Skrevet av Emne: Ned i vekt + bygging av muskler  (Lest 1626 ganger)

Utlogget Felous

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Ned i vekt + bygging av muskler
« : 01. januar 2013, 04:58 »
Hei! Jeg er en gutt på 14 år, som har lyst til å gå ned i vekt. Jeg har egentlig alltid vært ganske stor, men nå har jeg bestemt meg for og gjøre noe med det. Tenkte egentlig mest på det når jeg ble hysterisk av og fjerne et bilde familie hadde lagt ut av meg på face, i bar overkropp. Så på noen motivasjons videoer, også tenkte jeg "Hva har jeg gjort med kroppen min", så nå skal jeg starte og trene for fullt. Har planer om og prøve og trene 6 ganger i uken. Jeg vet det er mye, men ettersom og ikke ha trent nesten hele livet, føler jeg at det er et mål jeg burde klare. Jeg har jo skole også, så føler at jeg må droppe og være med venner en periode, og stenge av pcen. Det jeg lurer mest på, er hva jeg skal spise. Hvor ofte jeg skal spise, hva burde jeg holde meg unna.
Er også litt usikker på effektive treningsmetoder, jeg hadde blitt kjempe glad om noen kunne hjelpe meg og komme med noen tips.

Utlogget Adrian93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Ned i vekt + bygging av muskler
« #1 : 03. januar 2013, 07:12 »
har litt d¨årlig tid så må gjøre dette si dette fort, men en ting er helt sikkert, om du starter fra 0 treninger i uken til 6 så vill du pådra deg skade eller overtrener, du er nødt til og stige litt etter litt, start med maks 3 treninger i uken, spis ofte mye proteiner lite karbs moderat mengde med fett, som i fisk, omega 3 kapsler osv, kroppen trenger fett for og bryte ned fett, rart det der men sant. siden du akkurat skal starte og trene så vill jeg holdt meg til noe rolig jogging i starten, kanskje 2-3 kilometer, så ville jeg startet med ett hel kropps programm på 2-3 dager, sånn att du får en sterkere kjerne muskelatur!

Så kan du ettervert gradevis legge på med flere trenings økter osv.. men en annen viktig ting om du starter med styrke trening, få en "profesjonell" evt en som jobber der som pt for eksempel til og sette opp start program for deg og hjelpe deg med og utføre øvelsene riktig, dette er ekstremt viktig for at du ikke skal pådra deg skader!

Håper det her hjalp noe, har du flere spørsmål, så bare spørr her på svar så skal jeg prøve og hjelpe deg mer Smiley

Uansett lykke til! Go hard or go home!

Utlogget Tsbusa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Ned i vekt + bygging av muskler
« #2 : 07. januar 2013, 13:21 »
Ikke start for hardt!
Start heller med 2-3 treninger i uken evt pluss gymmen din på skolen.
Se heller på kostholdet til å begynne med. Spis sunnere og mindre posjoner, drikk mye vann. Få i deg minst mulig salt. Kutt ut alt av godteri. (Brus, etc).

Forsøk å spis hver 3 time 4-5 ganger hver dag.
Grovbrød med sunne pålegg, sunne frukter, kylling/svinekjøtt, masse grønnsaker osv.

Gjør dette, så har du en knall oppskrift på å begynne å gå ned i vekt.

Er du usikker på hva som er sunt osv, bruk google til å søke på sunn/usunn/slankemat.
Finner masse informasjon!

Andre lure ting når man vil gå ned i vekt, er å forsøke å spise løk og champingjong til middagen, de inneholde bra aminosyrer osv som bidrar til at kroppen lettere bruker av det "du har" hvis du skjønner.

Når det gjelder bygging av muskler, kan forsøke å legge inn en muskeløkt i èn av treningene i uken til å begynne med. IKKE skaff deg proteinpulver etc så lenge du fortsatt hvil gå ned i vekt, da kroppen bruker av det du har til å bygge muskler. Vanlig kosthold holde i lange baner! Men når du har gått ned det du vil, kan du sakte men sikkert begynne å øke styrketreningen og så evt forsøke å få i deg ekstra/mer proteiner du når du IKKE LENGRE bygger av det du har. (Det "står stille).
Lykke til, dette klarer du Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!