Skrevet av Emne: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!  (Lest 1681 ganger)

Utlogget SimenLN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« : 07. februar 2013, 03:12 »
Heisann! har begynt ett nytt liv siden 1 januar(vet hva dere tenker nå!) og jeg bare elsker å leve sunt nå! har ikke rørt sukker til dags dato og nyter livet med diverse kylling retter, knekkebrød og vann ;-) da jeg veide meg nyttårsaften veide jeg 92 kilo og er 180cm høy. nå veier jeg 80(!!!!) kilo. det jeg lurer på er om dette overhodet er mulig å gå å mye ned i vekt på i overkant en måned uten å trene en ENESTE gang. har testet ut diverse vekter for å se om det er noe slingring men alle viser samme resultat. dette er utrolig motiverende! før bestod dietten min av masse brus og junkfood og levde vel på mange tusen kalorier dagen. nå får jeg vel i meg en ca 1000-1500 kalorier per dag.

dietten min er vel egentlig bare å holde meg unna alt som heter sukker og spise kylling og grønnsaker når jeg får tid og det jeg lurer på er om kiloene bare vil fortsette å rase vekk? jeg skal begynne å trene nå for å få enda mer fortgang i prosessen ihvertfall, for det er utrolig motiverende å se bare hva ett kosthold kan gjøre!

så det jeg egentlig lurer på er om dette kostholdet som kommer under i det hele tatt er godt nok for en som bare vil ned i vekt? og vil det holde i lengden? jeg prøver egentlig å få i meg litt "usunt" som sukkerarter, fett og karbohydrater sånn at den dagen jeg har lyst på en saftig kebab eller lignende ikke hopper drastisk i vekt igjen.  takk for at du tok deg tid til å lese, håper på debatt og konstruktive meninger!


Frokost : 3-4 knekkebrød med pålegg

lunsj : Skyr yoghurt og en bama smoothie

Middag : Diverse kyllingretter.

kvelds : det blir det ikke mye av...

Utlogget Jaddaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« #1 : 07. februar 2013, 09:32 »
Hei!Jeg er i samme prosess selv og har lest en del om kalorier de siste dagene. På meg virker det som du får i deg altfor lite kcal! Anbefaler deg og lese denne http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2459
Jeg skal for eksempel ha 2700kcal daglig, hvis jeg trener moderat (3-5 dager i uka). Jeg er 174cm og 88kg

Utlogget SimenLN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« #2 : 07. februar 2013, 13:58 »
Meh. er ikke komt i gang med treningen enda men jeg må nok oppjustere det etter treningsmengde. vil bare ned i vekt jeg og spiser kontinuerlig, men ikke for mye. går ikke rundt å sulter + jeg har en ganske aktiv hverdag med en del jobbing! så for øyeblikket er jeg fornøyd med å ha gått ned cå 10-12 kg på en  måned og vil nok spise litt mer kylling når jeg i trening men må samtidig være varsom med å ikke spise for mye ;-)

Utlogget Adrian93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« #3 : 11. februar 2013, 11:11 »
Hei!
Det er kjempefint at du har gått ned 12kg og er fornøyd med det, men du må se litt på dette kostholdet ditt!
Du spiser 3 veldig små måltider om dagen, for en fyr på 80kg så er dette ekstremt lite!
Og da mener jeg på en måte slik at det går over fra og skal være en sunn greie til noe usunt, kroppen trenger næring, fordelt over: Fett, proteiner og karbohydrater og her har du ekstremt lite av alt!
Tingen nå er at kroppen din blir underærnert, mye av vekta du mister vill være muskler!
Og det vill du helst ikke, du vill veie mindre ja, men du vill også være "Stuck" med underhudsfett!
Dette såkalte "Sunne" livet du lever nå er faktisk ikke så veldig sunt, må være ærlig med deg.
Du må spise ofte lite 6-8 ganger om dagen helst, små porsjoner med en moderat mengde fett, protein og karbohydrater!
Myr grønnsaker, fisk, hvitt kjøtt, som i kylling kalkun osv, cottage cheese med litt fun light er helt supert!
Du må vite en ting det og gå ned i vekt og fettprosent er en langvarig prosess, det skal ikke hastes!
Du som ny burde basere dietten på minst 16 uker, med en liten spisedag vær 7-10'ende dag hvor du spiser noe godt.
Det og leve ett sunt liv er ikke og spise så lite som mulig og rase ned i vekt, og være sunn er og gi kroppen det dem trenger av næring, lit sukker og unødvendig fett og karbohydrater, og holde kroppen aktiv, i form av trening eller andre ting.
Håper dette hjelper deg noe, spørr om det er noe du luerer på og lykketil fremmover Smiley

Utlogget SimenLN

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« #4 : 12. februar 2013, 03:10 »
var omtrent dette jeg "tenkte" meg. at jeg spiser for lite o.l. men greien er at jeg har byttet ut ett veldig usunt kosthold med ett kosthold hvor jeg spiser måltider til faste tidspunkter og kuttet ut alt som heter sukker, så tror nok det er "sunnere" enn det forrige kostholdet Tongue men ja, har begynt å spise litt mer og enda oftere :-) har troen på å spise mindre enn jeg forbrenner og antisukker dietten min samt mye jogging vil lede meg til målet Cheesy

Utlogget moskus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Hei! Trenger hjelp med ned-i-vekt planen min!
« #5 : 20. februar 2013, 09:44 »
Simen: Har du tips til noen bra middagsretter? Jeg skal nå ha en "helvetesmåned", og kan godt trenge noen innspill på kostholdet....

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=127177.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!