Skrevet av Emne: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)  (Lest 12248 ganger)

Utlogget sinnadyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« : 06. oktober 2012, 13:52 »
Hei, jeg har begynt på NOKA shake-diett for å kunne ta av meg litt av de 103 kiloene jeg har på meg. Er ikke særlig trent (mye fett på kroppen), men glad i å sykle turer på 3-5 mil av gangen et par ganger i uken. Har også begynt på treningssenter der jeg har fått PT som har satt opp styrkeprogram for meg, så jeg trener der 1-2 ganger i uken og sykler for det meste til jobben (12km totalt tur-retur), men med en nyfødt liten gutt er det ikke alltid lett å komme seg ut og i aktivitet. På jobb sitter jeg på kontorstolen med minimal bevegelse og 4-5 kopper kaffe om dagen.

Nå spiser jeg shake til frokost, salat med egg og vanlige salatingredienser (ikke dressing) til lunch, en 200kcal bar til mellommåltid, kylling og hodekål til middag og gjerne en shake til middag. Shakene blander jeg ofte med en banan og litt kaffe, og det har blitt 4 halvlitere med øl i løpet av denne tiden.
Enda står vekten dønn på 103 etter 3 uker.

Hva er det jeg gjør feil? Skulle tro med en såpass stor kropp (103kg på 186cm) at kiloene ville falle litt raskere når kcalori-inntaket mitt har gått ned med sikkert 1000 kcal om dagen.
Alle tips er veldig godt mottatt.

Takk!


Utlogget Kitti80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #1 : 08. oktober 2012, 14:45 »
Hei..
Jeg har hatt samme problem.. Men NOKA diett er noe jeg sier NEI til fordi at når du da spiser vanlig igjen så går mann opp i vekt igjen... Jeg har vært en jojo slanker helt siden ung alder og vet nå dette at: Halver all man man spiser til vanlig og med sunn fornuft. Jeg trener 4 ganger i uken nå og da trener jeg så hardt at jeg har vanskeligheter med å komme meg hjem:-), men dette er en godfølelse. Jeg trener mer styrke nå enn før.. jeg er selv 88kg og har godt ned 6 kg på 3 uker.. og jeg drikker proteinshake og anbefaler dette som måltidserstatter hvis man ikke rekker å spise.. Whey- 100 heter den og får kjøpt den på gymgrosisten.no. Håper dette hjelper..
Lykke til...

Utlogget sinnadyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #2 : 08. oktober 2012, 15:00 »
Takk for innspillet.
Som jeg nevner i innlegget prøver jeg å spise litt normalt til middag og lunch i forhold til mengde, men da mindre enn jeg bruker. Har tenkt på proteinshake jeg også, men føler ikke jeg får i meg den næringen jeg trenger om jeg skal bruke det som måltidserstatter.

Trener du kun styrke eller legger du på en kardio-økt?

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #3 : 08. oktober 2012, 15:21 »
Går du ikke ned i vekt, spiser du for mye. Rett og slett.

Første du bør gjøre er å droppe NOKA shakene og sjokoladen???, ser ikke poenget med å hive ned på unødvendige karbohydrater.
Sånn da har du kuttet ut en hel del unødvendige karbohydrat kilder, så kan du spe på med litt proteiner. Smiley


Utlogget sinnadyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #4 : 08. oktober 2012, 15:30 »
hehe, spiser for mye ja. Nå har jeg krympa magesekken dramatisk de siste 3 ukene, så et normalt måltid jeg spiste før (da vekten også var helt stabil) har jeg ikke plass til lengre. Karbohydrater er jo også greit for å ha energi gjennom dagen føler jeg, gikk på lavkarbo tidligere, raste ned i vekt men de daglige gjøremålene ble særdeles tyngre å gjennomføre.
Å kutte ut shakes og barer vil jo føre til at jeg spiser brød med pålegg om jeg kjenner meg selv, og tilfører karbohydrater den veien. Trodde virkelig f.eks NOKA skulle hjelpe på med tanke på alle "suksess"-historiene man har hørt med shake-dietter som NOKA og Nutrilett?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #5 : 08. oktober 2012, 15:41 »
Du sier lite om mengde på hva du spiser. Har du regnet ut hva kcal inntaket er? En mann på 103 kg bør få i seg 2200 kcal dersom han holder seg i sengen 24/7. Med aktivitet og trening bør han få i seg ca 3500 kcal. Det som slår meg er at du ligger altfor lavt, du ligger i en "sultefase" og kroppen gjør det kan for å holde igjen å spare på alt. Er det slik vil du normalisere kroppen med høyere kcal inntak og dermed gå ned. Noka diett ville jeg kuttet ut med en gang og fått inn normal norsk husmannskost basert på sunne råvarer og velbalanserte måtlider med både innslag av fett og nok karb og protein.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #6 : 08. oktober 2012, 15:43 »
NOKA er jo selvfølgelig ute etter å tjene penger, så det klart de vil reklamere produktet sitt som det er supert. Næringsinnholdet var vertfall ikke imponerende når det skal brukes til vektnedgang.

En må ha litt selvdisiplin når man er på diett! Nekt deg selv småspisinga mellom måltidene Smiley
Drikk mer vann så holder metthetsfølelsen seg lenger.
Protein gir mer metthetsfølelse.
Spis masse grønnsaker.

Har du prøvd periodisk faste? Det fungerer vertfall bra for meg! Jeg syns det er mye lettere å kontrollere kcalori inntaket nå.

Utlogget sinnadyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: NOKA diett, går ikke ned i vekt (103 kg)
« #7 : 08. oktober 2012, 16:49 »
Går du ikke ned i vekt, spiser du for mye. Rett og slett.
Dette er jo i rak motsetning til hva Number1 sier:
Sitat fra: Number1
En mann på 103 kg bør få i seg 2200 kcal dersom han holder seg i sengen 24/7. Med aktivitet og trening bør han få i seg ca 3500 kcal

Number1: Jeg har forsøkt å holde meg til ca 2300 kcal + litt om jeg har trent bra samme dagen, men vekten har vært meget stabil. Nå ville jeg få en kickstart ved å gå ned på kcal i løpet av dagen, og får vel i meg ca 1200-1600 kcalorier om dagen. Grete Roede og vektklubben foreslår jo å spise rundt 2000kcal dagen, så kanskje jeg bare skal prøve å spise mer om det du sier at kroppen blir normalisert stemmer.

Takker for alle innlegg, men jeg føler det blir litt kort å si at "spis mindre så går du ned i vekt", da det tydeligvis enten ikke fungerer så bra for meg eller tar lang tid før det setter i gang.

Har ikke prøvd periodisk fasting, men jeg skal lese litt på det å se hva det innebærer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!