Skrevet av Emne: Vanskelig med diett  (Lest 1460 ganger)

Utlogget Chrmor1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Vanskelig med diett
« : 05. juli 2012, 22:37 »
Begynte smålig å trene i september. Har aldri trent før det, så holdt meg til tredemøllen en stund før jeg turde å gå bort til vektene. Nå har jeg trent vekter siden november og har vokst i muskelmasse (selvfølgelig...)

I april begynte jeg å snu på kostholdet som ikke var mye å skryte av (iskaffe og skyr til frokost, skiver med nugatti til lunsj, iskaffe og skyr før trening, skiver eller youghurt til kvelds og fruktfat rett før leggetid. Og som regel alltid en sjokolade eller 3 iløpet av dagen) En slik simpel "diett" har jeg holdt i mange år, masse masse drittmat men allikevel har jeg holdt en vekt på 48kg på mine 161cm.

I april så dietten slik ut: Frokost: 2dl havregryn, 1/2 boks cottage cheese med fun light. Lunsj: 4 eggehviter 1 plomme og 2 fullkorns skiver. Mellommåltid: 30gr naturell nøtter og 1 skyr (uten musli) middag: wokgrønnsaker, 1/2 avocado og falaffel (ca 4stk) Hver lørdag unner jeg meg en pakke med smarties sjokolade og taco til middag da, det samme som til hverdags bare med 2 tacoskjell og ananas!

I april ble jeg også vegetarianer, men spiser som sagt egg og melkeprodukter. Vet at alt med diett og proteiner blir vanskeligere, men det er ikke umulig. Men det som plager meg er at selvom jeg har 2 kardioøkter i uken+ oppvarming hver dag (7dager trening) OG et sunnere kosthold har jeg bare fått MER fett og føler meg elendig og feit. Jeg er klar over at jeg har fått opp i vekt pga muskler (har gått opp ca 6kg), men tallene på vekten bryr jeg meg ikke om nå. Jeg føler at det er på grunn av kostholdsendringen og føler jeg gjør alt feil og at det ikke kan stemme med hvordan kroppen min faktisk vil ha det (med mindre den har lyst til å være feit da..)

Har noen tips om hva jeg burde endre? Å spise kjøtt eller fisk er IKKE aktuelt. Har vært innom tanken med å fokusere mer på kardio og har vel egentlig satt det litt i praksis, men jeg kjenner at jeg har såå lyst å gå bort til strykeapparatene etter 1 time på møllen (noe som også er gørr kjedelig).. Og ikke tro at jeg er redd for muskler, for det er jeg ikke. Men fettet derimot skremmer livet ut av meg  Cry

 

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Vanskelig med diett
« #1 : 13. juli 2012, 07:41 »
Det er ikke verre enn å forbrenne mer enn du får i deg. Om du er veggis og legger på deg betyr bare det at du spiser mange raske karbohydrater som sjokolade, godteri, nugatti osv.

Om du ble veggis for å oppnå et slankere liv og en sunnere tilværelse ville du gjort et bedre utbytte av å bytte det ut med magert kjøtt, om det av en snodig grunn en gang skulle bli aktuelt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!