Skrevet av Emne: Noka diett  (Lest 1499 ganger)

Utlogget Syltelabben

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Noka diett
« : 08. desember 2012, 00:28 »
Heisann, er en gutt på 16, fyller 17 om senere denne måneden.. Jeg veier nå 91 kg og er 170cm høy ca. Jeg trener 3 ganger på treningstudio, og lurte på å prøve Noka dietten over en periode på 3 uker.

Jeg har lyst til å komme meg under 80 kg på 2 måneder, og lurte på om det vil være en lur vei å gå ned i vekt på? Jeg har en tung beinbygning, og vil i hovedsak bli kvitt magefettet.

En annen ting jeg lurer på.. For 500 kr i uka, hva kan jeg spise i løpet av uken som er sunt og ikke trengs å tilberedes uten noen form for varme eller noe sånn. Tenker da i hovedsak på mat alla brød og den slags.

På forhånd takk Smiley

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Noka diett
« #1 : 09. desember 2012, 12:12 »
Slike dietter funker for å miste kroppsvekt veldig fort, og kan få deg til å nå målene på kortere tid en med mer tradisjonelle måter. Problemet er at du lærer ingenting om gode matvaner eller ett godt kosthold med en slik diett.

Jeg hadde heller satset på å trene opp musklaturen og trene kondisjon 4-6 ganger i uken, i lag med ett godt kosthold. Finn ut hvor mange kalorier du trenger for å holde vekten din og ligg 20-30% under dette, du kommer til å merke resultater fort. Du burde komme deg ned på under 85 kg på ett slikt opplegg på 2 mnd.

Du kan også prøve intermittent fasting, har selv mistet nesten 17 kg på 4 mnd med det opplegget.
http://artofmanliness.com/2012/01/25/intermittent-fasting/


Utlogget Tmy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

  • yY
Sv: Noka diett
« #2 : 20. desember 2012, 13:44 »
Det er vesentlig bedre å forholde seg til vanlig mat framfor slike "dietter" som Noka, Nutrilett o.l.
Altså, fet fisk (laks koster særdeles lite og er 400gr), tunfiskboks (kr 10), makrell i tomat (som ikke koster så mye heller) - de 2 sistnevnte kan brukes til frokost, mellom-måltider, kveldsmat o.l. Ellers burde du kutte ut hvitt brød, heller grovt brød eller knekkebrød. Kutt ut mat med høy karbohydrater og fett rett og slett!  drikk mye vann (gjerne minimum 3 liter om dagen), grønn te kan være lurt da det stimulerer til vektreduksjon. Du finner masse på nettet som holder deg i gang, men en viktig hovedregel er og ikke gå sulten og sulte seg ihjel.

Du kan ta en joggetur på morgeningen, og så ta frokost etter, da man forbrenner fettet umiddelbart enn om du skulle spist frokost og så jogget. Husk å bevege deg mye, behøver ikke være jogging, holder å gå tur i raskt tempo, spinning er en smart måte å brenne fett på også er det viktig å trene styrketrening itillegg.

Kort talt - spis sunt, tren styrke & kondisjon, restitusjon!

Håper det hjalp deg til en viss grad.
Høyde: 195 cm
Vekt: 110 kg

Glemt passord på min forrige bruker!

"En dag uten trening, er en dag uten mening"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!