per uke. Ville ikke gå ned mere enn 0,5kg per uke og da gikk det greit. I perioden med vektnedgang trente jeg for det meste Crossfit, Badminton, løping, Kettlebell osv. Mye med ganske høy intensitet, og så tilpasset jeg intensiteten etterhvert ifht hvor sliten jeg ble på kcal underskudd.

Ligger hele året gjennom på 6-12 timer trening per uke, litt avhengig av familie og jobb tilpasninger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!