Skrevet av Emne: Kan noen vennligst se over mitt hjemmespikra program.  (Lest 1122 ganger)

Utlogget krille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei! Jeg er en gutt på 26 år som har trent i snart 5 av de. Har egentlig aldri vært særlig opptatt av kosthold i forhold til trening, men føler at det begynner å bli på tid å få bort litt fett. Jeg har prøvd så godt jeg kan å sette opp et deffeprogram for meg selv.

Jeg er 190 høy og veier nå 97 kg.

I dette programmet har jeg ikke regnet ut kcal for eggene, jeg ble forbannet når jeg ikke fikk til Tongue Men hvordan ser det ellers ut med fett, protein og karbohydrater? Jeg har egentlig ikke så mye peiling og har bare lest litt om hvordan det bør være. Håper at noen kan ta seg tid til å se igjennom dette og gi meg tilbakemelding.


Frokost 05:00

100g Havregryn
3 Eggehviter og en plomme
37g Whey Protein
Omega 3
CLA

552 kcal, 65,8g protein, 7,8g fett, 64,5g karbohydrat

Lunsj 09:00

Tunfisk
Cottage Cheese

205 kcal, 37,2g protein, 5,3g fett, 1.5g karbohydrat

Før trening 12:30

2 brødskiver (ost, hamburgerrygg)
1 glass melk
CLA

273 kcal, 9,5g protein, 1g fett, 4,8g karbohydrat

Etter trening 15:30

37g whey protein
37g karbohydrattilskudd

133kcal, 31g protein, 35g karbohydrat

Middag 16:30

200g karbonadedeig, kyllingfilet
50g fullkornspasta
75g broccoli/blomkål
Omega 3
CLA

662 kcal, 69,7g protein, 10,2g fett, 33g karbohydrat

Kveld 20:00-20:30

200g laksfilet
37g whey protein (Kasein?)
ZMA
Omega 3

491 kcal, 18,4g fett, 42,4g protein


TOTALT

kcal 2300, 255,6g protein, 138g karbohydrat, 42,7g fett

Redstrek

  • Gjest
TOTALT

kcal 2300, 255,6g protein, 138g karbohydrat, 42,7g fett

Det er nettopp dette som betyr noe. Jeg liker selv å syklere karbohydrater. Det vil si at du f.eks kjører høy dag (mye karb) på treningsdager, og lite på fridager. Ellers ser det ut som en grei makrofordeling.

Juster kcal-inntak etter behov. Om du går fort fort ned, legger du til litt, og omvendt. Fornuftige matvarer du har valgt. Spise rent over tid gir resultater Wink

Det har forøvrig ingenting å si om du spiser 6 eller 2 måltider. Det å "holde forbrenningen i gang" og å unngå en "katabolsk fase" kan gjøre enhver stresset.

Utlogget krille

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Takk for rask svar!

Jeg tror neppe at jeg kommer til å gå ned for fort, syns selv at jeg har en ufattelig dårlig forbrenning! Men sant skal sies at jeg har nok ikke vært flink nok til å fordele maten utover dagen.

Men bør jeg kanskje spise enda mer grønt?

For min del må jeg nok spise ganske ofte, jobber fra 05.30 og det blir som regel lange dager Tongue

Redstrek

  • Gjest
Takk for rask svar!

Jeg tror neppe at jeg kommer til å gå ned for fort, syns selv at jeg har en ufattelig dårlig forbrenning! Men sant skal sies at jeg har nok ikke vært flink nok til å fordele maten utover dagen.

Men bør jeg kanskje spise enda mer grønt?

For min del må jeg nok spise ganske ofte, jobber fra 05.30 og det blir som regel lange dager Tongue

Selv fokuserer jeg ikke noe spesilet på grønnsaker. Blander inn mais, løk, chilli etc. i kyllingen, og hiver en dung bær i en boks cottage cheese. Så tar jeg i tillegg en multivitamin til mitt første måltid.

Jeg kan selv stå opp kl 7, og arbeide til kl 4 uten problemer, men det er nok en tilvenningssak. Om du er interessert, søk periodisk faste på google. Er veldig mange artikler og mye stoff rundt dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!