Skrevet av Emne: sliter med det siste magefettet!  (Lest 1733 ganger)

Utlogget Alexanderds

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

sliter med det siste magefettet!
« : 02. januar 2013, 22:07 »
hei! er gutt på 17 år som har trent i litt over et år nå, og merker store forbedringer! men jeg sliter litt med å få bort det siste magefettet.
ved start av treningen veiet jeg meg selv og var 86 kilo tung, noe som er ganske mye, siden jeg er 173cm høy! begynte å trene styrke, og har nå gått ned 18kg i bare fett, ettersom jeg har bygget muskler samtidig. trener styrke fire ganger i uka, 2 dagers split med intervaltrening 3x10 på hver økt. trener cardio hjemme en gang i uka (ski om vinteren, løpe om sommeren).
går ikke på noe kosttilskudd! men føler heller ikke at jeg trenger det, og det er litt prinsippsak:)
greit, så var det kosthold..
drikker grønn te hver dag, og spiser lite carbs, uten at jeg har telling. men kostholdet er mest basert på proteiner, salat, og litt karbohydrater (havregryn til frokost, en brødskive til lunsj+ salat til sen lunsj, litt carbs til middag)
drikker kanskje litt for lite vann.
føler at jeg begynner å bli fornøyd med styrkedelen av kroppen, så vil nå definere det, og siden jeg har vært feit er jeg litt keen på å fikse en 6- pack. den er der, men dekkes av en håndfull fett.
var en periode hvor jeg gikk ned 1,5kg i uka, men nå ligger det stabilt på 67-69 kg, og fett prosenten minsken ikke betydelig.
hva må jeg gjøre annerledes nå for å få bort det siste lille fettet på magen? har vurdert fatburning hjelp med produkter, for å få bort det siste som er igjen, men lurer på om det vil fungere?
noen som har vært der jeg er nå eller/og har noen tips?
setter veldig pris på det!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: sliter med det siste magefettet!
« #1 : 17. januar 2013, 13:35 »
Du er ikke alene om å slite med det aller siste. Du har sannsynligvis liggi lenge på et antall kcal og kropopen har vent seg til det. Da må du "lure" kroppen til å trigge forbrenningen din. Prøv å nulle i 3 dager. Dvs. INGEN karbs og bare protein. Du bør ligge på maks 500-600 kcal. Kjør kun protein for å bevare muskelmasse. Deretter går du gradvis opp til kcal megden du hadde, men kutter 100 kcal.  Sånn uti fra hva jeg leser så bør du kjøre opp proteininntaket ditt. Protein får du fra kylling, kalkun, magert kjøttpålegg, mager kesam, melk, egg, tunfisk, karbonadedeig etc.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!