Skrevet av Emne: Null karbs, totalt inntak?  (Lest 1452 ganger)

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Null karbs, totalt inntak?
« : 26. september 2012, 11:37 »
Hei og hopp!
Elsker dette forumet, bare så det er sagt. Seriøse folk med gode svar!

Okey, over til det jeg ''lurer'' på.
Så et innlegg over her om det vi kaller ketose. Der du KUN spiser fett og proteiner noe som er interessant - synes jeg. Og det at du kan ''spise så mye du vil'' under denne dietten.

Eneste jeg lurer på rundt det er, for å ikke miste muskelmasse, (kan ta meg som eks som veier ca 70 kg og trener hver dag ) så kan ikke jeg ligge under 1800 kcal totalt iløpet av en døgn - for da vil jeg miste muskelmasse.

Men på denne dietten, er det samme total kcal regel som gjelder her? Eller fungerer det på en annen måte fordi du får i det så mye proteiner.
Det må da være veldig vanskelig å få i seg 2400 kcal kun ifra proteiner og fett iløpet av et døgn?

Fler jeg kjenner som lurer på det samme rundt denne dietten, og et svar (om noen vet) hadde hvert awesome.   Grin

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #1 : 26. september 2012, 11:46 »
Jeg er overhodet ikke fan av å ikke spise karbohydrater. Kroppen trenger karbohydrater og dersom den ikke får i seg karbo så omgjør kroppen protein om til energi og det er en tung prosess for kroppen som sliter på nyrer.  En annen ting er at man fort kan miste muskelmasse ved lavt karbo dersom proteininntaket ikke er høyt nok. Hvis jeg var deg ville jeg gjort det enkelt. Kjør en vanlig diett med 30% protein, 40-50% karbo og 20-30% fett.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #2 : 26. september 2012, 13:01 »
Er nok ikke noe jeg selv har tenkt til å prøve på med det første, men det hadde hvert greit å vite litt om det iforhold til hvis jeg skulle teste dette ut engang i tiden.

 biggrin

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #3 : 26. september 2012, 13:13 »
Jepps, men kalorier er kalorier uansett hvor du henter det fra, men man bør jo hente kaloriene fra sunne matvarer og riktige kilder Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #4 : 26. september 2012, 13:29 »
Utfordringen for de fleste ligger i å faktisk greie å spise så lite karbohydrater at de unngår å gå ut av ketose (det er jo karb i svært mange matvarer)....og samtidig ikke spise så mye proteiner at dette medfører det samme (glucognese).

Å få i seg 2400 kcal i form av fett, proteiner og bittelitt karbohydrater er ikke vanskelig - bare kjedelig. Fettet, som vil utgjøre den største delen av energiinntaket, er jo dobbelt så energitett som proteiner og karbohydrater så det er ikke snakk om å få i seg mer enn type 200g fett, snaut 150g proteiner og en liten dæsj karb, og - voila - 2400kcal.

Fullt mulig, men ufattelig kjedelig kosthold kan man vel si Smiley ......famileribbe (og noen riskorn) til frokost, lunsj og middag og litt familieribbe (og noen erter) til kvelds Smile

I'm a hater!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #5 : 26. september 2012, 13:43 »
Hei og hopp!
Elsker dette forumet, bare så det er sagt. Seriøse folk med gode svar!



Skjønner at du og jeg ikke har støtt på hverandre her inne før.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Null karbs, totalt inntak?
« #6 : 27. september 2012, 06:04 »
Takker for svar, folkens. Ja, det er nok et nokså kjedelig opplegg høres det ut som, men et interessant tema synes jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!