Skrevet av Emne: Trenger tilbakemelding på diett  (Lest 1269 ganger)

Utlogget Saronex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Trenger tilbakemelding på diett
« : 24. september 2012, 23:11 »
Jeg er en 18 år gammel gutt som veier 110kg og er 180 cm høy. Jeg har holdt på med styrketrening i ca 2 år nå og er relativt sterk, men har en del fett på kroppen. Har nylig begynt å trene 4 ganger i uken og tar en 10 minutters kardio (2 min rask gåing, 6 min jogging, 2 min rolig gåing) etter hver treningsøkt. Benker 90kg 4x5 og 110kg i Markløft 4x5. Jeg har satt opp en deffings diett som ser slik ut:

Frokost:
4 skiver grovbrød med hvit ost + 1 glass melk + 1 multivitamin kapsel + 1 omega-3 kapsel

Lunsj:
3 skiver grovbrød med hvit ost + et eple

2 timer før trening:
200g kyllingfilet + 95g grov pasta + 70g tomat/agurk + 1 omega-3 kapsel

Rett etter trening:
1 Whey Protein shake + 1 banan

Kveld/middag:
200g kyllingfilet + 95g grov pasta + 70g tomat/agurk + 1 omega-3 kapsel

Hadde vært fint om noen kunne gitt noen tilbakemeldinger, om det er en grei diett og om jeg kommer til å gå ned i fettprosent ved å bruke denne dietten. Grunnen til at lunsjen er så "svak" er fordi jeg er på skolen i den tida og har ikke store muligheter for noe annet.

Takk for svar.

Utlogget Tsbusa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Trenger tilbakemelding på diett
« #1 : 25. september 2012, 11:27 »
Kommet til å kuttet ned enda litt til jeg, var mye brødskiver der. Selv spiser jeg kun 2 skiver morgen, 2 til lunsj, 1 til kvelds. Mager og enkel middag, div mellommåltid som eple osv. Etter trening er det kveldsskiva med egg og gjerne tunfisk.

Utlogget Saronex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Trenger tilbakemelding på diett
« #2 : 25. september 2012, 12:52 »
Så hvis jeg kutter ned til 2 skiver per måltid, så ser det greit ut?

Utlogget Tsbusa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Trenger tilbakemelding på diett
« #3 : 25. september 2012, 14:05 »
Jeg er ingen ekspert på dette, samt pålegget har jo også noe å si. (Om du varierer osv).

Jeg er 1,78, og veide 99kg for ca 27 dager siden, jeg regner med å ha gått ned ca 7kg (Kanskje mer) til månedsskifte nå.

Jeg spiser 2 skiver om morgen, fullkornsbrød, 2 omega 3 tabletter + glass Tine Styrk eller appelsin Juice. Lunsj spiser jeg også 2 skiver fullkornsbrød og melk/juice. Middag er som regel ca 1 filèt kylling+salat/Karbonadedeig "kaker" med løk og champignon/laks/kyllingsalat/eller annen mager middag med helst endel proteiner. Kvelds er èn skive igjen med magert pålegg.

Dette, med endel kardiotrening har fungert utmerket for meg.

Begynte også nå rett før helgen med Rapid Burn + CLA Fat Burner ifra Proteinfabrikken. Skal ha veiing igjen nå på fredag, så er meget spent på resultatet da:) Virker som om dette fungerer bra for meg iallefall! Smiley

Men skal man virkelig vite hva man bør spise, bør man ha en dialog med en kostholdsekspert.

Utlogget Saronex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Trenger tilbakemelding på diett
« #4 : 26. september 2012, 00:34 »
Noen "eksperter" som har lyst å kommentere? Hadde vært fint Smiley

Utlogget TMWfan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Trenger tilbakemelding på diett
« #5 : 14. oktober 2012, 22:57 »
Jeg slet ekstremt med å få ned fett prosenten, nå har jeg drevet med "intermittent fasting" i snart 4 uker, det funker ekstremt bra. Kroppen min brant utrolig mye fett på 3 uker, og er godt på vei ned til 10%. Jeg har 4 timers spisevindu og jeg føler meg veldig bra og frisk, full av energi. Anbefales!

Du kan lese mer om det på: www.leangains.com eller sjå Fastingtwins på youtube.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!