Skrevet av Emne: Kosthold til deff, 180cm @75kg  (Lest 1303 ganger)

Utlogget cagiva1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Kosthold til deff, 180cm @75kg
« : 30. januar 2013, 18:03 »
Hei! Er en gutt på 16 som er ca. 180 høy og veier ca 75kg per dags dato. Greia er at jeg har sluttet å trene styrke inntil videre, pga albueskade og en vond skulder. Matvanene mine fra da jeg trente styrke har ført til at jeg har lagt på meg en del fett, så jeg tenkte jeg ville prøve å få vekk noe av det før sommeren. Kan som sagt ikke trene styrke, så selvom 75kg ikke er så veldig biff, så vil jeg fortsatt få i gang formen litt. Skal trene litt rotatorcuff øvelser i tillegg, muligens litt mage også.

Vel, jeg har aldri vært på deff før, og har generelt lite peiling på kosthold, så det jeg lurte på er om noen vil hjelpe meg med å sette opp et eksempel over hva jeg burde få i meg i løpet av dagen? Har tilgang til proteinpulver, kreatin, bcaa og omega3. Smiley

Planen er også å jogge/intervalltrening 30-40 min minst 2 ganger i uka. Smiley

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: Kosthold til deff, 180cm @75kg
« #1 : 30. januar 2013, 23:41 »
Lager du maten din selv, eller spiser du det du får servert?
Spis rent, dropp saus, majones, dressing,smør, brus og listen går videre og videre..

spiser du brød til lunsj? vurder å bytt det kanskje ut med en boks cottage cheese. alle disse småendringene + vokse alder burde hjelpe deg endel. slutt å ta snarveier i hverdagen, gjør ting vanskeligere. bruk kroppen rett og slett.

Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget cagiva1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Kosthold til deff, 180cm @75kg
« #2 : 31. januar 2013, 00:35 »
Ok, takk for tips! Skal prøve å droppe så mye som mulig av de usunne matvanene! Majones, sauser osv osv skal droppes. Godteri skal trappes ned til 1HG løsvekt i uka. I helgene går det i lightbrus! Noen som kan svare på om kaffe er usunt? Har lest mange blandede artikler om det, men føler ikke jeg har fått noe konkret svar på det. Smiley

Cottage cheese klarer jeg ikke, brekker meg rett og slett! Spiser som regel 5 brødskiver på skolen, men er usikker på hvor mye jeg burde spise. Alternativ mat?

Hadde forøvrig 3km intervalltrening i dag, det var deilig!

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: Kosthold til deff, 180cm @75kg
« #3 : 31. januar 2013, 00:44 »
tror ikke kaffe er det første du skal bekymre deg over Smiley

Mager Kesam (vanilje) kanskje? evt lage noe kylling/tunfisk/torsk/laks å ha med, så er mange muligheter. Rent kjøtt/fisk. jeg har Torsk + brokkoli til lunsj, men nå er jeg ganske firkanta Wink

Mindre sukker jo bedre. det finnes masse alternative "snacks" Nøtter blandt annet (høyt kcal innhold somregel da vel å merke) banan, ananas. (elsker ananas)
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!