Skrevet av Emne: Slanking, ned i vekt, på 1måned.  (Lest 2781 ganger)

Utlogget Ole92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Slanking, ned i vekt, på 1måned.
« : 16. juli 2012, 02:45 »
Gutt på 19 år. 189 cm høy og veier 94kg. Ønsker å slanke meg mest mulig på det som er igjen av ferien.
En uvane har gjennom vært mye cola, pizza og chips samt lite aktivitet. Den siste måneden ønsker jeg derimot å kutte ut dritet og trene mer.

Jeg er veldig "nybegynner" når det gjelder både kosthold og trening, men tenkte noe slik:

Annenhver dag jogger jeg 2-3km. De andre dagene trener jeg lett styrke uten noe utstyr.
Jeg spiser før og etter trening. Går mye i havregryn. Spiser vanlig skive med forskjellige pålegger så er egentlig ikke spesielt flin/opptatt av kostholdet.

Jeg lurer på:
1. For slanking, er det best å jogge 2 kilometer kjappt etter drøye det utover 4?
2. Er det dumt å jogge, lett styrke, jogge, lett styrte dager etter hverandre?
3. Er jeg inne på noe her, som hjelper og vil gi synlige resultater OM jeg holder dette i en måned. Har ikke tenkt å slutte helt etter 1måned og gå tilbake til det "søte liv" men heller en bedre balanse.
Men anything? Takker for svar!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Slanking, ned i vekt, på 1måned.
« #1 : 23. juli 2012, 03:38 »
Hei, kan forsøke å komme med noen svar, siden ingen andre har gjort det liksom Smiley

1. For slanking så er det beste (og eneste som teller) å ligge i et underskudd av kalorier. Dvs at du forbrenner mer energi enn hva kroppen din får i seg. Beste måten å gjøre dette på er å holde orden på kostholdet og vite ca. hvor mye energi du behøver og hvor mye du får i deg pr. dag. Kardio som jogging er fint for å bedre kondisjonen samt bl. a. hjerte og lunger men kostholdet spiller en større rolle.

2. Nei, ingen trening er dumt, men hvorfor bare satse på "lett styrke"? Og hva legger du i det? Dersom du har mulighet burde du heller gå for et program hvor du får aktivert alle muskler og hvor du har progresjon. Dette vil minske tapet av muskelmasse når du går ned i vekt.

3. Som sagt over så avhenger suksessen av at du har kontroll på kostholdet, du kan trene til krampa tar deg men om du fortsatt spiser for mye vil ikke vekten gå ned. I stedenfor å tenke på å "holde ut" en måned så forsøk heller å legge om til et bedre kosthold du kan ha over tid, dette burde også inkludere litt utskeielser men ikke daglig Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget JBR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: Slanking, ned i vekt, på 1måned.
« #2 : 31. august 2012, 21:32 »

1. Det er best å drøye det ut da den samlede forbrenningen vil bli høyere da. Slanking er i teorien enkelt og dess flere kalorier du forbrenner, dess større blir vekttapet/forbrenningen.
2. I forhold til slanking har det ikke noe å si hvilken rekkefølge du foretar de forskjellige øktene,
3. Du ønsker å gjøre noe for å gå ned i vekt, så du er absolutt inne på noe. Det viktigste er å huske på at all fysisk aktivitet hjelper i forhold til slanking. Men, dersom du kun tenker slanking finnes det aktiviteter som er mer effektive.

Dersom du for eksempel har tid til å gå en mil, vil forbrenningen langt overstige 2 km jogging. Bruk en kaloritabell som denne http://www.dagbladet.no/dinside/2004/05/11/398063.html og sjekk hva som er mest effektivt. Husk ellers at kostholdet har mye å si. En 300 grams pose med potetgull inneholder nesten 2000 kalorier og det tilsvarer 2-3 timer jogging for en person på ca 90 kilo. På siden http://www.effektiv-slanking.com/2011/03/slanketips-mosjon-som-du-trives-med.html finner du noen tips om forbrenningen ved alt fra hagearbeid til turgåing og hard trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!