Skrevet av Emne: Spørsmål om diett og intervalltrening.  (Lest 1138 ganger)

Utlogget Stianhh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Spørsmål om diett og intervalltrening.
« : 25. november 2012, 16:40 »
Hei.

Jeg er for tiden på diett og kjører intervall trening samt styrke 3 ganger i uken. Veier 85kg er 175cm, mann, 27år. En typisk trening er 4x4 intervaller fordelt slik: «3min-4min-3min-4min-3min-4min-3min-4min-3min» (4minutterene er pådragene). Holder 185+ i puls i pådragene og prøver å komme ned i 130-150 i puls i «pausene». Dette tar 30 min. Og så kjører jeg 30 min med styrketrening på basisøvelser med relativt høy intensitet gjerne i form av supersett hvis det er lite folk på treningssenteret.
Dietten består av proteinshaker, proteinbarer og vanligvis ett «Vanlig» måltid i løpet av dagen. Totalt fordelt slik: 160g protein, 100g karb, 30g fett. (1310 kcal) Kjører gjerne på med «Ripped Hardcore» før trening for å få koffein og litt overskudd til treningen. Har spise-dag på lørdager for motivasjonen sin del.

Jeg har to spørsmål:

1. Hvor mange intervall økter kan jeg/burde jeg kjøre i uka? Jeg tenker på å legge inn intervall økter 5-6 dager i uken men beholde 3 dager styrke.

2. Hvor mange gram karbohydrater burde jeg ha rett etter trening? Er det nok å blande proteinshaken med 4dl ekstra lett melk. Det gir jo 18g karbs?

Takk!

Edit: Tar selvsagt multivitaminer og mineraler, samt essensiellt fett (Udo's choise) i perioden også.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Spørsmål om diett og intervalltrening.
« #1 : 27. november 2012, 20:09 »
Jeg ville først og fremst tatt intervalløkta ETTER styrketrening. Da brenner du fett raskere!

Også ville jeg basert kosten min på mat isteden for shaker og barer. Smiley Altså, først og fremst vanlig mat, så supplert med shakes.

Ta en banan etter trening sammen med proteinshaken Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Stianhh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Spørsmål om diett og intervalltrening.
« #2 : 28. november 2012, 11:10 »
Takk for svar!

Jeg ville først og fremst tatt intervalløkta ETTER styrketrening. Da brenner du fett raskere!

Var i utganskpunktet det jeg hadde tenkt. Men ettersom jeg hadde veldig dårlig kondisjon da jeg startet med dette var det vanskelig å i det hele tatt gjennomføre intervallene etter en tung styrkeøkt. Spesielt når jeg er på kalori underskudd. Var mye lettere å gi seg "for tidlig" da. Mulig jeg bytter om på det igjen nå når kondisjonen begynner å bli merkbart bedre.

Også ville jeg basert kosten min på mat isteden for shaker og barer. Smiley Altså, først og fremst vanlig mat, så supplert med shakes.

Grunnen til jeg har valgt shaker og barer i periodene med diett er rett og slett kostnad og tilgjengelighet. Har tidligere merket at 90% av gangene jeg har "sprukket" på diett har vert tilgjengelighet og planlegging. Hvis det er en dag som har blitt dårlig planlagt og du ender opp i butikken på tom mage. Da går det gale. Smiley

Kostnad er også en viktig faktor. Lever på et studentbudsjett og har på det laveste ca 2000kr i måneden til mat. Ved å kjøpe bulk fra GG får jeg alt jeg trenger for trening en hel måned for 1200kr. Så har jeg 800kr til å supplere på spisedager ol.

Ta en banan etter trening sammen med proteinshaken Smiley

Gjør jo ofte dette, men en banan inneholder også ca 18g carbs. Er det nok?

På forhånd takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!