Skrevet av Emne: periodisk faste og noen kjappe spørsmål  (Lest 1800 ganger)

Utlogget jonnyb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

periodisk faste og noen kjappe spørsmål
« : 15. september 2012, 22:22 »
hei jeg snakket med en kar som jobber på gyem der jeg trener.
han snakket meg inn til å prøve "periodisk faste" nå som jeg skal bynne slanke meg.
det han mente var best og spise det i helts et stort måltid om dagen eller dele det opp i max 2.

og har jo lest en del på alt me det hær slanke opplegget at du skal ha cal underskud og så og så mye proteiner om dagen. men når jeg spiser det jeg skal ha, er det et fett om jeg spiser det 3-4 måtlid om dagen eller 1-2 så lenge jeg får i meg det jeg skal ha?   har jo hørt at det er best og fårdele alt utover dagen at det skal hjelpe og holde forbreningen igang. men han mente det bare var bullshit så lenge kroppen fikk det den sku ha??

noen tips og hint folkens?Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: periodisk faste og noen kjappe spørsmål
« #1 : 18. september 2012, 11:07 »
Tja, jeg er ikke noe for periodisk faste men det er jo smak og behag. Kan være en utfordring å holde et stabilt blodsukker over tid med bare 2 måltider om dagen - og ikke minst klare å få i seg alle måltidene med f.eks. 2 måltider.. Det blir MYE mat i de to måltidene.

Er du vant til å spise hyppig og små måltider ville jeg gjort det. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: periodisk faste og noen kjappe spørsmål
« #2 : 18. september 2012, 11:18 »
Her er en god innføring i periodisk faste http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/
Om det passer for deg er det bare du som kan finne ut av. Noen liker det andre ikke, som med alt annet i verden. Smiley
Personlig føler jeg meg mye mindre sulten enn før, da jeg trodde jeg skulle sulte i hel mellom frokost og lunsj, selvom jeg spiste godt med kveldsmat.. Mye lettere å begrense kcalori inntaket SYNS JEG.

edit: Selvfølgelig fitnessbloggen, ikke loggen..

Utlogget jonnyb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: periodisk faste og noen kjappe spørsmål
« #3 : 21. september 2012, 00:28 »
ja jeg har prøvd mæi på det hær i ca1ukes tid.
prøver å få i meg ca 2000cal omdagen 150g prot 200g karbo 100g fet.
er ganske mye å få i seg på bare 2måltider når man eter mye kylling å slikt:p "prøver å ete sunnt"Wink

synes dette har vært arti og prøve. føler jeg har fådd mere energi + at jeg vet hva jeg spiser så dette synnes var er arti:)  har aldri bryd meg før hva jeg har putta i meg så det har blidd mye burgere å cola så vekta runda 3sifrer får en god stund siden:)  så nå er det på tide å ta tak i meg sjøl å få orden på livet å vekt, er lei av å være en tung trøtt sekk som blir sliten av alt:)

Utlogget ole-idole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: periodisk faste og noen kjappe spørsmål
« #4 : 21. september 2012, 00:35 »
Her er en god innføring i periodisk faste http://fitnessloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/
Om det passer for deg er det bare du som kan finne ut av. Noen liker det andre ikke, som med alt annet i verden. Smiley
Personlig føler jeg meg mye mindre sulten enn før, da jeg trodde jeg skulle sulte i hel mellom frokost og lunsj, selvom jeg spiste godt med kveldsmat.. Mye lettere å begrense kcalori inntaket SYNS JEG.
http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/
Mål:

<< deff fram til juni >>

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!