Skrevet av Emne: Deffe  (Lest 1036 ganger)

Utlogget Gohigh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Deffe
« : 14. januar 2013, 12:27 »
Hei, jeg er en 24 år gammel gutt, som elsker å trene:) har nå trent regelmessig i 5 år og klart å slitt vekta mi opp fra 59 til 85 kilo og har ca 15-17 i fett prosent.. det har vært mye jobb å spising til jeg blir kvalm hver dag for min kropp vil egentlig ikke opp i vekt... men nå i mars tenkte jeg att jeg skulle prøve en diett. jeg har alrdi vært på diett kun bulk så dette har jeg lite erfaring med. kan si litt om hvordan jeg spiser og trener nå.

frokost: havregryn, matolje, proteinshake. 800kcal
brunch: knekkebrød,melk 500kcal
lunch: kylling med fullkornsris, melk 500kcal
mellommåltid:havreshake: 800kcal
shake etter trening: 450 kcal
kvellsmat 1: 500 kcal
kvellsmat 2 400kcal

dette gir ca 4000kcal å har  økt brukbart på dette, men også litt fett.

trener  ca sånn som dette nå, dette er også det som har gitt best resultater i forhold til og trene hver muskel 1 gang i uken.

lørdag: bryst,skuldre,triceps.. Tungt
søndag: rygg lår biceps tungt
tirsdag: bryst,skuldre triceps. mage. lett
onsdag:lår rygg biceps.


Jeg har er meget fysisk jobb, jeg går og står og skrur hele dagene , er mekaniker og verkstedet vårt er flere hundre meter langt så det blir mye trasking, også i trapper..

så det jeg lurer på er, hvordan bør jeg legge opp dietten min, den skal gå over 10 uker. tror dere jeg trenger litt mere carbo enn vanlig pga av jobben min?  hva syns dere om 40%carbo og 40%protein og 20% fett?
kan jeg feks begynne dietten på 3200kcal og kutte hundre kcal i uken jennom dietten?

bør jeg trene hver muskel en gang i uken når jeg er på diett? siden det kanshe sliter mere på kroppen?

er ganske grønn på dette så jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få:)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Deffe
« #1 : 17. januar 2013, 13:23 »
Hvis du har liggi på 4000 kcal nå. Gå ned til 3000 kcal. Og kjør der et par uker. Så kan du heller justere deg / eller kardioen ved behov. Men start på 3000 kcal og sehva som skjer etter et par uker. Følg med på vekt og speilbilde, målinger etc. så du kan tracke fremgang. Kjør trening slik du pleier! Tungt! Det er bare på aller , aller siste i dietten at man kanskje bør kjøre litt lettere pga lite karbo. Men nå snakker jeg mer om konkurransediett enn hva du egenltig kanskje hadde tenkt deg. 10 uker tror jeg kanskje vil være litt lite første gang. Ville påregnet flere måneder da det blir litt prøving og feiling også Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!