Skrevet av Emne: 1 måned med deffing - bilder  (Lest 2334 ganger)

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

1 måned med deffing - bilder
« : 10. januar 2013, 18:59 »
Hei!

Holder da på med deffing, og prøvde meg litt fram med hvor mye kalorier jeg skulle få i meg.

Var desperat i begynnelsen der jeg hadde åtte måltider med totalt 1667 kalorier. Dette fikk meg til å føle meg slapp og var dårlig på trening og fikk noen tips til å øke kaloribehovet pr dag til ca 2800.

Har ikke hatt en skikkelig diett-oppsett både på grunn av det vi har til middag her i huset varierer.

Høyde: 183cm - Alder 17 år

Vekt 9 des - 91 kg
Vekt 9 jan - 87 kg

NB

Jeg fikk et brudd i handa noen dager etter jeg bestemte meg for å deffe, og endte opp med gips i tre uker. Må vise hensyn til at det kunne ha vært bedre, men jeg trenet aktivt lår og tok av og til en joggetur med gips på handa.

Si ifra om dere har noe tips til å miste enda mer fettprosent siden jeg er ikke helt fornøyd selv. Vet at det bare er etter en måned men føler jeg vil bli fortest ferdig med deffing. I forhold til planen skal jeg holde på til jeg er fornøyd, som jeg ser for meg er bortimot sommeren.

17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: 1 måned med deffing - bilder
« #1 : 10. januar 2013, 19:17 »
hvordan gikk du ned i vekt? hva var daglig kalori inntaket ditt? trente du mye cardio for å gå ned? jeg sliter med å gå ned/deffe, ville vært flott med noen tips! :=) er 16 Wink

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: 1 måned med deffing - bilder
« #2 : 10. januar 2013, 19:41 »
hvordan gikk du ned i vekt? hva var daglig kalori inntaket ditt? trente du mye cardio for å gå ned? jeg sliter med å gå ned/deffe, ville vært flott med noen tips! :=) er 16 Wink

Denne første måneden var rett og slett bare kosthold og minimalt med trening. Siden jeg hadde gips på handa var det vanskelig å kjøre på for fullt, så jeg tok ca 3 treninger i uken der 2 var til lår og en trening var vedlikehold av kasse og rygg osv sammen med mageøvelser.

Mitt daglige kaloriinntak var på ca 1700 den første uken, som igjen gjorde at jeg ble slapp og dårlig på trening. Jeg bestemte meg for å legge på ca 100-150 gram proteiner til og kaloriinntaket ble nok rundt 2500-2800. Jeg spiste hjemmelagd pizza i helgene og koste meg på kino med en brus og litt popcorn. ALT handler om å sette grenser.

Trente nesten ikke cardio, bare spiste ofte og forsåvidt sunt til vanlig. Tok noen "cheat days"(måltid der du kan spise hva du enn vil, bare i en viss mengde for å holde motivasjonen oppe). Gipsen gjorde alt litt vanskeligere.

Men, noen tips til deg:
- spis godt til frokost(skal være ditt største måltid)
- spis MER proteiner og MINDRE karbohydrater
- ikke stresse, alt dette tar lang tid
- tren jevnt og heller ikke overtren(ikke ta 2 uker med pause uten grunn)
- jeg kjører 2 økter i uka med cardio(ca 5km med middels-høy intensitet)
- 6 styrkeøkter i uka der jeg trener alle kroppsdeler i 3-splitt program x 2 hver uke
- TREN LÅR
- tren markløft
- eksperimentere med sunn mat(prøv 250g kyllingfilet stekt i olje og soyasaus sammen med 50-100g ris; NYDELIG MÅLTID som gjør meg stappmett
- finn en treningspartner som kan sikre/motivere deg under treningsøkter
- kos deg iblant med noe som frister(snakker om 0,5 liter brus, ikke fem liter brus og tre potetgullposer; begrensninger!
- hold ut(som sagt; ikke stress med dette)

Lag sunn middag til familien din, kast ut dritten fra skapene(potetgull, godteri, sjokolade osv), få familien til å spise sunt og kjøpe sunnere mat.

Jo mindre usunt i huset = jo mindre fristelser

Siden vi er så godt i gang, hva ligger vekta di på, hva vil du ned til og hvor høy er du? :-D
17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!