Skrevet av Emne: Forvirret og stillestående  (Lest 1801 ganger)

Utlogget Frøken Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

  • Train insane or remain the same
Forvirret og stillestående
« : 01. oktober 2012, 20:42 »
Heisann alle flotte treningsforum-folk!

Jeg er en jente på 16 år (jo tidligere man begynner jo bedre?) som nettopp har gått ned nærmere 15 kg, og nå står jeg helt stille eller går litt oppover. Skjønner absolutt ikke hva jeg gjør feil, trener masse og spiser masse. Men kan ha noe å gjøre med det at det er så mange dietter, sunne ting osv ute og går at det går helt i surr for meg  Huh Er helt forvirret! Slik ser en vanlig dag ut for meg:

Frokost
Havregrøt av 2dl havregryn og 2dl vann
Stevia vanilje
Kanel
Splenda

Lunsj
Salat (isbergsalat, paprika og agurk)
Kylling eller skinke
Salaten fyller en vanlig matboks som man kjøper til skolebarn.

Mellommåltid
1 banan eller annen frukt

Etter trening
Myoprotein choco peanut eller prozyme sjokolade
3 dl skummet melk
Har også noen ganger bare en gainomax med jordbærsmak (ofte....)

Middag
Siden jeg fremdeles bor hjemme spiser jeg det vi har, men i moderate mengder.
Har en familie som spiser ganske usunt, men jeg prøver så godt jeg kan å erstatte det meste av det usunne med salat osv.

Kveldsmat
Skive med kokt skinke
eller mager kesam med stevia og bær/ mango

Drikker også mellom 4-6 liter vann om dagen, og trener 5 dager i uken, 1 til 2 timer hver gang. Trener styrke 3 dager og kondisjon to dager.

Det jeg lurer på nå er om jeg kan lage meg selv en slags "diett" som er enkel å følge med lite utvalg av mat. Jeg snakker om havregrøt, fisk (torsk eller laks), kylling, wokgrønnsaker, ris, kesam og proteinshakes? Hvordan må jeg da balansere dette? Altså hvor mye kjøtt, hvor mye ris og hvor mye grønt, og når (frokost, lunsj osv)? Er helt fersk på dette, nærmest, og jeg tror dette vil funke best for meg, altså å ha minst mulig å velge mellom. Dette er heller ikke så dyrt, så det er noe jeg kan kjøpe selv med min lille studentlønn.

Håper på svar!  Grin Grin Grin
Train insane or remain the same. Jeg er hun jenta med treningsbagen på skulderen og proteinshaken i hånda.

Følg meg på veien til den beste versjonen av meg selv: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=125135.msg1844328;topicseen#new

<3

Utlogget Weelie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Forvirret og stillestående
« #1 : 01. oktober 2012, 20:56 »
Er det Deffing (Fettreduksjon) eller Muskelvekst du ønsker?  Smiley
- Being defeated is often a temporary condition, giving up is what makes it permanent.

Utlogget Frøken Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

  • Train insane or remain the same
Sv: Forvirret og stillestående
« #2 : 01. oktober 2012, 21:06 »
Er det Deffing (Fettreduksjon) eller Muskelvekst du ønsker?  Smiley

Ønsker fettreduksjon! :-)
Train insane or remain the same. Jeg er hun jenta med treningsbagen på skulderen og proteinshaken i hånda.

Følg meg på veien til den beste versjonen av meg selv: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=125135.msg1844328;topicseen#new

<3

Utlogget SandraH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

Sv: Forvirret og stillestående
« #3 : 01. oktober 2012, 21:20 »
Alldeles för lite mat å då går kroppen i sparmodus. öka intaget av både protein och va inte rädd för karbohydrater. Smiley
Maxlyft Smiley 1RM

Marklyft : 115 kg 
bänkpress: 60kg
frontböj  60 kg
Knäböj 70kg  4 reps

Utlogget Weelie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Forvirret og stillestående
« #4 : 01. oktober 2012, 21:25 »
Jeg er en ganske nybegynner på dette her, så vær veldig kritisk på svaret mitt (Gjerne rett på meg hvis jeg sier noe helt feil)
Men vet ikke hvordan du trener? Løper du noe?
Hva mener du med usunn mat? Om det er Pasta, lasagne, bestillingspizza?
Og vet ikke helt hva du definerer med "Spiser Masse", hvis det er fettreduksjon du ønsker er formelen ganske enkel: Forbrenn flere kcal en du tar inn, så vil det nok gå av seg selv

Men slik jeg ser det så får du i deg litt for lite mat, gjerne hiv i deg enda mer variert slik at ikke kroppen blir helt desperat når den først får i seg det "Usunne" å ender med å lagre 100% av maten på midjen Smiley

Men igjen, dette er bare slik jeg tror det funker, ser ikke på meg selv som en anbefalt "Rådgiver" når det kommer til fettreduksjon Wink

- Being defeated is often a temporary condition, giving up is what makes it permanent.

