Skrevet av Emne: Lavkarbo  (Lest 1399 ganger)

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Lavkarbo
« : 15. januar 2013, 19:47 »
Jeg har noen spørsmål ang lavkarbo diett som varer i 3-4 uker.

De fleste som går på dietten og går ned noen kg går somregel opp til den samme gamle vekten etter en liten stund. Er dette helst de som går til bake til samme gamle kosthold og driter i trening eller er det et resultat av å gå kjapt ned i vekt eller noe annet?

Det folk sier om at du kan være større utsatt av diabetis og hjerteproblemer, er det for folk som går på dette som en livsstil eller i lengre perioder som 1 år og lengre?

Har dere Noe annet å kommentere så sleng det ut!

Vurderer å gå på lavkarbo diett Pga jeg har gått på den en gang før og fikk et bra resultat og har siden det gått ned 5 kg på 1 år men vil gjerne gå ned 7-10 kg til.

Utlogget RetroGrongstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Lavkarbo
« #1 : 15. januar 2013, 20:05 »
spis sunt, spis vanlig, men ikke kutt ut karbohydraten helt for da har du ikke energi i kroppen :p ikke overdriv bare prøv å gå ned naturlig Smiley

Utlogget echris

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Lavkarbo
« #2 : 15. januar 2013, 21:36 »
Jeg har noen spørsmål ang lavkarbo diett som varer i 3-4 uker.

De fleste som går på dietten og går ned noen kg går somregel opp til den samme gamle vekten etter en liten stund. Er dette helst de som går til bake til samme gamle kosthold og driter i trening eller er det et resultat av å gå kjapt ned i vekt eller noe annet?

Det folk sier om at du kan være større utsatt av diabetis og hjerteproblemer, er det for folk som går på dette som en livsstil eller i lengre perioder som 1 år og lengre?

Har dere Noe annet å kommentere så sleng det ut!

Vurderer å gå på lavkarbo diett Pga jeg har gått på den en gang før og fikk et bra resultat og har siden det gått ned 5 kg på 1 år men vil gjerne gå ned 7-10 kg til.

Det er stor forskjell på å kutte ut karbo helt og bare minke inntaket karbohydrater. Som han over meg sier handler det ofte bare om å endre kostholdet og spise sunt. Med sunn mat mener jeg naturlig mat som ikke er prosessert. Mat som ikke fantes for 100 år siden er ikke mat i dag heller, dvs huleboer kost Smiley

Bli mer bevisst hva karbohydratene gjør med kroppen, les litt rundt her på forumet, det er masse nyttig informasjon. Har selv prøvd å kutte ut karbohydratene i kostholdet og holde det til et minimum men fikk ingen resultater på trening og jeg gikk rundt konstant slapp. Kroppen trenger karbohydrater for å fungerer og spesielt når man trener. Klart, det er forskjellige typer karbohydrater akkurat som proteiner og fett. Hvilken karbohydrater du inntar har mye å si i forhold til vekt.

Nå vet ikke jeg hvor mye karbohydrater du inntar per dag, hvor mye du veier, kroppsbygging, og treningsrutinene dine så det blir litt vanskelig å si hvor mye karbohydrater du faktisk burde få i deg.

Det som var problemet når jeg gikk på lavkarbo var at jeg rett og slett fikk i meg for lite kalorier så kroppen gikk i sparemodus. Å gå ned 7-10 kg er ikke vanskelig, med et sunt og strukturert kosthold og målrettet treningsprogram så burde dette være mulig på et par måneder uten å ty til lavkarbo dietten, mener nå jeg da.

Folk er forskjellige, hvis dette har funket for deg tidligere og du føler deg trygg på at dette er veien å gå så er det ikke noe i veien for at du kan oppnå dine resultater med nettopp lavkarbo.

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Lavkarbo
« #3 : 16. januar 2013, 06:53 »
Tusen takk! skal prøve i noen uker først med "hule boer" kosthold. funker det for min kropp og meg selv så går jeg vider med det da. får bare lese litt ekstra  Smiley

Jeg er 20 år og veier 93 kg. Jeg er 193 cm høy og har en litt kraftig beinbygning. (før veide jeg 109 kg)

Utlogget icemoon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Lavkarbo
« #4 : 19. februar 2013, 19:24 »
Jeg selv har gått på lavkarbo i 2 år. 1 år uavbrutt men det siste året av og på. Ja, om du går rett i frav lavkarb til vanlig kosthold så går du opp i vekt og gjerne dobbelt.

Det som er trikset er når du er ferdig med dietten så må du over på livsstil endring. Nå er det sånn at når du først har begynt med lavkarb er det om så en lang vei til det vanlige kostholdet.

Det som er lurt er å begynne å introdusere kroppen for litt og litt og følge med på vekten. Fortsetter du å gå ned spiser du for lite karbs går du opp spiser du for mye og står vekten i ro er alt ok. Ett menneske som har lavkarb livsstil spiser gjerne mellom 150-250 g karbs for dagen. For en effektiv vekt nedgang er 40g ganske greit. (egen erfaring)

Jeg har ikke merket at jeg er tappet for energi grunnet fett inntaket. Men det som er viktigst er jo at du finner ett kosthold som passer deg og ikke hva som skal være så forbaska effektivt. Du skal nå kunne ha det "godt" når du slanker deg.

Men for å avslutte. For all del ikke spis som vanlig etter en lavkarbo kur. Da får du en ubehagelig overaskelse.

http://www.thepaleosecret.com/2012/08/20/the-paleo-secret-30-day-challenge-2/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!