Skrevet av Emne: Optimal frokost på deff!  (Lest 4560 ganger)

Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Optimal frokost på deff!
« : 27. juli 2012, 21:10 »
Kjører en liten deff for tiden, men sliter med å få i meg en enkel og god frokost. Har ofte bare blitt en proteinshake og eventuelt noen riskaker til frokost. Sikkert mange som anbefaler havregryn, men selv synes jeg ikke det er spiselig. Noen som har noen anbefalinger til frokost?

Trener også styrke 5 dager i uken, men gjør ikke noe cardio? Lurt å ta en joggetur de dagene jeg ikke løfter, eller eventuelt på slutten av styrkeøktene?
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Redstrek

  • Gjest
Sv: Optimal frokost på deff!
« #1 : 27. juli 2012, 21:27 »
Du dropper rett og slett frokosten. http://www.leangains.com/search/label/Fat%20Loss

Kutt ned på styrkeøktene. 5 økter kan fort bli for mye, spesielt på diett. Smiley

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: Optimal frokost på deff!
« #2 : 27. juli 2012, 21:38 »
Kjører en liten deff for tiden, men sliter med å få i meg en enkel og god frokost. Har ofte bare blitt en proteinshake og eventuelt noen riskaker til frokost. Sikkert mange som anbefaler havregryn, men selv synes jeg ikke det er spiselig. Noen som har noen anbefalinger til frokost?

Trener også styrke 5 dager i uken, men gjør ikke noe cardio? Lurt å ta en joggetur de dagene jeg ikke løfter, eller eventuelt på slutten av styrkeøktene?

Dropp joggeturen. Hvis du vil beholde  muskelmasse er det greit å bare ligge på et underskudd av karbs og bare få i deg mye protein og sunt fett! Smiley

Frokost jeg anbefaler:
Egg . 2-6 stk avhengig av  størrelsen din og målet ditt.
150-200g Røkt laks. Jævlig sunt og ikke minst godt!
Kyllingsalat .. 

Ellers  En prpteinshake,proteinbar o.l.   Dropp karbs om morgenen, så holderdu døren oppe for fett forbrenning!

Correct me if im wrong Smiley 
Lykke til på deff!

Utlogget tenret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Optimal frokost på deff!
« #3 : 02. august 2012, 20:30 »
Kjører en liten deff for tiden, men sliter med å få i meg en enkel og god frokost. Har ofte bare blitt en proteinshake og eventuelt noen riskaker til frokost. Sikkert mange som anbefaler havregryn, men selv synes jeg ikke det er spiselig. Noen som har noen anbefalinger til frokost?

Trener også styrke 5 dager i uken, men gjør ikke noe cardio? Lurt å ta en joggetur de dagene jeg ikke løfter, eller eventuelt på slutten av styrkeøktene?

Du kan jo prøve ut 4-korn frokostblanding. Inneholder forsåvidt mye karbohydrater, så ikke overdriv. Men en passelig mengde 4-korn (40-60 gram, avhengig av kroppsvekt) + en proteinshake anser jeg som en ok frokost, selv på deff.
Virker heller ikke som du er livredd for litt karbohydrater, siden du har gått for riskaker til frokost.

Når det kommer til styrketrening 5 dager i uken så avhenger det selvfølgelig litt av hvor stort kaloriunderskudd du skal ha fremover, hvor harde,intensive og lange øktene er, osv.
Men er det hovedsakelig ned i fettprosent du skal, så tror jeg du fint kan kutte ut 1-2 styrkeøkter til fordel for mer kardio.

Utlogget Eriksen17

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4


Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Optimal frokost på deff!
« #5 : 04. august 2012, 15:44 »
Er det lissom den nye trenden å droppe frokosten på deff nå eller uten bra carbs? WTF.

Havregryn,skumma melk, proteinshake, (mager kesam)+ noe omega3/multivitamin. sikkker vinner.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Optimal frokost på deff!
« #6 : 04. august 2012, 16:04 »
Er det lissom den nye trenden å droppe frokosten på deff nå eller uten bra carbs? WTF.
Det er ingenting å "wtf'e" seg for, tøffen.


Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Optimal frokost på deff!
« #7 : 04. august 2012, 16:15 »
Faen skulle ønske jeg hadde hatt de bryst håra Sad

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Optimal frokost på deff!
« #8 : 04. august 2012, 16:26 »
Ser ikke det helt store og imponerende med Martin Berkhan. Det blir linket til han og bloggen hans i veldig mange tråder her inne. Faktum er at mange har en mer imponerende fysikk, til og med på mitt lokale gym på vestlandet!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Optimal frokost på deff!
« #9 : 04. august 2012, 16:50 »
Greia er vel bare at det er et slags bildebevis på at man kan ha lav fettprosent og samtidig bare spise 2 måltider om dagen, Men enig med deg; ikke noe spesiellt med fysikken utover det

Redstrek

  • Gjest
Sv: Optimal frokost på deff!
« #10 : 04. august 2012, 17:02 »
For å skrive det så enkelt som mulig: http://www.leangains.com/search/label/Research

Selvsagt, mange er uenig om hans spiseregime, men det får være opp til hvær enkelt å bedømme. Jeg linker ikke som en protest, men som et forslag til nyttig lesing. Selv er jeg imponert over resultatene. Ikke bare Martin selv, men hans klienter også. Det vi hvertfall kan være enige om er at det er en "enklere" spisemåte. 2 måltider kontra 5.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!