Utlogget Frøken Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

  • Train insane or remain the same
Sv: Forvirret og stillestående
« #5 : 01. oktober 2012, 21:30 »
Jeg er en ganske nybegynner på dette her, så vær veldig kritisk på svaret mitt (Gjerne rett på meg hvis jeg sier noe helt feil)
Men vet ikke hvordan du trener? Løper du noe?
Hva mener du med usunn mat? Om det er Pasta, lasagne, bestillingspizza?
Og vet ikke helt hva du definerer med "Spiser Masse", hvis det er fettreduksjon du ønsker er formelen ganske enkel: Forbrenn flere kcal en du tar inn, så vil det nok gå av seg selv

Men slik jeg ser det så får du i deg litt for lite mat, gjerne hiv i deg enda mer variert slik at ikke kroppen blir helt desperat når den først får i seg det "Usunne" å ender med å lagre 100% av maten på midjen Smiley

Men igjen, dette er bare slik jeg tror det funker, ser ikke på meg selv som en anbefalt "Rådgiver" når det kommer til fettreduksjon Wink



Takk for svar! Med usunn mat mener jeg at jeg skeier ut litt ofte, pga jeg ikke har så tydelige "grenser". Blir ofte litt for mye av kesam, kanskje en kjeks her og der, is av og til og sånne ting. Sånne skikkelig dårlige ting skjer ytterst sjelden. Jeg løper ikke mye, men er mye på ellipsemaskin og spinning, det er det som er kondisjonstreningen min. Jeg føler jeg spiser så mye! Stresser med å få ned 1700 kcal om dagen, og føler jeg får i meg "feil" kalorier. Derfor jeg nevnte det nederste avsnittet i innlegget.
Train insane or remain the same. Jeg er hun jenta med treningsbagen på skulderen og proteinshaken i hånda.

Følg meg på veien til den beste versjonen av meg selv: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=125135.msg1844328;topicseen#new

<3

Utlogget Weelie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Forvirret og stillestående
« #6 : 01. oktober 2012, 21:48 »
Ville anbefalt deg å få inn litt løping i hverdagen, er det som har gitt meg best fettreduksjon.
Regner at en times jogging/løping med normal intensitet vil forbrenne mellom 500-700kcal, + det er gratis (evt kjøpe et par gode joggesko som kan forebygge evt skader), med tanke på studentbudsjettet ditt Smiley

Så mine anbefalinger er:
1. Løp en times tid 3+ ganger i uka (gjerne kombiner med trening)
2. Skjærping på godtersuget
3. Spis litt mer og mer variert

Det er vel det jeg kan tipse deg til å gjøre Smiley
- Being defeated is often a temporary condition, giving up is what makes it permanent.

Utlogget Frøken Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

  • Train insane or remain the same
Sv: Forvirret og stillestående
« #7 : 02. oktober 2012, 13:39 »
Takk igjen!  Grin Er medlem på treningssenter, så den biten er ikke noe problem, det er allerede betalt Smiley Blir diettendringer i dag, så skal jeg lage meg en logg-bok her :-) Tar fremdeles i mot tips om det er andre som har noe de vil komme med, er ganske fersk på dette  what

Train insane or remain the same. Jeg er hun jenta med treningsbagen på skulderen og proteinshaken i hånda.

Følg meg på veien til den beste versjonen av meg selv: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=125135.msg1844328;topicseen#new

<3

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Forvirret og stillestående
« #8 : 02. oktober 2012, 14:29 »
Hadde jeg hvert deg ville jeg prøvd å ''stramme'' litt opp istede for å gå kun for fett reduksjon.
Ville droppet løpingen, kjørt 12x3 på senteret med 30 sekunders pause for å holde pulsen oppe og lagt meg på en 1800..kanskje mer. Ihvertfall med tanke på hvor mye du trener ;o

Remember, strong is the new skinny Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!