Skrevet av Emne: diett  (Lest 1690 ganger)

Utlogget Agnes84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

diett
« : 02. oktober 2012, 08:28 »
jeg har planer om å gå ned vekt, har trent tung styrke nå i 8 uker, men vekta ligger stabil, så nå vil jeg komme ned i vekt, noen som har bra tips til en diett, Huh til kvinne som trener styrke og som skal legge inn 15 min intervall trening. trener 4 ganger uka er 28 år veier rundt 120, ammer for øyeblikket men er ikke lenge igjen før tassen skal ha fast føde.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: diett
« #1 : 02. oktober 2012, 13:30 »
Hei! Har du beregnet ditt daglige behov for energi? - det kan være en god start for å vurdere en diettt. En fordeling på ca 1/3 på hhv karb, proteiner og fett i fht til totalt kcalinntak er et godt utgangspunkt. Du kan ligge lavere på karbohydrater de dagene du ikke trener. Noen råtips her:

Spis havregrøt og drikk en proteinshake blandet i vann til frokost. Tilsett litt kokosolje(merke: f.eks Cocosa)
Kylling eller fisk(100-200 gram) med salat og bønner til lunsj. Tilsett et par ss rapsolje og krydder
Kesam med funlight er et godt mellommåltid
Knekkebrød med kokt skinke og egg er næringsrikt og mettende
Bakt søtpotet med magert kjøtt og løk, purre, pastasaus etter trening smaker kjempegodt!


Supert at du driver med styrketrening, men vektendring vil ikke nødvendigvis ses på vekta pga økt muskelmasse. Intervalltrening er godt for forbrenning sammen med styrketrening - mulig at tung sirkeltrening på baseøvelser vil kunne være en gunstig treningsløsning i forhold til forbrenning. Ønsker deg lykke til - stå på
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Agnes84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

Sv: diett
« #2 : 02. oktober 2012, 15:48 »
takker så mye rita:) allt du kom med av mat tips er noe jeg elsker så da skal man få til dette, har regnet på det ligger rundt 3000 i forbruk så tenkte om jeg skulle legge meg på 2000-2500 usikker på hvor mye jeg bør gå ned.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!