Skrevet av Emne: Diett evaluering :)  (Lest 1349 ganger)

Utlogget taba33

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Diett evaluering :)
« : 04. september 2012, 21:19 »
Hei. Har begynt å trene daglig for å både komme i form og minske fett prosenten, men er ikke sikker på om de jeg spiser holder eller er heldig for den slags skyld.

Frokost spiser jeg som regel ikke, lunsj er det første måltidet mitt om dagen. Hvor jeg pleier å spise grovt brød med ost/skinke, salat.
Neste måltid består da av en rask rett i koppen suppe 2-3dl, etter dette går jeg løs på min daglige treningsøkt som består av jogging og generell styrke trening. Etter dette har jeg en pose suppe igjen som er det siste måltidet om dagen.

Har noen tips hvordan jeg kan spise bedre for å øke fettforbrenning Smiley

Gutt 17, 180cm 74 kg

Utlogget Schrøder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 16

  • Never give it up, and never back down
Sv: Diett evaluering :)
« #1 : 04. september 2012, 21:38 »
Frokost er et av de viktigste måltidene dine Smiley Det hjelper forbrenningen å komme i gang til en lang dag, så det er lurt at du begynner å spise frokost om morningen. Det hjelper både deg og forbrenningen din å bli bedre ! Smiley
Frida S.J. Schrøder

Utlogget taba33

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Diett evaluering :)
« #2 : 04. september 2012, 22:19 »
Frokost er et av de viktigste måltidene dine Smiley Det hjelper forbrenningen å komme i gang til en lang dag, så det er lurt at du begynner å spise frokost om morningen. Det hjelper både deg og forbrenningen din å bli bedre ! Smiley


Takk for svar, men ikke helt hva jeg var ute etter. Hvis jeg legger  til frokost hadde det da vært en ideell diet, men og byttet ut lunsjen med noe annet ?

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Diett evaluering :)
« #3 : 05. september 2012, 16:30 »
så, du spiser noe grovbrød og 2 poser suppe om dagen? det hørtes forferdelig lite ut, og det er stort sett bare karbohydrater, noe som ikke er bra i det hele tatt. Med den vekta, burde du minst innta 2000kcal om dagen på slankekur, bestående av ren mat, lyst kjøtt, fisk, fiberrike kornprodukter, sundt fett (omega 3).

Hvordan suppe er det snakk om? slik du beskrev det spiser du så lite at kroppen din vil gå i nødmodus i lengden.
Proteinrik mat vil ha en positiv effekt på sultfølelsen, og er essensielt for bevaring av muskelmasse, for du vil vel ikke slanke av deg musklene dine? vektreduksjon er ikke bare fett, det er derfor også viktig at du trener styrke, for å bevare musklene.

Det du trenger er å lese MYE.  

Se litt rundt om på forumet, finnes hundrevis av ferdigoppsatte dietter, som er gode eksempler på hvordan en dag kan se ut, se om du kan finne en/flere som inneholder tilsvarende 2000 kcal. Jeg anbefaler sterkt at du teller kalorier.

Angående frokost, det er den energien du får av frokosten som skal drive deg tidlig på dagen, ikke skip frokost. selv på diett, burde du ha ca 5 måltider om dagen... Periodisk faste er et alternativ til det, du får sjekke det ut... Wink

Utlogget taba33

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Diett evaluering :)
« #4 : 05. september 2012, 20:20 »
takk, takk. Skal ta å se rundt på forumet her. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!