Skrevet av Emne: Trening, diett, vektnedgang tips og råd trengs!  (Lest 1649 ganger)

Utlogget LubbeLaban

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trening, diett, vektnedgang tips og råd trengs!
« : 16. oktober 2012, 22:32 »
Heisann!

En liten presentasjon av min situasjon, Jeg var tidligere aktiv fotball spiller på bredde nivå og i god form. Det eneste jeg ikke hadde var store muskler.. - jeg falt for fristelsen til å prøve steroider av dårligste slaget (russere tror jeg det het) Jeg hadde utrolig fremgang en liten stund, så kom sommeren og grillmat og øl tok over for treningen, jeg var også såpass lur at jeg fullførte kuren uten trening. Og vips, fra 85kg som jeg veide før jeg startet gikk jeg opp til 123kg FETT. Et av mine absolutt dummeste valg her i livet. Den gang var jeg 20år, nå fyller jeg straks 29 og vekta ligger på 115,5kg.

jeg har trenet litt on/off det siste halv året og har periodevis hatt fremgang vektmessig men jeg havner alltid tilbake der jeg startet. Jeg har meldt meg inn i noe som heter vektklubb rett og slett for å bruke dagboken der til å følge med på hvor mye jeg spiser. Jeg trener minimum fem dager i uken, som oftest 6 og av og til 7. Jeg er nå godt i gang på 4 uken med trening og motivasjonen er stor, men jeg må se resultater av et eller annet slag snart.

Den siste tiden har jeg rett og slett ikke gått ned i det hele tatt, vekten viste oppgang faktisk, så med godt mot tok jeg fram målebåndet og tenkte at nå har jeg fått litt mer muskler og litt mindre fett, men det hadde faktisk stått stille der også.

Jeg trenger hjelp fra dere som har et vidt spekter av erfaringer og meninger.

Jeg gikk for et par år siden på ketolyse kuren og raste ned 20kg til 103kg uten trening, ikke mange månedene etter var jeg oppe på 118 igjen.. Jeg ser at mange har stor tro på ketolyse/ketose som diett til både styrketrening og diett. Jeg er åpen for alt, men mest av alt ønsker jeg å kunne lage middag til meg og sønnen og kunne spise fra samme kjele. Mener dere at dette ikke lar seg gjøre så får han spise sin mat og jeg in:)

På vekt klubb fikk jeg utdelt et kalori program på 2500ckal per dag, jeg er 185 på strømpelesten og veier 115,kg, jeg jobber som tømrer (service snekker) og har periodevis en fysisk krevende jobb, andre dager kan være mindre fysisk krevende men jeg er alltid i aktivitet i jobben min.

Jeg har satt opp et trenings program litt ved hjelp av kjente og litt ved hjelp av en app til iphone ifitness pro.

Trenings programmet ser slik ut:

Arm dag:
- roing 2000m
- Biceps curl
- triceps pushdown
- biceps curl stang
- fransk press
- zottmann curl
- hammer til jeg er tømt

Bryst dag:
- roing 2000m
- benk
- flyes maskin
- skråbenk
- dumbell pullover

Skulder dag:
- roing 2000m
- arnold press
- lateral raise
- rear lateral raise
- rotator cuff external
- rotator cuff internal

Rygg dag:
- roing 2000m
- roing med stang
- nedtrekk smal
- nedtrekk
- markløft
- straight arm pulldown

Sirkel:
- roing 1000m
- knebøy
- jogging 5min høy intensitet
- benk
- sykling 5min høy intensitet
- militær press stående
- roing 1000m
- markløft
- sykle 10m høy intensitet

Intervall 45 dag:
- her kjører jeg intervall trening i alt fra roing jogging sykling etc.

Kardio 60:
- 60min kardio trening varierer i alt fra ski til jogging og roing

Kardio 45:
- Samme som kardio 60 bar en litt kortere dag

Kardio 30/bein:
- roing 2000m
- markløft
- leg extension apparat
- leg cur apparat
- cable front squat
- calf raise til jeg er tømt
- sykle jogge ro etc i 30min

Jeg har en fordeling på ca 55%kardio og 45%styrke, alle styrke øvelser kjører jeg 3x10 reps.

Jeg kjenner at det kommer mere muskler, men jeg føler ikke at jeg blir kvitt fett.

Håper noen av dere kan dele deres tanker om disse tingene med meg!;)

Utlogget moggemann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Trening, diett, vektnedgang tips og råd trengs!
« #1 : 25. januar 2013, 19:26 »
Det e viktig at du prøve å beholda mest mulig av musklene i kroppen.. det viktigeste når du ska ner i vekt e kostholde, du kan trena så mye du bare vil, men hvis du spise drid mat så tar det år å dag.. spis litt mindre men oftere enn vanlig, drikk mye vann.. få i deg proteiner å fullkorn.. hadde trent cardio 2-3 ganger i uken på 30-45 min.. å todelt styrketrening på di 2 andre dagene.. itte 6 uker vil kroppen reagere på at den ikkje får alle kalloriene den e vant me å begynne å ta fra fette ditt.. så det e viktig å ver litt tolmodig, å ha forståelse for at du ikkje kan gå ner dramatisk i vekt på 1 uka.. spis mye hvit fisk og kylling, og grønnsaker.. prøv å hold deg unna karbohydrater som er noe du må gjøre deg litt fortjent til.. trenger ikke ha ris til 5 personer, men til en halv eller 1.. oljer e utrolig viktig, samt fett.. godt fett, spis en advokado til mellom måltid, der e det mye godt fett som faktisk heller hjelpe deg ner i vekt enn at du stige i vekt..

det e veldig viktig å vita at når du har gått ner i vekt, at du holde inntake på same nivå som når du går ner i vekt, for at kroppen ska tilpassa seg kaloriintaket, sånn at du ikkje stige i vekt i mein gang..
Alt e mulig, så det e bare te å stå på kver dag, uansett kor lite lyst du har.


håbe det hjelpe deg  biggrin Lykke te...
Go Hard Or Go Home!   Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!