Skrevet av Emne: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?  (Lest 2103 ganger)

Utlogget leanandhungry

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« : 21. august 2012, 23:58 »
Hei!

Begynte å deffe i mars og hadde kjempegode resultater til å begynne med. Gikk fra ca. 20 til 13,3 i fettprosent innen 15 juni og sixpacken var rett rundt hjørnet. Vekta gikk ned fra ca. 86 til 73 kg(kanskje 3-5 kg var muskler pga. skade). Så begynte stagneringen. Spiste kalorifattig mat og trente mye, utenom i helgene siden jeg liker å feste mye om sommeren. Men ettersom jeg spiste såpass lite som jeg gjorde hadde jeg forventet å gå mye mer ned i fettprosent, men en måned etterpå var jeg bare på 13 i fettprosent.

Jeg lurer på hvor mye følgende utskeielser spiller inn:

- Om sommeren foretrekker jeg å unne meg mat i festlig lag. Det kan være å spise meg stappmett ved grillings eller spise en jævlig stor og deilig frokost. Dette gjorde jeg kanskje èn gang i uken.

- Alkohol minst en gang i helgene, ofte både fredag og lørdag og da snakker vi masse low carb øl og enda mer drikke på by'n(kan godt bikke 2000 kcal på en utedag bare i drikke)

- Kvelder i godt lag der det kan bli litt snacks og godteri

Jeg lå gjerne i 500-1000 kcal i underskudd på hverdagene og da må det vel være lov å skeie ut med èn dag der jeg er f.eks. 2000 kcal i pluss? I følge mine regnestykker burde jeg i hvert fall fortsette å gå ned, men både vekta og fettprosenten sto stille eller i verste fall økte..!

Utlogget BigThomas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 116

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #1 : 23. august 2012, 19:56 »
Nå er ikke jeg en treningsguru, men trur det skal gå greit! : )
jeg gikk selv på diett i 14 uker, og mot slutten av dietten, så gjorde jeg som du sa, holdt et underskudd i ukedagene, og skeiet ut med burger og øl i helgene!


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #2 : 23. august 2012, 20:50 »
Kontrollerte utskeielser kan være gunstige, både fysiologisk og psykologisk. Men ukontrollerte utskeielser kan være fatale. Jeg har ingen problemer med å ødelegge to ukers diett på 1 kveld og fortsatt føle meg sulten dagen etter. Hvordan en fortsatt kan være sulten etter å ha spist seg opp igjen og vel så det, vet jeg ikke. Kanskje det har noe med oppbrukt viljestyrke, jeg vet ikke.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #3 : 23. august 2012, 20:57 »
Spørs hva de 2000 kcal overskudd i helgene blir lagret som...

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #4 : 23. august 2012, 21:04 »
Spørs hva de 2000 kcal overskudd i helgene blir lagret som...

Hvorfor det egentlig? Bare fordi det blir lagret som f,x glykogen og tarmfyll og ingenting fett(kanskje kroppen til og med bryter ned mer fett der og da hvis den bare prioriterer å fylle opp lagrene med maten), så blir dette til lagre kroppen tar av senere i dietten og dermed forbrenner man da mindre fett.

2000 kcal er ikke nødvendigvis 2000 kcal uansett form og situasjon, men det er ikke så mye som går bort  i inn-lagring prosessen
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #5 : 23. august 2012, 21:20 »
Vektmessig har det ingenting å si (hvis man ser bort fra eventuelle virkninger påmvanninnholdet i kroppen), men hvis disse 2000 kcal består sv pommes fristes, cola, sjokolade og øl, så er det ikke utenkelig for meg at man legger på seg mer fett og mindre muskler av det enn man tjener inn igjen av å hente inn igjen kalorioverskuddet senere i uka.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #6 : 23. august 2012, 21:24 »
Hei!

Begynte å deffe i mars og hadde kjempegode resultater til å begynne med. Gikk fra ca. 20 til 13,3 i fettprosent innen 15 juni og sixpacken var rett rundt hjørnet. Vekta gikk ned fra ca. 86 til 73 kg(kanskje 3-5 kg var muskler pga. skade). Så begynte stagneringen. Spiste kalorifattig mat og trente mye, utenom i helgene siden jeg liker å feste mye om sommeren. Men ettersom jeg spiste såpass lite som jeg gjorde hadde jeg forventet å gå mye mer ned i fettprosent, men en måned etterpå var jeg bare på 13 i fettprosent.

Jeg lurer på hvor mye følgende utskeielser spiller inn:

- Om sommeren foretrekker jeg å unne meg mat i festlig lag. Det kan være å spise meg stappmett ved grillings eller spise en jævlig stor og deilig frokost. Dette gjorde jeg kanskje èn gang i uken.

- Alkohol minst en gang i helgene, ofte både fredag og lørdag og da snakker vi masse low carb øl og enda mer drikke på by'n(kan godt bikke 2000 kcal på en utedag bare i drikke)

- Kvelder i godt lag der det kan bli litt snacks og godteri

Jeg lå gjerne i 500-1000 kcal i underskudd på hverdagene og da må det vel være lov å skeie ut med èn dag der jeg er f.eks. 2000 kcal i pluss? I følge mine regnestykker burde jeg i hvert fall fortsette å gå ned, men både vekta og fettprosenten sto stille eller i verste fall økte..!
Du har feil fokus og derfor går du ikke ned i fettprosent. Du spiser sannsynligvis for lite og kroppen tviholder på det fettet den har.

Du har gått ned mye i vekt, og en del av det er nok muskelmasse dessverre... Spis heller mer mat og tren hardt! Dette er den beste medisinen for å komme i bra form. Du bør ikke bare spise junkfood, godteri og kake (av og til ok), men mye norsk mat. Jeg vet ikke hvor mye du spiser om dagen, men er temmelig sikker på at det er for lite... Spis mye bra mat og tren styrke, da kommer resultatene. Du kan deffe når du har lagt på deg noen kilo muskler, det er ikke sommer før om et snaut år!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #7 : 29. august 2012, 14:28 »
Der har du meg for en stund tilbake!
Sto helt stikke, selvom jeg trente mye. Kunne skeie ut i helgen men vilt underskudd ellers uten at noe skjedde.

Så jeg lagde en trå på det og fikk samme svar som du nå fikk av 095378.
(tror det faktisk var 095378 som svarte på min tråd også)

Og tro meg, det funker. Har aldri følt meg bedre, har mer energi og resultatene kommer.
Det morsomme med det er at fettet forsvinner med nå enn når jeg lå i underskudd. Nå ligger jeg i overskudd, musklene vokser, fettet forsvinner og man føler seg såklart mer oppegående.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Hvor destruktivt er det å skli ut i kostholdet?
« #8 : 29. august 2012, 14:29 »
Og jo, du har ingenting å tape på det.
Går det ''galt'' så er det verste som kan skje at du bygger muskler men får litt ekstra fett også.
Det fettet får du bort på en uke med litt kondisjon, for fett som nettopp har lagt seg forsvinner like fort.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!