Skrevet av Emne: Vektnedgangen uteblir totalt!!  (Lest 3534 ganger)

Utlogget FrostMinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Vektnedgangen uteblir totalt!!
« : 27. juli 2012, 19:36 »
Gutt 20 år
93 kg
Trent i 3 år,  seriøst i 1 1/2 år.
21 fett%

Har opparbeidet meg god kunnskap innen trening og til dels kosthold. Bruker kalriotelleren på myfitnesspal.com, (ligger på ca 2600 kcal per dag) er dedikert med kosthold (næringsfordelingen er; 40 % protein, 35 % karbo og 25% fett.)  Kjører intensiv kardio 2 ganger i uka. LIKEVEL går jeg faen meg ikke ned. Har virkelig null forståelse for dette og håper noen har råd for en svært forvirret gutt!
"Look son, there comes a time in every man's life when he has to make a decision. Do you want to be big, powerful, jacked, yoked-up, have women everywhere want you and men fear you . . . or do you want to do CrossFit?"

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #1 : 28. juli 2012, 14:13 »
Gå litt ekstra ned på kcal og legg til en ekstra kardio dag?
Du har ikke diabetes tilfeldigvis? dårlig stoffskifte?
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Adrian93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #2 : 28. juli 2012, 15:51 »
Jeg ville ut fra egen erfaring anbefalt og teste ut tabata intervall trening. funket veldig effektivt for meg, du kan lese mer om dette her.
http://www.rosstraining.com/articles/tabataintervals.html

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #3 : 28. juli 2012, 15:56 »
Hva med å gå 1-1,5 timer hver kveld før leggetid... Kombinert med et svakt kalori underskudd... Gjør underverker framfor to harde kardio økter i uka.  Rett og slett bra fordi det er behaglig, og gjøres nesten daglig. Kan brytes opp i to 45 min turer og. Gikk ned 0,5 kg i uka på den måten.  Langsiktig plan.. Gikk fra 18% fett til 8% på 4 mndr på den måten. Kosten var variert, men i henhold til budsjett på 1600-1800 kcal. Trente vekter som vanlig 5-6 ganger i uka og..

ps. Tror 2600 kcal er litt mye hvis man vil hurtigere ned..

Og ja, spisedag fra fredag til lørdag kveld...evnt. Andre dager hvis det ble plutselig restaurant besøk... Spisedag var iallefall viktig for meg... Da regner jeg ikke noe, men varieer sikkert fra 3000-5000 kcal glatt...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #4 : 28. juli 2012, 16:18 »
Diett uten spisedager fører gjerne til at kroppen reagerer med å skru ned basalforbrenningen. Spisedager sjokker kroppen ut av det og får den på sporet igjen. Kroppen reagerer mye raskere på stimuli som tilsier at den bør komme seg ut av spareblusset enn den gjør på stimuli som tilsier at den skal over på sparebluss, siden sparebluss tross alt er snakk om krisehåndtering. Men hvor ofte og hvor intense spisedager det avhenger litt av hvor hard diett det er snakk om. Det kan godt være sjeldnere enn en gang per uke og trenger ikke å være snakk om å spise ekstremt mye. Å få i seg minst 100 gram ekstra karbohydrater for å fylle opp igjen de tømte glykogenlagrene er lurt på en spisedag, da har kroppen grunn til å tro at det er tid for å kutte ut spareblusset.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget FrostMinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #5 : 30. juli 2012, 12:43 »
Tusen takk for mye bra feedback. Tror dere det kan være en ide å reduserse carbo inntaket å heller øke fettinntaket? 40 - 30 - 30 tenkte jeg på.
"Look son, there comes a time in every man's life when he has to make a decision. Do you want to be big, powerful, jacked, yoked-up, have women everywhere want you and men fear you . . . or do you want to do CrossFit?"

Utlogget Tassen10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #6 : 01. august 2012, 15:27 »
Enig i at en times gåtur hver kveld er en god ide. Turgåing i ulendt terreng, gjerne med en sekk gjør underverker i forhold til slanking.

Sammensetningen av kostholdet har etter min mening og erfaring svært lite å si. Slanking er så enkelt som inntak av kalorier minus forbruk av kalorier. Forbrenn mer enn du får i deg og du vil gå ned i vekt.

Utlogget tenret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Vektnedgangen uteblir totalt!!
« #7 : 02. august 2012, 20:37 »
Enig i at en times gåtur hver kveld er en god ide. Turgåing i ulendt terreng, gjerne med en sekk gjør underverker i forhold til slanking.

Sammensetningen av kostholdet har etter min mening og erfaring svært lite å si. Slanking er så enkelt som inntak av kalorier minus forbruk av kalorier. Forbrenn mer enn du får i deg og du vil gå ned i vekt.

Støtter denne til en viss grad. Er nok ikke å anbefale å ha f.eks. 90% av energien fra fett, men ja. Mange tenker ofte altfor komplisert når det kommer til trening og kosthold, og glemmer nesten at det er kaloriunderskudd som gjelder om man skal ned i vekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!