Skrevet av Emne: Hvordan bli tynnere?  (Lest 4698 ganger)

Utlogget supermotivert

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hvordan bli tynnere?
« : 27. november 2012, 13:13 »
Jeg er en jente på 18 år, som ikke bryr meg så mye om vekten min i kg, men heller om det jeg ser i speilet. Jeg ønsker å redusere fettprosenten, altså bli tynnere og anskaffe mer muskler.
Sånn jeg trener nå:

Mandag: 20 min på eclipsemaskin, 20 min raskt på sykkel, 20 min rask gange i oppoverbakke
Tirsdag: fullkropps styrkeprogram
Onsdag: samme som mandag
Torsdag: Fullkropps styrkeprogram
Fredag: samme som mandag

Jeg er ikke så veldig flink til å spise riktig tror jeg, for jeg spiser tre måltider om dagen: 50 gram havregrøt om morgenen, 2 stk rundstykker med ost og skinke til lunsj og det mamma serverer til middag Tongue

Det jeg lurer på er om den treningen jeg driver med nå, er riktig i forhold til målene mine og evt hva jeg faktisk burde spise for å bli tynnere og redusere fettprosenten på kroppen?
Nå veier jeg ca 60 kg og er 168 cm høy

hjelphjelphjelp!

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Hvordan bli tynnere?
« #1 : 27. november 2012, 14:23 »
Du er på god vei allerede, du har fullkropps styrkeprogram kombinert med variert kardio, dette vil gi deg resultater om du er motivert til å trene i noen mnd. Prøv gjerne intervall-trening, dette tar mindre tid og forbrenner like mye om ikke mer kalorier.

Hvordan trener du styrke? skriv gjerne litt om hvordan du trener. Knebøy gir deg en fin sprettrompe og faste lår så sørg for å ha med denne øvelsen.

Havregrøt er en bra og solid frokost for aktive personer, slik som du. Rundstykker behøver ikke å være så usunt om du velger grovt brød å lite smør/majones og et magert pålegg. Siden du bor hjemme og for servert middag er det ikke så lett å planlegge middagen, men du kan ha mer grønnsaker og kjøtt og mindre poteter og ris på fatet.

Utlogget supermotivert

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hvordan bli tynnere?
« #2 : 27. november 2012, 15:23 »
På styrkebiten har jeg følgende program:

Beinpress 3x20
Lårcurl 4x12
Markløft 4x15
Nedtrekk m/ bredt grep 4x12
Høy roing 4x12
Lav roing 4x12
Stående millitærpress 4x12
Armhevinger 4x12

har også funnet et matprogram her på treningsforum som ble anbefalt til en jente som så ut til å være både i samme vektklasse og høyde som meg.
Det består av 6 måltider:

Frokost: 50 gram havregryn
Mellommåltid: proteinshake + en frukt
Lunsj: 100 gram laks + byggris
Mellommåltid: 1. knekkebrød med skinke + 1 frukt
Middag: samme som lunsj + grønsaker
Etter trening: Proteinshake

Er dette noe som kan passe for meg i forhold til å gå ned i fettprosent og bli tynnere?

Utlogget supermotivert

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hvordan bli tynnere?
« #3 : 27. november 2012, 16:00 »
Du skriver forresten som svar på treningsplanen min "dette er bra hvis du er motivert til å trene i noen mnd". Betyr dette at det finnes andre treningsformer for å gå ned raskere? eller på en mer effektiv måte?

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Hvordan bli tynnere?
« #4 : 27. november 2012, 17:32 »
Nei det var ikke det jeg mente. Det virker som du er veldig fokusert på å få resultater veldig fort, ha heller fokuset ditt på å følge den planen du har satt opp. Husk at det ikke tok 3 uker å legge på seg. Mål deg selv, ta bilder, mål kroppsvekt og se om du har en stabil progresjon.

Den matplanen ser fin ut, men ikke ta vann over hodet og prøv å forandre hele livet ditt på en dag. Klarer du å følge en streng diett og trene 6 ganger i uken er det veldig bra, men sørg for å ikke bli utrbrent etter 2 uker.

Å få drømmekroppen krever at du er motivert, trener godt og spiser godt etter dine mål. Hva som er mest effektivt for deg kan ingen på dette forumet vite. Tren og spist godt så kommer resultatene etterhvert, det er ikke uten grunn at de med best fysikk på dette forumet har treningslogger med hundrevis, om ikke tusenvis av sider.

Utlogget Tmy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

  • yY
Sv: Hvordan bli tynnere?
« #5 : 23. desember 2012, 02:46 »
Kjempe enkelt, kort og greit.

Forbrenn mer kalorier enn inntaket av maten du spiser så vil du gå ned!

Men husk på å spis 5-6 måltider, få i deg mer grønt hverdagslig og drikk masse vann Smiley
Frokost, mellom-måltid, lunch, mellom-måltid, middag, kveldsmat.
Bedre å få litt fastere rutiner slik at metabolismen henger med.
Høyde: 195 cm
Vekt: 110 kg

Glemt passord på min forrige bruker!

"En dag uten trening, er en dag uten mening"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!